1
Vraag
2
Reageer en help mee
Erica74

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Problemen met Quantis QE317 ontvangst en geluid

Sinds de analoge radio is gestopt bij Ziggo vele problemen.
Sinds twee maanden een nieuwe Mediabix namelijk de Next Humax 2008C.
Daar waren al problemen mee wat aan mijn apparatuur zou liggen maar door een simpele switch tussen blueray en mediabox te plaatsen werkt dat nu wel (kosten van monteur die weinig zinnigs kon vertellen a 50 Euro)

Nu valt mijn Quantis QE317 steeds uit (dat deed die al met de oude mediabox) op een gegeven moment ging dat tot elke twee minuten wel een keer.

Toen wilde de Quantis niet meer aan, stroomkabel eruit en er weer in en toen ging dat weer.
Nu sinds deze week gaat de Quantis wel aan maar geluid geeft hij niet meer.
Alles uitgezet, coax kabels eruit gehad na een kwartier alles weer aangesloten.
Andere coax kabel geprobeerd, niets helpt.
Gisteren via de chat met Ziggo contact gehad en wordt er gevraagd nadat ik al had gemeld dat ik de stroom en kabels al los had gehad of ik dat wilde doen want dan is het probleem opgelost!!!!!!!!!!!!!!!

Daar wederom op gereageerd maar de uiteindelijke conclusie is dat er maar een monteur wederom moet langskomen met voorrijkosten wederom van 50 Euro.
Simpel omdat ik de Quantis QE317 via de webshop heb gekocht???????? Sorry heb hem in de Ziggo winkel hier in de stad gekocht.

Ik krijg geen andere en een oplossing is er niet.
Heeft er iemand nog een "gouden" tip?
Ik kan veel maar wonderen is mij nog niet gelukt.

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Quantis op aangesloten zit?

 

Dan kan gekeken worden of het aan de 1e plaats ligt waar Ziggo je woning binnenkomt, want dat wordt gratis zo nodig in orde gemaakt of aan een andere plek, ook kan er gratis een filter gestuurd worden die het haperen kan voorkomen.

Erica74
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Helaas is het super lastig om er een foto van te maken want dan moet ik een vrij grote en zware kast aan de kant halen.

Ziggo komt in de woonkamer binnen en de coax kabels zitten rechtstreeks aangesloten.
Ik had er eerst een splitter op die nog van UPC was (daar had ik wel wat storingen bij maar aanzienlijk minder).
Volgens de monteur die voor de mediabox is langs geweest moest er een extra coax tussen de mediabox en de Quantis (dat had ik zelf niet)
Wat ik over dat filter heb gelezen kan het werken als het signaal wegvalt maar niet als er geen geluid door komt.
En ja ik heb het volume aanstaan want die vraag had ik ook van Ziggo gehad maar zo dom ben ik toch nog echt niet

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

probeer de tulp stekkers van de quantis is op een andere ingang van de versterker

Erica74
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Er is maar één optie om de tulp stekkers te plaatsen.
En de cd geeft wel geluid.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Erica74 komt het coax signaal direct van je aansluiting? en wat gebeurt er als je het modem eens uitzet?

 

Teun.

Erica74
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Modem ook al tien minuten uitgehad helaas ook zonder resultaat.

En het coax signaal komt direct van de aansluiting.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Erica74 . Dan toch maar eens een foto maken van je aansluiting zoals Bert ook al opperde.

Dan moet het toch ergens in je bekabeling zitten.

 

Teun.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Welkom op de Ziggo Community, @Erica74 

Was super balen dat je sinds het uitzetten van het analoge signaal zoveel problemen ervaart. Goed dat je deze kenbaar maakt.

Ik zie dat je al aardig wat bruikbare tips gekregen hebt. Jammer dat de oplossing hier nog niet bij zat. We zijn inmiddels wel op het moment aanbeland om de binnenhuisbekabeling onder de loep te nemen zoals @Bert en @Teun al opperden. Zie je kans om deze alsnog te maken en delen?

Erica74
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dat zal helaas een tijdje moeten wachten aangezien ik vorige week geopereerd ben aan mijn voet en dat niet bepaald wil genezen zoals het hoort.
Wordt vervolgd dus.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Dat kan ik mij in jouw geval goed voorstellen. Doe je rustig aan? 
Zodra je er aan toe bent, horen wij het graag.

Heel veel sterkte met het herstel. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic