@SBK Ik geef niemand de schuld, ik zoek een oorzaak.
Ziggo kan niet zien van afstand waar de signaalstoring wordt veroorzaakt en in 75% van de storingsgevallen ligt het aan de aansluitmaterialen van 1e wandcontactdoos tot en met de aansluiting van de Next.
Er zijn verder geen meldingen van een storing op kanaal 11 op dit forum te vinden.
Het kan net zo makkelijk de 1e plaats van Ziggo zijn die verouderd is met de 1e splitter en de eerste korte kabels en dan komt een Ziggo monteur dat gratis voor je in orde maken.
Als het alleen de 1e splitter met korte kabel is, dan stuurt Ziggo gratis je de nieuwste toe.
Als Ziggo een monteur stuurt en het ligt toevallig aan de verdere bekabeling in je woning b.v. een eigen oude kabel of eigen oude splitter, dan ben je 50 euro kwijt, als dit nu al te zien is, dan kun je de 50 euro besparen door zelf een hedendaagse splitter te bestellen die 7,50 euro kost en een kabel die 5,75 euro kost, aan jou de keuze hoe dit op te lossen.
Ik zoek de snelste en goedkoopste weg voor je om een oplossing te vinden, maar als je hier geen prijs op stelt, laat het weten, ook prima wat mij betreft, dan in ieder geval veel succes gewenst.