1
Vraag
2
Reacties
SBK

Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Problemen met FOX TV op kanaal 11 het beeld haperd heel erg

 

Hallo ziggo,

 

Er zijn al een week of 2 Problemen met FOX TV op kanaal 11 het beeld haperd heel erg,

het is nog steeds niet opgelost, gaat ziggo dit nog oplossen zo snel mogelijk..??

dat zou wel fijn zijn, ik kijk graag en vaak naar deze zender, het is echt niet te doen zo !!!!

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @SBK, zo te lezen is er nog wat werk aan de winkel! Ik heb de foto's van de hoofdaansluiting bekeken en ik zie hierin geen bijzonderheden. Aangezien je problemen met alle diensten ervaart, wil ik voorstellen om een monteur in te plannen. We willen er graag een positieve draai aan geven. Ik heb de monteur ingepland op maandag 25 juli tussen 08:00-13:00 uur. Ik kan mij voorstellen dat dit te kort dag is. Je kunt de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo. Laat je na de tijd weten of het probleem is opgelost? 

Bekijk in context

15 Reacties 15
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Als dat bij iedereen of zelfs maar bij een gedeelte van de klanten zou zijn, zou het hier regenen van klachten, en dat is niet zo.

 

Heb je deze stappen gevolgd?

TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik vermoed dat er iets in je binnenhuis aansluiting niet meer goed is. Kijk je met een Mediabox of met de ingebouwde tuner van je televisie? 
In beide gevallen kun je jouw signaalsterkte bekijken. Wat wordt daar aangegeven?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Next op aangesloten zit?

SBK
Topicstarter
Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Ik ga hier verder niet eens op reageren ik neem jullie totaal niet serieus als er zo gereageerd wordt jullie lijken ziggo zelf wel altijd eerst de klant de schuld geven en dan pas kijken of het aan hun zelf ligt !!!! goeie middag verder 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@SBK Ik geef niemand de schuld, ik zoek een oorzaak.

Ziggo kan niet zien van afstand waar de signaalstoring wordt veroorzaakt en in 75% van de storingsgevallen ligt het aan de aansluitmaterialen van 1e wandcontactdoos tot en met de aansluiting van de Next.

 

Er zijn verder geen meldingen van een storing op kanaal 11 op dit forum te vinden.

 

Het kan net zo makkelijk de 1e plaats van Ziggo zijn die verouderd is met de 1e splitter en de eerste korte kabels en dan komt een Ziggo monteur dat gratis voor je in orde maken.

Als het alleen de 1e splitter met korte kabel is, dan stuurt Ziggo gratis je de nieuwste toe.

 

Als Ziggo een monteur stuurt en het ligt toevallig aan de verdere bekabeling in je woning b.v. een eigen oude kabel of eigen oude splitter, dan ben je 50 euro kwijt, als dit nu al te zien is, dan kun je de 50 euro besparen door zelf een hedendaagse splitter te bestellen die 7,50 euro kost en een kabel die 5,75 euro kost, aan jou de keuze hoe dit op te lossen.

 

Ik zoek de snelste en goedkoopste weg voor je om een oplossing te vinden, maar als je hier geen prijs op stelt, laat het weten, ook prima wat mij betreft, dan in ieder geval veel succes gewenst.

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@SBK 

Vrijdag lekker gekeken naar The Mentalist en gisteren  Chicago PD zonder storingen. Dus het ligt niet aan Ziggo maar aan iets anders. Maar U weet het beter dan Uw medeklanten die er geen last van hebben, dan wordt helpen bijzonder moeilijk.

 

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Niet zo snel beledigd zijn hoor. Nogmaals, wat geven jouw signaal waarden aan? Is toch een kleine moeite om even na te kijken? 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hey @SBK. Welkom hier! Als 1 van de favoriete zenders stoort, word je daar natuurlijk snel gek van. Logisch dat je dit anders wilt en op zoek bent naar een oplossing. Er zijn hier, zoals je ziet, gelukkig velen die je hiermee willen helpen.

 

Ik snap het gevoel van "er wordt altijd naar de klant gewezen". Maar het is ook echt zo dat dergelijke problemen heel vaak binnen je eigen domein liggen. Dat bekent natuurlijk niet dat we jou de schuld geven, maar juist dat we je kunnen helpen en is het heel vaak heel makkelijk op te lossen! Zoals gezegd; als bij iedereen de zender zou storen (en het uitsturen van het signaal dus al mis zou gaan), zouden we veel meer klachten binnenkrijgen. Laten we dus op zoek gaan naar de oorzaak waarom het bij jou niet goed gaat. Lukt het je om foto's te plaatsen van de installatie, zoals gevraagd is? 

SBK
Topicstarter
Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

@Lotte 

hoi Lotte, dit zijn 2 foto's hoe het aangesloten is in de meterkast,

er is 1 ding wat ik is niet begrijp, alles heeft het bijna 4 jaar perfect gedaan hoe het nu is aangesloten,

op geen enkele zender haperingen, en zo in eens alleen maar op Fox TV flinke haperingen op kanaal 11,

alle andere zenders doen het verder perfect, 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

TLC (kan.21) zit op dezelfde freq. Vermoedelijk stoort die ook.

SBK
Topicstarter
Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

@youriy 

heel toevallig dat je dat zegt, ik heb even gekeken op kanaal 22 waar TLC zit, 

het beeld is best wel traag, het beeld reageerd best wel langzaam, 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Bedank voor de foto's @SBK. Zou je de coax-kabel van de mediabox eens rechtstreeks willen aansluiten op de aansluiting in de muur? Test daarna eens hoe het beeld op Fox en TLC is. De uitkomst horen we hier graag 🙂

SBK
Topicstarter
Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

@Rikst 

als je de kabel uit de hoofdaansluiting trekt, heb je geen beeld mee op de mediabox next

omdat de verbinding met het modem er dan ook uit ligt, ze maken allebei gebruik van de hoofdaansluiting,

het ene werkt niet zonder het andere, ik ga verder niet rotzooien met de kabels, straks gaat er wat mis en kan ik helemaal niks meer, heb er verder weinig verstand van 

SBK
Topicstarter
Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

storing op een paar kanalen is nog niet alles, heb sinds een tijdje last van van slecht werkende wifi,

de verbinding is super traag, en valt steeds weg , een schildpad is sneller, de wifi is om te janken zo slecht,

daar wordt ik niet vrolijk van. ik heb een wifi booster in gebruik, anders werkt de printer niet, de wifi verbinding is zo super slecht, dat ik zelfs met een wifi booster nog een verbinding als een trage slak heb.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @SBK, zo te lezen is er nog wat werk aan de winkel! Ik heb de foto's van de hoofdaansluiting bekeken en ik zie hierin geen bijzonderheden. Aangezien je problemen met alle diensten ervaart, wil ik voorstellen om een monteur in te plannen. We willen er graag een positieve draai aan geven. Ik heb de monteur ingepland op maandag 25 juli tussen 08:00-13:00 uur. Ik kan mij voorstellen dat dit te kort dag is. Je kunt de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo. Laat je na de tijd weten of het probleem is opgelost? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic