1
Vraag
2
Reacties
Karlijn123

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Problemen met afspelen opnames

9B42DECB-87B2-442C-BEE7-E4A9C7622094.jpeg

Hallo, sinds een tijdje heb ik regelmatig last van problemen met het afspelen van opnames, maar vandaag wil het helemaal niet meer lukken 😞

 

bij het afspelen komt steeds rechtsboven “momentje” in beeld, daarna komt melding “afspelen opname mislukt” (CS2205) en via diagnostiek de melding dat de internetsnelheid traag is. De tv is op dat moment het enige apparaat dat internet gebruikt. 

Ik maak gebruik van WiFi boosters, bij een snelheidstests geven die gewoon een goede snelheid aan. Ik heb de mediabox al gereset, terug naar de fabrieksinstellingen gezet, modem en WiFi boosters reset. Maar dit lijkt allemaal niet te helpen, hij blijft aangeven dat de verbinding traag is en speelt opnames dus niet of haperend af. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @Karlijn123

Wat super balen dat het niet beter gaat met de nieuwe kabels. 

Ik ga even hardop met je meedenken. Op het eerste aansluitpunt zit een splitter. De zo genoemde POA-01. Het kapje op deze splitter kan voor storing zorgen. Op https://www.youtube.com/watch?v=IH7Wa-ugt4M check je waarom. Zie je kans op dit kapje te verwijderen? 

Dan gaan we verder: Vanuit de splitter lopen 2 coaxkabels. Als het goed is gaat 1 hiervan rechtstreeks naar het modem. Klopt dit?
De andere kan ik niet goed volgen, maar heb zomaar het idee dat die naar de technetix ESX gaat. klopt dat? 
Hoe loopt het vanuit daar? 

Bekijk in context

Karlijn123
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hi @Jiri  

 

ik heb het kapje verwijderd en dit lijkt verschil te maken. Diagnostiek geeft nu aan dat het signaal goed is. 

de kabels lopen idd 1 naar de modem, 1 naar de esx en daarna zit er weer een splitter en gaat denk ik 1 kabel naar de contactdoos in de woonkamer en 1 naar boven. 

ik weet niet of daar iets mee zou moeten, maar voor nu lijkt het dus te werken. 

groet

Karlijn

 

5915AB72-8282-4799-A6AE-C69D9446990A.jpeg

Bekijk in context

20 Reacties 20
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

 

De Mediabox XL maakt geen gebruik van je Wifi boosters of modem, maar heeft een eigen modem wat verbinding maakt met de Ziggo servers voor alles behalve live TV.

De verbinding van het modem gaat via de coax kabel die met de mediabox XL verbonden is.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?


En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Karlijn123
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

609FD9CE-7614-4A44-A601-A2ABB80340DD.jpeg

Kijk…weer wat geleerd 🙈 hierbij de foto’s van de aansluitingen. 

38785441-B4B7-42B9-84F5-89F5FA9A7CFD.jpeg

733DDD3D-AB3E-4744-8E59-BDA53FF2B69C.jpeg

  •   
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Ik vermoed dat er nogal wat weerstand aanwezig is door de splitter / splitter / wandcontactdoos.

Mogelijk kan een Ziggo moderator in je Mediabox XL kijken en zien wat het signaal daar is en een advies geven wat te doen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Mogelijk vandaag nog.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Karlijn123
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Bedankt voor je reactie! Het is destijds door een monteur aangelegd omdat de oude aansluiting te oud was, dus daarom ging ik er vanuit dat het wel goed zou zitten. Maar, dan wacht ik even of er een ziggo medewerker reageert of ga bellen met de klantenservice. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Karlijn123, welkom op de Ziggo Community!

 

Wat irritant dat het opeens niet meer lukt om de opnames te bekijken! Ik zie dat @Bert je al van goede uitleg heeft voorzien, top! Het klopt inderdaad dat de Mediabox XL dat niet via het internet doet (zoals je boosters), maar via het coax-netwerk. Omdat daar nog wat onduidelijkheid over was, nog even voor de zekerheid: Je hebt je Mediabox XL niet met een internetkabel aangesloten op een wifibooster? Dit kan ook voor problemen zorgen namelijk.

 

Dan het signaal: Ook aan deze kant gaat dat niet lekker, er is veel ruis en wisselvallig signaal aanwezig. Bij je modem niet, dus tot het pad daar gaat het goed. Om bij de basis te beginnen: Heb je de kabels al gecheckt of ze allemaal nog goed zitten, zoals achterin de Mediabox en wandcontactdoos? 

Karlijn123
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

De mediabox zit alleen met de coax aangesloten, geen internet kabel verder. De coax kabels zitten allemaal goed vast, dit heb ik nog gecheckt. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Helder! Ik ga je toch voor de zekerheid een nieuwe kabel sturen om uit te sluiten, dan weten we dat zeker. Heeft dat niet geholpen, dan denk ik dat een monteursafspraak de volgende stap is.

Karlijn123
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Prima! Dan wacht ik dat even af…al twijfel ik of of het gaat helpen, aangezien het door een monteur met nieuwe kabels is aangelegd, maar wie weet…bedankt voor je hulp in ieder geval 🙂

Conny1961

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb precies hetzelfde, alles al geprobeerd. Gaat het een een tijdje goed, kan ik zonder problemen alles terugkijken, opnames en demand en nu weer een dag of drie problemen. Speedtest geeft prima snelheid, box gereset naar fabrieksinstellingen, tig x herstart. Weet het niet meer...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@Conny1961 Heb je een apart modem of is je Mediabox XL ook je modem?

 

Als je een apart modem hebt?

Zit er een netwerkkabel tussen je modem en de mediabox XL.

Zo ja, haal die ertussenuit, dat kan veel problemen veroorzaken.

 

Als je geen apart modem hebt?

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?


En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

pemaboha

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Bij mij treedt dit probleem van het terugkijken van opgenomen programma's sinds een week ook steeds vaker op. Opnames heeft 34% in gebruik. Daarvoor was dit af en toe. Ik denk toch dat er ergens in de servers van ziggo iets misgaat.

772BD98C-9B68-464D-8587-F15803B667BD.jpeg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@pemaboha Als het met de servers misgaat, dan zou het hier zwart zien van de meldingen, maar dat is niet.

 

Zit er een netwerkkabel tussen je modem en de mediabox XL.

Zo ja, haal die ertussenuit, dat kan veel problemen veroorzaken.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?


En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

pemaboha

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dank je voor je reactie @Bert. Ik wilde alleen even aangeven dat ik ok meer last ging krijgen van dit probleem. Op dit moment neem ik het even voor lief en onderneem nog geen actie. 

Conny1961

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

20210906_153058.jpg20210906_153130.jpg

Conny1961

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gister weer helemaal nergens last van, alles wat opgenomen was speelde af als een zonnetje... terugkijken geen probleem. Denk dat veel meer mensen hier last van hebben maar wanneer het consistent wordt pas iets ondernemen. Wat mijn opvalt Bert is dat - zelfs al is er wel een storing, heb ik dan met buren gecheckt - Ziggo aangeeft dat er geen storing is op mijn postcode...🤔

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Bedankt voor jouw foto's en welkom op de Ziggo Community @Conny1961

Fijn dat alles gisteren weer als een zonnetje liep. Het is in dat geval wel lastig ontdekken waar nou precies de problemen vandaan komen. 

Ik heb toch een poging gedaan en het signaal op het modem bekeken. Dit ziet er verder goed uit.
Vervolgens bekijk ik het signaal wat op de mediabox binnen komt en dan word ik toch iets minder vrolijk. Het signaal komt daarop niet goed aan en kan dan ook zeker voor problemen zorgen.

Als ik jouw foto's bekijk, komt de kabel binnen in de meterkast. Kun je eens een foto sturen van het eerste aansluitpunt en wat hierop aangesloten zit? 
Vervolgens ben ik benieuw hoe de kabel vanuit daar naar de woonkamer loopt en wat daar allemaal nog tussen zit. Kun je dit uitleggen? Wellicht kun je met dit stappenplan alles al wat rechtstreekser krijgen zodat dingen uitgesloten zijn. 

Karlijn123
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hi @Alex ik heb de nieuwe kabels ontvangen, sowieso past er eentje niet (het zijn 2x dezelfde kabels en die passen niet op de modem), ik heb de kabel van de aansluiting in de woonkamer naar de mediabox vervangen. Dit maakt geen verschil, krijg nu zelfs af en toe de melding dat het tv signaal niet goed is. 

kortom, het heeft niet geholpen helaas 😞 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @Karlijn123

Wat super balen dat het niet beter gaat met de nieuwe kabels. 

Ik ga even hardop met je meedenken. Op het eerste aansluitpunt zit een splitter. De zo genoemde POA-01. Het kapje op deze splitter kan voor storing zorgen. Op https://www.youtube.com/watch?v=IH7Wa-ugt4M check je waarom. Zie je kans op dit kapje te verwijderen? 

Dan gaan we verder: Vanuit de splitter lopen 2 coaxkabels. Als het goed is gaat 1 hiervan rechtstreeks naar het modem. Klopt dit?
De andere kan ik niet goed volgen, maar heb zomaar het idee dat die naar de technetix ESX gaat. klopt dat? 
Hoe loopt het vanuit daar? 

Karlijn123
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hi @Jiri  

 

ik heb het kapje verwijderd en dit lijkt verschil te maken. Diagnostiek geeft nu aan dat het signaal goed is. 

de kabels lopen idd 1 naar de modem, 1 naar de esx en daarna zit er weer een splitter en gaat denk ik 1 kabel naar de contactdoos in de woonkamer en 1 naar boven. 

ik weet niet of daar iets mee zou moeten, maar voor nu lijkt het dus te werken. 

groet

Karlijn

 

5915AB72-8282-4799-A6AE-C69D9446990A.jpeg

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic