1
Vraag
2
Reacties
Pieter36

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Problemen met kanalen zoeken

Beste Leden.

 

Ik heb een probleem met het instellen (zoeken naar kanalen) en ik weet niet wat ik  (misschien fout doe met het instellen) 

 

Eerst: Mijn tv is een Samsung UE43RU7179U CI+ gecertificeerd en is up to date, ook de CI+module is up to date.

 

Vandaag heb ik een TV reset uitgevoerd omdat ik al enige tijd een melding ontving op mijn TV CI+MODULE niet comptabel met deze TV deze melding kreeg ik al geruime tijd, maar ja zoiets klik je snel weg en kijk je niet meer naar om 🙂

Op een gegeven moment toch op internet gekeken hoe ik dit kon verhelpen en heb toen een stappenplan van Ziggo uitgevoerd zoals een tv reset en het opnieuw installeren van de CI+ module.

 

Toen ik mijn tv resette kwam in het eerste scherm (zie bijlage foto) de melding UW LAND SELECTEREN hier word alleen aangegeven Oostenrijk Duitsland en Zwitserland alleen deze 3 landen staan in het rijtje, ik heb toen Oostenrijk maar geselecteerd (geen idee wat ik 2 jaar geleden heb geselecteerd) Vervolgens kom je in het menu KANALEN ZOEKEN bij Antenne word weergeven ANT en KABELkabel heb ik geselecteerd, vervolgens Type kanaal Digitaal en analoog, Digitaal&Analoog heb ik hier geselecteerd.

Vervolgens kom je bij Operator selecteren hier je kiezen uit UPC en Ander, UPC heb ik geselecteerd, dan kom je bij de zoekmodus, hier word alleen aangeven de functie SNEL.

Dan kom je bij de volgende functie NETWERK, deze heb ik ingesteld naar de gegevens die Ziggo mij verstrekte, Netwerk handm. Netwerk-ID 4444 en Frequentie 47400khz 

Dan ga ik scannen naar de tv zenders en vind hij maar 1 analoge zender?

 

Als ik bij OPERATOR selecteer ANDER in het menu en bij ZOEKMODUS NETWERK VOLLEDIG en of SNEL aanvink hij kanalen wel vind. Het probleem wat zich dan voordoet en wat mij enorm stoort is dat net 1 2 & 3 van goede kwaliteit is, alleen de rest van de zenders is van slechte kwaliteit.

 

In de TV menu bij het afstellen van de kanalen kun je ook handmatig de gegevens invoeren zoals

NetwerkID: 444

Frequentie: 47400KHZ

Modulatie: 64QAM

Symboolfrequentie: 6875 KS/S 

 

Na deze gegevens ook te hebben ingevoerd en op kanalen zoeken vind hij geen enkele kanaal.

 

Ik ben radeloos en weet verder ook niets meer hoe ik dit probleem kan verhelpen, ik heb ook al geprobeerd het land te wijzigen naar Duitsland en Zwitserland, bij Zwitserland hetzelfde probleem de instellingen en bij Duitsland is het beeld ook nog van slechte kwaliteit.

 

Wat kan de oorzaak zijn, hiervoor deed het alles top en na de reset zijn deze problemen ontstaan, ik weet niet meer precies hoe ik dit een paar jaar geleden allemaal heb ingesteld, wel herinner ik mij dat het een hoop gekloot was.  

 

Ik heb Ziggo al gesproken en zij adviseerden mij om dit probleem hier op het community te bespreken alvorens een monteur in te schakelen of Samsung te raadplegen.

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pieter36
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi.

 

Het probleem is opgelost.

Tijdens de reset als de tv zich opnieuw opstart kom je dus op een gegeven moment in het begin menu waar je de kanaal waardes op kunt invoeren zoals opgegeven door Ziggo, bij zoekmodus kon ik kiezen in het reset menu uit  VOLLEDIG NETWERK & SNEL, in het reset menu stond deze ingesteld standaard op SNEL dit heb ik veranderd naar NETWERK de waardes zoals opgegeven door Ziggo 5555 & 474000 ingevoerd en toen vond hij alle kanalen maar van slechte kwaliteit  (OPERATOR stond ingesteld niet op ANDER maar UPC.

Bij het volledig doorlopen van het reset menu om vervolgens gewoon weer tv te kunnen kijken waren de zenders van zeer slechte kwaliteit dus, 1 2 en 3 waren van zeer goede kwaliteit. Wat ik toen vervolgens gedaan heb, is in het menu zelf van de TV (NIET RESET MENU) de waardes zoals opgegeven door Ziggo 5555 & 474000 ingevoerd in het TV menu zelf zoals ik die ook in gevoerd had in het reset menu, vervolgens op kanalen scannen en toen waren de zenders haarscherp.

Tot nu toe geen melding meer gekregen van CI+module in niet compatibel met tv, dit lijkt ook opgelost te zijn. 

 

Wel is het zo als ik zoek op 4444 de kwaliteit van zenders beroerd is, bij 5555 zijn deze veel scherper.

 

Alles werkt weer zoals het hoort, eind goed al goed 🙂 

Bekijk in context

8 Reacties 8
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Een deel van het probleem is dat deze TV niet specifiek voor Nederland is gemaakt.

In principe Kabel en Digitaal selecteren niet analoog.

 

Met 4444 vind je de ongecodeerde kanalen die zijn hoofdzakelijk in SD kwaliteit.

Met ID 5555 hoor je de HD kanalen te vinden.

 

 

Pieter36
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bij NETWERK-ID heb ik ook gezocht op ID5555 hier lukt het ook niet om kanalen op te vinden.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Probeer eens Kabel, Digitaal en bij provider ander met netwerk id 5555.

Pieter36
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Als ik bij  Kanalen zoeken in het systeem menu bij Antenne / kabel aanvink Kabel, Bij Type kanaal / Digitaal bij operator selecteren Ander zoals je zegt, dan verdwijnt onder in beeld het netwerk / optie wijzigen je kan niet het dan niet instellen naar ID5555 en 474000

Bij zoekmodus kun je vervolgens kiezen uit Volledig Netwerk en Snel, bij al deze 3 opties vind hij veel zenders alleen van slechte kwaliteit.

 

Als je bij Antenne Kabel selecteert, bij Type Kanaal Digitaal, bij Operator UPC en bij Zoekmodus snel, blijft het netwerk wel zichtbaar en kun je deze handmatig instellen bij Netwerk optie wijzigen ID555 474000 vervolgens klik je op scannen maar vind hij geen enkele zender

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Vreemd. Op zich lijk je niks verkeerd te doen, mogelijk zit het toch in de land keuze. 

 

Ps je schrijft 555 je voert wel 5555 in? 

Pieter36
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Jazeker 5555

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hai @Pieter36! Welkom op de Ziggo Community! 

Nou zeg, wat frappant dat je na de reset ineens problemen hebt met het signaal of met het vinden van de kanalen. Goed dat je je vraag hier hebt gesteld. 
Aangezien je TV aangaf dat de CI+ module en de tv niet konden samen werken, kun je hier eens checken of je tv wel geschikt is voor een CI+ module van Ziggo. Aangezien ik je adres niet heb, kan ik het niet controleren 😉 (je mag je postcode en huisnummer alsnog in je community profiel verwerken). 
 

Dus het maakt niet uit of je 5555/555 of 4444/444 invoert, je vindt gewoon geen zenders? 

Pieter36
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi.

 

Het probleem is opgelost.

Tijdens de reset als de tv zich opnieuw opstart kom je dus op een gegeven moment in het begin menu waar je de kanaal waardes op kunt invoeren zoals opgegeven door Ziggo, bij zoekmodus kon ik kiezen in het reset menu uit  VOLLEDIG NETWERK & SNEL, in het reset menu stond deze ingesteld standaard op SNEL dit heb ik veranderd naar NETWERK de waardes zoals opgegeven door Ziggo 5555 & 474000 ingevoerd en toen vond hij alle kanalen maar van slechte kwaliteit  (OPERATOR stond ingesteld niet op ANDER maar UPC.

Bij het volledig doorlopen van het reset menu om vervolgens gewoon weer tv te kunnen kijken waren de zenders van zeer slechte kwaliteit dus, 1 2 en 3 waren van zeer goede kwaliteit. Wat ik toen vervolgens gedaan heb, is in het menu zelf van de TV (NIET RESET MENU) de waardes zoals opgegeven door Ziggo 5555 & 474000 ingevoerd in het TV menu zelf zoals ik die ook in gevoerd had in het reset menu, vervolgens op kanalen scannen en toen waren de zenders haarscherp.

Tot nu toe geen melding meer gekregen van CI+module in niet compatibel met tv, dit lijkt ook opgelost te zijn. 

 

Wel is het zo als ik zoek op 4444 de kwaliteit van zenders beroerd is, bij 5555 zijn deze veel scherper.

 

Alles werkt weer zoals het hoort, eind goed al goed 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic