1
Vraag
2
Reacties
Buccaneer55

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen met WiFi booster op Ziggo Mediabox XL

Sinds een klein jaar tijd heb ik een mediabox XL, deze doet tevens dienst als modem/router. Na installatie van de mediabox (mediabox wilde niet installeren) is een monteur geweest om de wanddoos te vervangen. Ik bleek nog een “oude” wanddoos te hebben. Bij het meten merkte de monteur op dat de signaal sterkte niet optimaal was, maar nog net voldoende.

Het wifi signaal is een stuk zwakker dan mijn vorige setup met apart modem (cisco modem ook van ziggo). Op de beneden verdieping is het wifi acceptabel, maar op de eerst etage is het heel traag. Om die reden een wifi booster (stopcontact) aangeschaft en dit werkt(e) redelijk, alleen moet je vaak wel met de hand schakelen tussen de verschillende ssid’s. Na het nodige stoeien met sterktes en kanalen had ik een acceptabele setup. Af en toe moet de mediabox een restart hebben, omdat het internet weggevallen. Maar dat is misschien 2 keer per maand.

Sinds ongeveer een ruime week doet de booster het niet meer. Alle lampjes op de booster branden en de booster is verbonden met de router. Er wordt door diverse apparaten wel verbinding gemaakt met de SSID’s, echter er gaat geen of nauwelijks data over heen. Vanavond een test gedaan, ping naar ziggo.nl. Via het ssid van de mediabox een ping van ong. 34ms. Doe ik het zelfde via het ssid van de booster dan begint het op 499ms en loopt op naar ruim 6000ms. Zie bijlage.
Al diverse dingen geprobeerd, zoals uitzetten van ssid’s, verschillende kanalen, verschillende vermogens. Zelfs terug gezet naar de fabrieksinstellingen, niks helpt.
Software versie van de booster is: ZG-w26.9c.p9.4c

Gelijktijdig met dot probleem valt me op dat ik de mediabox vaker moet resetten omdat WiFi niet beschikbaar is. Geen idee of dit gerelateerd is, maar het is opvallend.
Laptop via UTP doet het altijd.

Als iemand een idee of suggestie heeft wat ik nog zou kunnen proberen om de booster weer aan de gang te krijgen, dan hou ik me aanbevolen. Best vervelend om boven geen WiFi te hebben.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dan lijkt een oplossing, een apart modem met daaraan de Wifibooster via het stopcontact.

Je kunt nog heel veel andere stappen proberen, maar dan wordt het een vraag en antwoord spelletje wat nog dagen kan duren.

Je kunt een apart modem aanvragen via de chat:
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dan lijkt een oplossing, een apart modem met daaraan de Wifibooster via het stopcontact.

Je kunt nog heel veel andere stappen proberen, maar dan wordt het een vraag en antwoord spelletje wat nog dagen kan duren.

Je kunt een apart modem aanvragen via de chat:
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Buccaneer55
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reactie. Inmiddels contact gehad met ziggo, modem is onderweg.
Laat nog weten of het de oplossing is.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
TOP, ik ben benieuwd. Veel succes gewenst.:relaxed:
Buccaneer55
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels is het aparte modem gearriveerd en geïnstalleerd. Het Wifi-signaal is een stuk sterker dan voorheen. Nu heb ik op de eerste etage het signaal van beneden, dus dat scheelt een hoop.

De booster verplaatst naar een andere ruimte zonder Wifi, deze direct op het modem. Werkt weer als een zonnetje. Be rt bedankt voor de tip.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic