1
Vraag
2
Reacties
Cameleon

Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Problemen met andere ontvangers na installatie Mediabox next

Ik heb een maandje terug mijn Mediabox Xl omgewisseld voor een Mediabox next

Ik gebruik deze in de woonkamer in combinatie met mijn Samsung TV

Op een andere kamer heb ik een Samsung SMT-C7140 ontvanger / DVD recorder

In combinatie met de Mediabox XL nooit problemen gehad

Maar ik merk nu, dat na omschakeling naar de Mediabox Next in de kamer ik die Samsung SMT-C7140 ontvanger niet meer kan bedienen..??

Hij staat op de laatst gebruikte zender en daar blijft het bij !

Niks reageert meer vanaf de afstandsbediening

Deze ontvanger is via een Ziggo versterker/splitterbox in d emeterkast via een eigen coaxkabel aangesloten 

 

Hoe los ik dit op ?

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Cameleon
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Het is me gelukt om een volledige reset te doen en de Samsung ontvanger geheel opnieuw te installeren

Alles werkt nu weer... Vreemd dat hij van slag was. Mogelijk is het euvel veroorzaakt toen Ziggo hier vorige maand aan het netwerk heeft gewerkt en zaken anders heeft ingedeeld ??

Ik had deze ontvanger al een tijdje niet meer aan gehad en kwam er nu pas achter dat er wat mis was

Maar blij dat het allemaal weer werkt

bedankt voor het meedenken

 

Bekijk in context

Cameleon
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Op de Samsung zit een klein knopje. Ik heb dat ingedrukt gehouden tijdens aanzetten en toen kwam ik in het instellingenscherm

Bekijk in context

10 Reacties 10
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Hallo @Cameleon,
De komst van de Next zou hier niets mee te maken moeten hebben. Wat heb je al geprobeerd; C7140 van de stroom gehaald? Op de STB-knop van de C7140-afstandbediening drukken en daarna kijken of zappen wel weer werkt? Doen de volumeknoppen het?

Cameleon
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Hoi, met dank voor je reactie

Nee. niks doet het.. kan ook niet naar het menu voor de instellingen

Ik denk dat een harde reset moet gaan toepassen en opnieuw installeren.

Nog wel ff uitvinden hoe ik dat kan forceren ?

 

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Tja, de c7140 heeft geen knoppen aan de voorzijde he.. Weet ik ook niet direct. Brandt er überhaupt een lichtje op de afstandsbediening als je zapt? Volgens mij moest ergens iets branden als ik me het goed herinner (lang geleden).
Van de handleiding worden we ook niets wijzer helaas.

AlexHelpt_0-1646318255676.png

 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Batterijen van de AB op is het meest logisch.

Cameleon
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

ik heb er nieuwe batterijen ingezet. en Ja er gaat een lampje aan als je de afstandsbediening gebruikt, maar meer ook niet. vanavond zal ik eens een volledige reset proberen en kompleet opnieuw installeren

Cameleon
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Het is me gelukt om een volledige reset te doen en de Samsung ontvanger geheel opnieuw te installeren

Alles werkt nu weer... Vreemd dat hij van slag was. Mogelijk is het euvel veroorzaakt toen Ziggo hier vorige maand aan het netwerk heeft gewerkt en zaken anders heeft ingedeeld ??

Ik had deze ontvanger al een tijdje niet meer aan gehad en kwam er nu pas achter dat er wat mis was

Maar blij dat het allemaal weer werkt

bedankt voor het meedenken

 

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Ach, t blijft elektronica hè. Soms is een reset nodig 😉 Top om te horen dat het weer werkt, veel kijkplezier!

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Even uit interesse: hoe heb je de c7140 nu gereset dan @Cameleon ? Vaak is dan toch de afstandsbediening nodig en ik begreep dat de box daar nou juist niet op reageerde. Of had je eerst de spanning van de box gehaald, waarna je de reset kon uitvoeren? 

Cameleon
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Op de Samsung zit een klein knopje. Ik heb dat ingedrukt gehouden tijdens aanzetten en toen kwam ik in het instellingenscherm

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dank @Cameleon 

Ik ken deze box niet goed, vandaar mijn vraag. Top dat het weer voor elkaar is. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic