Janvdb96

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen mediabox next met soundbar (hdmi arc)

Ik heb sinds deze week een jbl 2.1 soundbar plus subwoofer. Zodra ik op de televisie (phillips  43pus7304/12) netflix of playstation 4 etc aan heb, heb ik nergens last van.(geen meldingen) Zodra ik de next box inschakel heb ik allemaal meldingen en blijft hij om de minuut schakelen tussen tv speakers en het audiosysteem

• Tv speakers ingeschakeld en dan na 30 sec ongeveer audiosysteem ingeschakeld

Dus ik heb het idee dat de de box de hdmi(arc in de war gooit. Heb ook meerdere verhalen gelezen hier)

Doe ik de next box weer uit heb ik nergens geen last meer van en geen meldingen.

Hoe kan ik dit oplossen?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 17723Posts
  • 792Oplossingen
  • 4602Likes

Hoe heb je de JBL aangesloten, via de TV. 

Als je een Optische Audio Kabel achter de JBL naar de TV doet wat gaat je Next dan doen, krijg je dan een extra optie bepaal je volume, voor het instellen. 

Druk even op de Homeknop en dan naar tandwiel op rechts vervolgens naar tabblad Beeld en Geluid dan kan je Koppel afstandsbediening aan audiosysteem ook de Dolby Audio  kan je proberen aan te passen.

Als je de Optische Audio kabel installeert dan moet je ook je TV instellen op Optische Audio uitgang, dan zal je zien dat alle apparaten via de JBL lopen.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 17723Posts
  • 792Oplossingen
  • 4602Likes

Hoe heb je de JBL aangesloten, via de TV. 

Als je een Optische Audio Kabel achter de JBL naar de TV doet wat gaat je Next dan doen, krijg je dan een extra optie bepaal je volume, voor het instellen. 

Druk even op de Homeknop en dan naar tandwiel op rechts vervolgens naar tabblad Beeld en Geluid dan kan je Koppel afstandsbediening aan audiosysteem ook de Dolby Audio  kan je proberen aan te passen.

Als je de Optische Audio kabel installeert dan moet je ook je TV instellen op Optische Audio uitgang, dan zal je zien dat alle apparaten via de JBL lopen.

Madelon
Community Moderator
Community Moderator
  • 384Posts
  • 43Oplossingen
  • 145Likes

@Janvdb96 is het gelukt met de tips van @Dave! ? 😄

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Alles over de Next Mini

Hier ontdek je alles over de Next Mini. Voor jou hebben we alle onderwerpen op een rijtje gezet, van stembesturing tot aan het stroomverbruik. De afstandsbediening met Voice Control Hoe maak je handig...

Geplaatst in Tips van Ziggo