HeijnenJan

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Problemen met Netflix en Videoland

Netflix en Videoland en in mindere mate ook zenders als Discovery geven regelmatig een blokkerig beeld en lopen soms vast. Ik heb al bij andere topics naar een oplossing gezocht maar die niet kunnen vinden. Wanneer ik de mediabox helemaal uitzet, en opnieuw opstart is het probleem over.
Ook maakt de mediabox nogal een irritant geluid. Het lijkt op een fan die continu gaat draaien. Het ddurt een seconde of 10, daarna stopt het voor 2 a 3 seconden, om daarna weer te beginnen. Het gebeurt ook wanneer de box in standby modus staat. Heel irritant wanneer je met bezoek in de kamer zit.
19 Reacties 19
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2684Posts
  • 282Oplossingen
  • 1798Likes

HeijnenJan Goed dat je de Community hebt gevonden. Om wat voor mediabox gaat het? Misschien is het ook handig om gelijk je thuisinstallatie te omschrijven of een foto te plaatsen. Dan kan iedereen met je meedenken.
HeijnenJan
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het is een horizon media box. Thuisnetwerk is uitgeschakeld. Naast de mediabox staat het modem voor de netwerkverbinding. Op de mediabox achter zit alleen de coax voor de ingang en de HDMI voor de uitgang en de netvoeding. Geen lan.
HeijnenJan
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De mediabox staat in een open kast. Het modem in een gesloten kast. De aansluiting vanaf het centrale aansluitpunt is aangelegd door een monteur van ziggo.
robbo
Super Expert
Super Expert
  • 16756Posts
  • 713Oplossingen
  • 3204Likes

HeijnenJan Hoe is alles aangesloten? Wat is de signaal sterkte/kwaliteit?
Het beste werkt de box als de kwaliteit uitmuntend is en signal sterkte in de helft van goed.

Een te sterk signaal geeft ook zijn problemen net als te zwak.

Plaats eventueel ook de aansluitingen van aop etc. Gebruik je een versterker? splitters? etc etc
HeijnenJan
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Aop?? Versterker??
Alles is aangesloten door een monteur van Ziggo. Dus ik neem aan dat alles dan goed is aangesloten, en dat het signaal en de kwaliteit is gecontroleerd.
robbo
Super Expert
Super Expert
  • 16756Posts
  • 713Oplossingen
  • 3204Likes

HeijnenJan Ik heb erg mijn twijfels over de coax kabels. Die voldoen niet meer aan de huidige norm.
Heb je niet coax kabels gebruikt die bij de mbxl mee geleverd waren? lijkende op deze:
HeijnenJan
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik vertel toch dat de monteur alles heeft aangesloten. Ik neem aan dat hij weet wat hij doet en kennis van zaken heeft.
HeijnenJan
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zover ik kan zien zijn is de kabel vanaf de splitter naar de mediabox de zwarte kabel uit de doos van ziggo.
robbo
Super Expert
Super Expert
  • 16756Posts
  • 713Oplossingen
  • 3204Likes

Naar mijn idee niet..
HeijnenJan
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Waar baseer je dat op? Omdat de kabel misschien niet volgens jou aan de huidige norm voldoen? Ik heb de horizon box al zo'n 7 jaar in huis. Misschien lag die norm toen anders, maar die zwarte kabel komt wel degelijk uit de doos die in 7 jaar geleden van toen nog UPC gekregen heb.
robbo
Super Expert
Super Expert
  • 16756Posts
  • 713Oplossingen
  • 3204Likes

HeijnenJan 7 jaar.. onder tussen veel 4 g mobiel verkeer. Met gevolg instraling storing. Dus echt goed afgeschermde coax kabels gebruiken. Ziggo geeft nu de coax zoals bijlage. Aop van 7 jaar terug voldoen ook vaak niet meer mn oud Ziggo gebied. Ik zou in 1e instantie er 2 aanvragen en de oude vervangen. Wellicht kan bv Lycke Ziggo Dit voor je regelen. Anders / of Sander Ziggo . Of even zelf de helpdesk bellen. Dit is mijn gedachten... en kijk om even alles uit te sluiten ook de conectorren na. Succes. Gr Rob
HeijnenJan
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Maar waarvoor heb ik dan 2 jaar geleden een monteur van Ziggo laten komen om de aansluitingen te laten doen? Ik had toen elke keer problemen met mijn modem op de mediabox. Daarom is toen door de helpdesk besloten om een apart modem te installeren. Dit heb ik dus door een monteur laten doen. Die had vooral commentaar op alle producten van ziggo. Niks deugde. Je zou bijna gaan denken dat het een monteur van de concurentie was. Blijkbaar heeft hij dus zelf shit werk geleverd.
En waarom maakt de mediabox dan zo'n irritant geluid? Ook door de verkeerde kabels en connectoren?
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56455Posts
  • 3714Oplossingen
  • 13526Likes

Het lijkt bijna op een upstream probleem te lijken, de Mediabox XL heeft een eigen modem wat Netflix en Videoland bediend.

Maar voor dat dat aan bod komt, eerst nog een paar andere vragen:
Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
Is de Mediabox XL met een netwerkkabel kabel aangesloten aan je modem of is er alleen een coax kabel aangesloten?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
HeijnenJan
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb hierboven al aangegeven dat er alleen een coax kabel is aangesloten achter. Geen LAN, dus geen netwerkkabel. De mediabox is ook niet opgenomen in een thuisnetwerk.

Ik merk sinds gisteren wel dat er activiteit plaats vindt op afstand. Kan het zijn dat er bij de klantenservice met remote instellingen worden gedaan? Een paar keer achter elkaar dat het beeld en geluid voor een seconde of 5 stil bleef staan. Dit gebeurde een paar keer gedurende de dag. Een keer is zelfs het beeld helemaal op zwart gegaan, terwijl de mediabox gewoon aan bleef. De instellingen die ik bv gemaakt had om programma's op te nemen waren helemaal verdwenen.
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56455Posts
  • 3714Oplossingen
  • 13526Likes

Oeps, overheen gelezen, sorry HeijnenJan
Het kan goed zijn dat er een reset is gedaan.

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de Mediabox XL problemen heeft met het upstream signaal om de Ziggo servers te bereiken.
Links in het menu staan de begrippen Upstream en Downstream, kun je die waarden hier plaatsen?
Inloggen op de Ziggo Mediabox XL
HeijnenJan
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb in het menu alles afgezocht maar ik kan nergens de waarden van de upstream en downstream vinden?
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56455Posts
  • 3714Oplossingen
  • 13526Likes

Staan die niet links nadat je hebt ingelogd in de Mediabox XL onder het kopje Status?
HeijnenJan
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

HeijnenJan
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het blijft klote. Misschien moet ik toch eens kijken naar een andere provider

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Alles over de Next Mini

Hier ontdek je alles over de Next Mini. Voor jou hebben we alle onderwerpen op een rijtje gezet, van stembesturing tot aan het stroomverbruik. De afstandsbediening met Voice Control Hoe maak je handig...

Geplaatst in Tips van Ziggo