1
Vraag
2
Reacties
renevdleur

Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Problemen met digitale radio

Hoi.

 

Wij zijn bezig om van analoge radio naar digitale radio te gaan. Daar hebben we dit product voor gekocht. Deze is binnen gekomen zonder de adapter die je tussen de coax kabel en de ontvanger plaatst... Toch heb ik het zonder geprobeerd en dat lukte in eerste instantie wel, we hadden zenders. Dit was een tijdelijke constructie en dus weer losgehaald. Paar uur later dezelfde stappen gedaan. En nu krijg ik elke keer "geen signaal" bij het zoeken van zenders. Ik heb alles al geprobeerd qua kabels en splitters dus daar ligt het probleem denk ik niet. Ook meerdere keren reset etc.

 

iemand enig idee wat het wel kan zijn? kan het zijn omdat die adapter mist?

 

Met vriendelijke groet.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Ah dat meen je niet :-(! Wat irritant dat het niet simpelweg omgeruild kan worden. Ik heb het intern nog even nagevraagd of het echt niet op een makkelijkere manier kan maar het kan niet. Sorry! Ik hoop dat terugsturen en opnieuw bestellen misschien toch nog een optie is! Het komt op hetzelfde neer alleen is het wat een omweg. 

 

Bekijk in context

23 Reacties 23
Cyberm85

Level 6
  • 86Posts
  • 6Oplossingen
  • 17Likes

Heeft u de digitale radio wel aangesloten op de TV uitgang v.d. wandcontactdoos en niet op de radio uitgang?

Om ook de TV weer aan te kunnen sluiten dient er inderdaad een extra splitter geplaatst te worden.

Mocht u voor de TV een externe ontvanger gebruiken zoals een Humax, Samsung, Cisco kastje enz. dan kun je het best op onderstaande manier aansluiten:

1 coaxkabel vanaf de aansluiting naar het TV kastje

2 coaxkabel vanaf het TV kastje naar het digitale radio kastje.

LET OP: ga niet eerst met een kabel naar de radio en dan naar het TV kastje aangezien er dan storing op TV zal zijn.

 

Mocht u gebruik maken voor een CI+ module om andere mediabox zoals de Next of XL kun je Ziggo vragen of ze een POA01b splitter op willen sturen.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Welke adaptor bedoel le?

 

De Quantis radio ontvanger dient met een splitter op de tv uitgang  van je wandcontactdoos aangesloten te worden, die wordt inderdaad niet meegeleverd. Veel abonnees hebben er al/nog eentje.

 

Check je wandcontactdoos. Zit er al een kabel in je TV uitgang? Dan heb je wellicht een COAX splitter nodig, want je kunt niet meer de radio uitgang gebruiken. Die kan je hier ook bestellen.

 

Coax splitter | Ziggo

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

"1 coaxkabel vanaf de aansluiting naar het TV kastje

2 coaxkabel vanaf het TV kastje naar het digitale radio kastje".

-->Dat is niet raadzaam en kan ook lang niet altijd. Er is nl. niet altijd een coax uitgang op de mediaboxen aanwezig. Dat gaf je echter al aan. Maar doorlussen kan je het best helemaal niet doen. Dat betekent dus dat wanneer de Quantis bv. bij de Tv zou staan, je het best de kabel uit de Tv of de mediabox kan halen en aansluiten op een POA01 splitter welke je gratis van Ziggo kan ontvangen, samen met eventueel de juiste kabels daarbij. Deze zijn 1,5,   3 en 5 meter lang en zijn tevens via Ziggo te verkrijgen. 

 

"ga niet eerst met een kabel naar de radio en dan naar het TV kastje aangezien er dan storing op TV zal zijn".

-->In bepaalde gevallen kan dit gewoon werken, maar zeker niet als de mediabox XL word aangesloten op de Quantis en het filter is geplaatst. De XL kan dan geen retoursignalen meer uitsturen. Maar het best blijft dus het separaat aansluiten. 



De POA01 word niet meegeleverd, maar ik weet nu niet wat @renevdleur bedoelt met de adapter. Bedoel je daarmee het retourband stopfilter @renevdleur ? Deze lijkt qua uiterlijk op een coax koppelstukje. Zonder die adapter kan de Quantis prima werken, maar kan het geluid verstoord raken door de Mediabox XL, maar ook door een modem. Het is dus altijd raadzaam deze te plaatsen tussen de kabel en de Quantis in.

 

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Belangrijke-info-voor-mensen-met-een-Quantis-QE317-digitale/t...

Maar ik zie ook dat je in eerste instantie alle zenders ontving, en dus kon opslaan, en ik begrijp niet helemaal waarom die stappen later opnieuw zijn gedaan, als het al werkte. Je geeft immers aan dat je de Quantis al naar zenders had laten zoeken, en het toen werkte. En dat betekent dus dat de zenders er dan ook al in staan en en erin blijven. Op een andere plaats aansluiten maakt dan niet uit, mits dit wel op de Tv aansluitingen vanaf het AOP gebeurt. Ik weet niet hoe het nu precies is aangesloten, maar laat dat dus even weten. Laat dan ook weten wat je met de adapter bedoelt. Als het om het retourband stopfilter gaat, laten we die dan ook op die manier benoemen, of in ieder geval een filter noemen. De POA01 is een splitter. Die laatste word standaard niet meegeleverd. Het filter eigenlijk wel. Zit dat er ook niet bij, kan een moderator deze nazenden, maar die is dus niet noodzakelijk om de Quantis aan het werk te krijgen. 

Geef dus even aan wat er exact word bedoeld, en maak eventueel wat foto's van de situatie. Sluit de Quantis even rechtstreeks aan op het AOP of de kabel welke nu in je Tv of mediabox gaat, en laat de Quantis dan nog eens naar de zenders zoeken. Als deze zijn opgeslagen geeft het apparaat later nog weleens aan dat er geen zenders zijn gevonden, maar op de OK toets drukken zal dan helpen. 

Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics

 

renevdleur
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Willem,

 

Bedankt voor je antwoord. Met adapter bedoelde ik inderdaad de retourband stopfilter. Maar deze word als adapter benoemd in de bijgeleverde documentatie, vandaar. En deze mist dus ook.

 

Verder heb ik inderdaad een POA01. Maar voordat we verder gaan wil ik eerst even het volgende zeggen:

 

Ik heb het net nogmaals direct op het aansluit punt geprobeerd met een (nieuwe) kabel van Ziggo zelf. In eerste instantie deed ie het weer niet. Als ik naar zenders zoek begint ie heel kort maar kapt hij hem bij 1/1 ook weer af. Als ik geen kabel er in heb doet hij precies hetzelfde. Vervolgens heb ik iets harder geduwd en hoorde ik een klein klikje uit het apparaat komen en vervolgens vond hij ook weer zenders. Vervolgens weer los moeten halen omdat het niet op de goede locatie stond en nu lukt het weer niet en kapt hij weer vrijwel meteen af met zoeken. Ook als ik harder duw krijg ik dat "klikje" nu niet meer. Is het dus niet gewoon een probleem met het apparaat? dat het apparaat denkt dat er geen kabel inzit... en die keren dat het dus wel gelukt is gewoon net goed ging met aandrukken?

 

Met vriendelijke groet.

 

 

 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

"Bedankt voor je antwoord. Met adapter bedoelde ik inderdaad de retourband stopfilter. Maar deze word als adapter benoemd in de bijgeleverde documentatie, vandaar. En deze mist dus ook".

Het is niet zo slim om dat een adapter te noemen, want een adapter is iets heel anders. Ik heb hier dus ook tegen moderators gezegd het maar bij de juiste naam te houden om geen verwarring te laten ontstaan, wat nu dus ook al gebeurt. Maar ik zal moderator @Jiri vragen alsnog het retourband stopfilter naar je toe te sturen. Hij of een ander regelt dat wel even. Zet dus even de juiste contactgegevens in je profiel. Alleen Ziggo medewerkers kunnen dat inzien. 

 

"Ik heb het net nogmaals direct op het aansluit punt geprobeerd met een (nieuwe) kabel van Ziggo zelf. In eerste instantie deed ie het weer niet. Als ik naar zenders zoek begint ie heel kort maar kapt hij hem bij 1/1 ook weer af. Als ik geen kabel er in heb doet hij precies hetzelfde. Vervolgens heb ik iets harder geduwd en hoorde ik een klein klikje uit het apparaat komen en vervolgens vond hij ook weer zenders".

Dat is wel apart, want je hoort bij een coax aansluiting eigenlijk niets als de stekker erin gaat. Maar als de Quantis toen de zenders heeft gevonden moeten deze er dus in staan, en deze blijven er dan ook in. Maar als de kabel weer is los genomen, en het bij opnieuw aansluiten niet goed gaat, lijkt het erop dat de Quantis inderdaad geen signaal ontvangt. Maar de zenders raken er daarmee dus niet uit. Heb je ook al een andere kabel geprobeerd? En ziet de aansluiting van de Quantis, voor zover je het kan zien, goed uit? Kijk daar even goed naar. 

Maar de stekker moet natuurlijk ook wel ver genoeg in het apparaat zitten, en soms gaat dat wat lastig. Een andere kabel/stekker kan dan een oplossing zijn. Maak anders even een duidelijke foto van de stekker van de kabel, en de coax ingang van de Quantis. In het ergste geval moet er een ander exemplaar naar je toe, maar ik heb nog niet gezien dat het aan de aansluiting van de Quantis lag, wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet kan voorkomen. 

PS: ik probeer vaak wel zo vlot mogelijk te reageren, maar overdag lukt me dat niet altijd, en morgen ben ik er een dag tussenuit. Of ik morgenavond in staat ben te plaatsen weet ik nog niet, maar ik laat topics niet zomaar achter... 

 

Groet, Willem
Ondersteuning Humax/Quantis 
electronics

renevdleur
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hoi, nogmaals bedankt voor je antwoord.

 

Sorry maar we zijn al het hele weekend er mee bezig. Er is besloten om het apparaat retour te sturen. Dit forum mag verwijderd worden.

 

Met vriendelijke groet.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Het forum verwijderen doet men niet 😉 maar het topic zal men wellicht wel sluiten. Wel jammer, want ik ben van de oplossingen, niet van het opgeven. En daar de Quantis heel vaak word gebruikt moet dat goed kunnen gaan. Het test exemplaar wat ik hier heb werkte ook vrijwel meteen. Maar als je geen omruil doet is het nasturen van het filter ook niet meer nodig. 

@Jiri kan je deze schrappen? 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

PS: voor wat het nog waard is: Misschien is een omruil iets @renevdleur ? @Jiri of een ander kan dat hier zo regelen, maar dat laat ik aan jullie. 

Groet, Willem
Fijne dag allemaal. 

renevdleur
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hoi. Een omruil zou fijn zijn indien mogelijk, ik heb toch echt de indruk dat het apparaat defect is. Vooral omdat het van de 200 keer proberen het 3 tot 5 keer wel gewerkt heeft. En elke mogelijke manier van aansluiten en andere kabels geprobeerd is. En de keren dat het niet lukt met zenders zoeken het apparaat precies hetzelfde doet als wanneer er geen coax kabel is aangesloten. Die paar keer dat het wel gelukt is dan waarschijnlijk net goed geduwt dat het wel werkte. (Maar vervolgens moet je het weer loshalen omdat op dat moment natuurlijk niet de juiste constructie gebruikt wordt.. en vervolgens lukt het niet meer. Ook niet als ik dan weer terug ga naar de constructie die in eerste instantie wel werkte..)

 

Met vriendelijke groet.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@renevdleur Goed dat je het hier aankaart. Ik sluit mij bij @Willem-A1 aan, we moeten hier een oplossing voor vinden. Ik heb de ruil in ons systeem gezet. Binnen 2-3 werkdagen heb je deze in huis. Laat je aan ons weten of dit de oplossing is?


 

 

 


 

renevdleur
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Lotte,

 

Top! dankjewel. Ik zal laten weten of dat de oplossing is. Wat kan ik het beste doen met die ik nu al in bezit heb? al terugsturen of nog even wachten?

 

Met vriendelijke groet.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@renevdleur ik denk dat je daar een 'retour doos' voor ontvangt. Ik zal @Lotte even taggen om dit ook te regelen voor je. 

@Lotte wil je ook even checken of het retourband stopfilter bij de Quantis zit? Dat was nu niet het geval. Anders zou deze weer moeten worden nagestuurd. 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

He @renevdleur! We hadden een verzoek ingediend om de ontvanger om te ruilen maar deze is afgekeurd. Ik ben benieuwd of je de ontvanger besteld hebt via Digitale radio ontvanger | Ziggo deze pagina? Als de ontvanger op een andere manier gekocht is, dan kunnen we het apparaat niet voor je omruilen. 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @Carlien 

ik zie dat op de site van Ziggo het retourband stopfilter een coax adapter wordt genoemd. Kan dat worden gewijzigd in de juiste naam? Nu is dat best onduidelijk, en daar heb ik eerder ook al genoemd toen een collega van je het een adapter noemde. Dat gaf hij ook toe, en dus gebruiken we hier de juiste naam, of in het kort soms filter, of coax filter. Een adapter is iets anders... 
Digitale radio ontvanger | Ziggo 

renevdleur
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Carlien,

 

Het product is inderdaad besteld via die link en dus via Ziggo zelf… wat gebeurd er nu dan nu het is afgewezen? en waarom is het afgewezen?

 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

@Willem-A1, hoi! Inderdaad verwarrend! Ik heb het uitgezet bij een andere afdeling of dit aangepast kan worden!

En ook voor jou @renevdleur heb ik een andere afdeling gevraagd waarom we geen andere radio-ontvanger op kunnen sturen en of dit alsnog geregeld kan worden. 🙌

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

En heb al gelijk antwoord @renevdleur! Als er een bestelling geplaatst is via deze pagina: Digitale radio ontvanger | Ziggo kunnen alleen zij deze voor je omruilen. Je kan mijn collega's daar benaderen en vragen om een nieuwe ontvanger. Je ziet rechtsonder de button 'Chat' staan! Moet lukken! 

renevdleur
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ook zij kunnen mij helaas niet helpen... Ze zeggen ook dat het product retour moet en dat ik dan maar een nieuwe moet bestellen. Maar het zal wel, ben er inmiddels ook wel klaar mee. Dan maar op de moeilijke manier... jammer.

 

Met vriendelijke groet.

renevdleur
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Alsnog bedankt voor de genomen moeite, helaas heeft het niet mogen helpen maar dat ligt bij Ziggo.

 

Met vriendelijke groet.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic