YordenLorenzo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen met geluid

Hallo,

Ik heb sinds 2019 een Samsung Led TV, een Soundbar van Sonos en de Ziggo Mediabox next. Al ruim 2.5 jaar kijk ik zonder enkel probleem. Sinds kort werkt het geluid niet meer. Ik kan het geluid niet harder of zachter zetten.

nieuwe afstandsbediening gekregen, ook deze werkt niet. Andere zenders lukt wel. Sonos los gekoppeld, geluid kan nog steeds niet harder of zachter worden gezet. Afstandsbediening opnieuw gekoppeld, nog steeds geen succes.

Ziggo kan mij niet helpen. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen….

3 Reacties 3
Ferdy Bossy

Gedreven Raadgever
  • 199Posts
  • 5Oplossingen
  • 33Likes

Beste @YordenLorenzo  heb de tv en de soundbar niet. Maar in wezen werken ze allemaal volgens 'n zelfde schema.

En vergissing maken met aansluiten is onmogelijk.

De Mediabox zit op HDMI 2 en de ARC-soundbar is op de HDMI 1/ARC aangesloten

Misschien is de Sonos defect weet niet of het op jouw Sonos mogelijk is om deze op soundbar zelf het volume te wijzigen?

En als je de soundbar niet via HDMI-ARC verbind, maar optische uitgang van de tv, dan is het probleem ook opgelost.

Soundbar kan ook aangesloten worden op de Mediabox, weet niet of het optisch of tulp/RCA is.

Maar weet zeker het probleem dan is opgelost.

Mvg

Ferdy

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2622Posts
  • 332Oplossingen
  • 488Likes

Hey @YordenLorenzo, welkom op de Community! 

Het is natuurlijk een enorme domper wanneer je ineens via je vertrouwde apparatuur geen geluid meer kunt ontvangen. Je bent al ontzettend aan het testen geweest, als ik het zo lees. Toch mag het nog niet baten. Ik denk graag met je mee. 

Had je het bericht van @Ferdy Bossy ook gelezen? Hij geeft nog een stukje goede uitleg en mogelijke dingetjes die je kunt uitproberen. Ik ben persoonlijk ook heel benieuwd of je Sonos het nog wel doet als deze aangesloten is op andere apparatuur. 

Ik wacht je terugkoppeling rustig af :-).

Ferdy Bossy

Gedreven Raadgever
  • 199Posts
  • 5Oplossingen
  • 33Likes

@YordenLorenzo De audio van de Next kan ook via  de AUDIO 3,5mm stereo jack (analoog) naar RCA/tulp verbonden worden. Dan wordt Radio via de app of EPG kanaal zonder tv mogelijk. Trouwens geldt ook voor D.AUDIO (optisch).

Met vriendelijke groet

Ferdy

Uitgelicht topic