Sinds gisteren heb ik problemen met de Next mini. Hij blijft opnieuw opstarten en voordat ik maar een knop of iets kan indrukken kan ik al niet meer verder. Soms krijg ik een plaatje op de tv dat ik de afstandsbediening op de next mini moet richten en dan de tv knop en nog een andere knop moet indrukken. Ik kan niet eens zien welke andere knop het is want dan gaat hij alweer uit. Ook heb ik gisteren de melding gehad dat de next mini niet genoeg stroom zou krijgen. Ik gebruik de adapter en dan een kabel naar de hdmi in de tv.
Wie kan helpen? Sorry ik ben niet heel technisch, dus hou daar aub iets rekening mee. 🙂
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Via Menu > tandwiel > info > over je mediabox, kun jij zien welke software is geïnstalleerd op je mediabox
Hoi Steefb,
Dank je. Euh suffe vraag misschien maar is dat bij mijn ziggo of op de tv? Gezien de oranje kleuren dacht ik in mijn ziggo maar daar zie ik geen menu. Via de tv hoop ik dat deze lang genoeg aan blijft om het te checken. De mini leidt een eigen leven qua tv bediening.
@GP1967 schreef:Hoi Steefb,
Dank je. Euh suffe vraag misschien maar is dat bij mijn ziggo of op de tv? Gezien de oranje kleuren dacht ik in mijn ziggo maar daar zie ik geen menu. Via de tv hoop ik dat deze lang genoeg aan blijft om het te checken. De mini leidt een eigen leven qua tv bediening.
Dat is de mini (next). Is ook de enige manier om te checken.
Gevonden. Versie 5.13. En dat is geloof ik de versie waar bug in zit of in ieder geval problemen geeft? Als ik eea op community begreep. Helpt terug zetten naar fabrieksinstellingen nog?
@GP1967 schreef:Gevonden. Versie 5.13. En dat is geloof ik de versie waar bug in zit of in ieder geval problemen geeft? Als ik eea op community begreep. Helpt terug zetten naar fabrieksinstellingen nog?
Er zijn nu 2 meldingen hier, waarom of wat de reden is, is nog helemaal niet duidelijk.
Om uit te sluiten dat uw probleem niet wordt veroorzaakt door uw Next Mini maar door uw tv zou u kunnen proberen of u uw Ziggo tv kastje kunt aansluiten aan een andere tv of aan een ander PC monitor.
Als probleem zich niet meer voor doet dan ligt het probleem bij uw tv(instellingen). Doet het probleem zich nog steeds voor dan zou het aan uw Next Mini kastje moeten liggen.
Wellicht zou u een nieuwe stroom adapter kunnen aanvragen en het daarmee testen of uw adapter defect is. Heeft u ook gecontroleerd of alle stekkers volledig er in gestoken zijn. Het kan zijn dat de huidige kabels niet goed geleiden. Om uw stekkers beter te laten geleiden zou ik u aanraden om Isopropylalcohol / Isopropanol 99,9% aan te schaffen en de stekkers er mee in te sprayen..Dit droogt zeer snel op maar zorgt er wel voor dat uw kabels beter contact maken en beter het stroom geleiden.
Hoe bent u eigenlijk verbonden? Is dit bedraad of draadloos via Wifi.
Heeft u al geprobeerd om de HDMI stekker in een andere HDMI poort in te steken, misschien dat dit de oplossing kan zijn. Heeft u ook al gekeken of er stof of vuil in uw HDMI poorten en in de stroom adapter poorten zich bevinden. Zo ja, dan raad ik u aan om deze poorten/ingangen stof en vuil vrij te maken. Als er hier sprake van is dan kan het zijn dat de stekkers niet voldoende contact kunnen maken met de stekkers.
Hoe oud is uw tv en wat voor merk en type/model tv gaat het om? Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit met ons te delen, dan kan ik kijken of dit probleem vaker voorkomt bij uw soort type tv. Alvast bedankt
Wellicht wordt uw probleem veroorzaakt door een defecte of verouderde splitter. Ik heb in andere soortgelijke problematische opgeloste topics in het Ziggo Community archief gelezen dat het aansluiten van een nieuwe splitter het probleem had opgelost. Wellicht is dit bij u ook de oplossing. Ik moet wel zeggen dat uw probleem/dit topic moeilijk op te lossen is.
Lang verhaal kort: storingsmonteur heeft gisteren zonder al te veel onderzoek te doen de Next Mini vervangen door een nieuw exemplaar. Hij zei over dit probleem: "Het komt niet heel vaak voor, maar u bent ook zeker niet de eerste."
Hij heeft het apparaat hier op locatie naar 5.13 bijgewerkt, dus mogelijk dat een storingsmonteur laten komen de enige optie is - als de mediabox niet wordt opgestuurd met de laatste firmware is dat althans wel zo veilig, maar hoe dan ook lijkt me een belletje met de klantenservice onvermijdelijk.
Succes!
De mini next valt hier ook steeds uit, niet meer te bedienen. Komt dat door de update van eind september? Vanmorgen een uur bezig geweest, opeens doet ie t weer en geen idee waarom. Het wordt erg vervelend zo.
Hallo allemaal, ik en weer thuis en ben sinds gisteren met deze oplossingen bezig.
De next mini blijft in een loop zitten. de ene keer krijg ik een menu voor een soft rest, harde reset en nog iets, maar iets indrukken lukt niet. Hij gaat zelf alle opties langs en doet niets.
Ik ga zo de klantenservice bellen en hopen dat het net zoals bij tijlschoonenber opgelost kan worden, want inmiddels heeft er gisteren iemand meegekeken die er meer verstand van heeft en die kreeg hem ook niet aan de gang helaas.
Ik zal nog even laten weten hoe het verder gaat. Ik wil in ieder geval iedereen hartelijk bedanken voor de hulp!
Op de hdmi heb ik nu als alternatief een chromecast hangen die gewoon goed werkt dus wat mij betreft ligt het dan niet aan de hdmi of tv.
Ik heb de mini zelfs nu rechtstreeks met de modem verbonden met een netwerkkabel en dan geeft hij nog aan dat hij niet verbonden is aan het netwerk. Ik krijg dan de optie om voor netwerkinstellingen te gaan, maar indrukken lukt niet want dan gaat hij alweer uit.
Update: 50 minuten aan de telefoon met klantenservice en voor nu wordt er een nieuwe hdmi kabel en nieuwe adapter opgestuurd..... Ben benieuwd.
Goedemorgen @Puutje77, we zien in het log van je Mediabox dat het knopje op de voorkant van je Mediabox steeds wordt ingedrukt. Het lijkt er op dat dit knopje vast zit. Zou je het eens willen controleren en mogelijk oplossen?
Ik hoor graag van je of het is gelukt. 🙂
Gekeken, klopt het dat het knopje wanneer het niet is ingedrukt een gelijke hoogte heeft als de rest van het kastje (dat het dus niet uitsteekt). Ik kan het knopje nog steeds iets indrukken en daarna komt hij weer terug. @Marco
Het klopt dat de knop op gelijke hoogte zit met de rest van de ontvanger @Puutje77. Je moet ook een duidelijke klik horen als je de knop indrukt.
Zou je nog eens willen controleren of je bovenstaande problemen hebt?
@Marco Ja ik hoor een klik.
Dan hoor ik graag van je of je nog steeds dezelfde problemen hebt @Puutje77. Indien dit het geval is gaan we je Next Mini vervangen. De power button is dan defect.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.