1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Peter9988

Level 6
  • 86Posts
  • 1Oplossingen
  • 41Likes

Problemen Next Mini - CS1028 & crasht bij openen tv-gids

paar weken geleden
de nieuwe mediabox next mini omgeruild zodat ik geen dikke coax door de kamer hoef te hebben, gelijk aangesloten MET NETWERK KABEL, verbonden met kabel, diagnostiek doorgelopen, netjes verbonden met mijn orbi 752 router, internet snelheid is hoog, nou lekker kijken dus, tot gisteren (of zelfs eerder) ik zag ineens de programma afbeeldingen niet meer, ik naar diagnostiek gegaan, internetsnelheid: traag, ik de router opnieuw gestart, geen effect... de box proberen te verbinden via wifi? Nope, zodra de box de verbinding checkt, komt er in te staan dat de mediabox niet online is, goh je meent het... nog is proberen, weer hetzelfde... terwijl het weken lang perfect ging! Nu ineens is het bekabeld internet traag....

 

Overigens is de connect box in bridge omdat ik zelf maar een goede router heb aangeschaft omdat de modemrouter met de welbekende puma chipset gewoon, ja ik zeg het maar even, om te janken was. Orbi geeft overal in huis netjes 360 down en 36 upload (mag ook wel voor de prijs van de router) van een 350-35 pakket. 

 

Overigens is de next mini gisteren gecrasht bij het openen van de gids... grijs beeld met bovenin "info" en de tijd die nog wonderbaarlijk gewoon door liep, kon hem gelukkig nog wel met de afstandsbediening uitzetten al duurden het wel lang. Vandaag weer een raar fenomeen, bij het openen van de home pagina en het sluiten er van bleef er bovenin staan "ontdek , tv replay, etc etc etc," en de tijd die NIET doorliep, Opnieuw openen en sluiten van de pagina hielp. 

20221104_111246.jpg20221104_101240.jpg

  

 

Maar ach, met het bellen naar ziggo om de mediabox next om te ruilen voor de mini (wat eerst niet kon, toen na het checken ineens wel) kreeg ik ineens een gammele korting van óf 5 euro voor 6 maanden, óf 5 euro voor 12 maanden, prik mij maar lek, 10 euro klinkt toch net wat beter als ik terugblik op de afgelopen jaren.

 

Iemand een idee? Omruilen zie ik niet echt zitten aangezien ik onderhand vaste klant ben bij het postnl inleverpunt, hoor de medewerker nog net niet zeggen "is het weer zover?" 

 

Volledig glasvezel wordt zo toch wel meer en meer aantrekkelijker om heel eerlijk te zijn.

 

Moest er even uit na al dat gefrummel met omruilen en monteurs en 2 uur aan de telefoon met ziggo...

 

In de bijlage een aantal foto's 

 

 

EDIT: zojuist met het op fabrieksinstellingen zetten van de next mini krijg ik de code CS1028 en "sorry we kunnen de software niet updaten" dit gaat niet meer weg, ook niet 1 minuut van stroom, CS1028 betekent dat de box vastloopt, dit valt te koppelen aan de afgelopen dagen met het trage internet terwijl het bekabeld is, niet laden van menu's en gids afbeeldingen, crashen bij het openen van bepaalde dingen zoals gids etc, en verschillende dingen die door elkaar heen staan zoals de tijd en info terwijl ik niet op de gids pagina ben. 

 

Gisteren crashte de box, vandaag onbruikbaar na het resetten naar farbrieksinstellingen, er gaat iets goed mis in de next mini na langere tijd ( weken) in gebruik te hebben.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hullemah

Level 9
  • 282Posts
  • 5Oplossingen
  • 61Likes

@Peter9988 

Gisteren exact hetzelfde als u ik heb ook de orbi 752 en de ubee ziggo in de bridge.

 

Gisteren in de gids geen thumbnails meer,bij snelheid gaf de next mini traag aan.

 

En na de fabrieksinstelling begon de ellende continu foutcode cs 1082.

Daarbij het bijzondere dat de tweede next mini boven slaapkamer tv exact de dezelfde storing gaf zonder dat de tv aangeweest.

Ziggo bellen kwam ik geen cm verder mee,toen netwerkexpert gesproken maar kon ook niets want de ziggo modem stond in de bridge,kon een week wachten op een monteur.

 

Ik dacht ga nog 1 ding proberen ziggo modem uit de bridge laten halen en de mini next weer aansluiten op het ziggo modem.

Mijn orbi 752 weer in ap modus gezet en ja hoor wat ik vermoedde als kwam binnen 10 weer online,zowel de draadloze mini next als de bedrade.

 

Vandaag nog netjes door een ander expert van ziggo terug gebeld en die verklaarde dat de mini next altijd moet aangesloten aan het ziggo modem,modem nooit in de bridge stand laten zetten bij gebruik van de mini next.

Bekijk in context

20 Reacties 20
Meldingen
Aan Uit
Peter9988
Topicstarter
Level 6
  • 86Posts
  • 1Oplossingen
  • 41Likes

Om een of andere reden was mijn vorige post afgewezen, waarschijnlijk omdat ik het had over hoe het de afgelopen jaren bij ziggo is gegaan, dat heb ik er uit gehaald maar vindt wel dat het gezegd mag worden. Maargoed hopelijk blijft het nu wel staan en kan iemand mij hiermee helpen 

Ton079

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hier soortgelijke overlast. Na jaren zonder noemenswaardige problemen kreeg ik sinds afgelopen week eerst lege plaatjes bij het laden van de opnames om daarna alles zeer traag te openen. Op bepaalde punten zelfs "geen opnames". Advies elders op dit board opgevolgd door op de next naar "fabrieksinstellingen" te gaan. Had ik dat maar niet gedaan, want het enige wat ik nu zie is een draaiend cirkeltje en soms "sorry, we kunnen de software niet CS1028 updaten. Probeer het later nog eens".

En dat alleen om terug te gaan naar fabrieksinstellingen. Wat moet er dan geupdate worden ? Heb tijdenlang geen klachten gehad. Hierbij een paar foto's.  

Peter9988
Topicstarter
Level 6
  • 86Posts
  • 1Oplossingen
  • 41Likes

@Ton079 Precies! Dat probleem heb ik nu dus ook, iedere keer die CS1028 met "sorry we kunnen de software niet updaten

 

Blij dat ik niet de enigste ben! Had ik inderdaad ook maar van fabrieksinstellingen afgebleven 😞

 

EDIT: het is schijnbaar een grootschalig probleem, buurman heeft het ook, ook gisteren problemen gehad ook gecrasht nu ook onbruikbaar. Als ik op Twitter kijk ontploft de boel met dezelfde problemen, zowel op de grote mediabox next, als op de next mini en waarschijnlijk ook de normale mediaboxen maar dat durf ik niet te zeggen. Hopelijk zijn ze er al mee bezig, even afwachten dan maar.

Peter9988
Topicstarter
Level 6
  • 86Posts
  • 1Oplossingen
  • 41Likes

@Ton079 Met het updaten wordt bedoeld dat de box de firmware gaat downloaden en installeren aangezien fabrieks instellingen betekent dat de firmware verwijderd wordt en alles op de instellingen na, opnieuw wordt geïnstalleerd. Eigenlijk zijn onze boxen ook wel genoemd "bricked" letterlijk vertaald versteend. Ik hoop dat dit op afstand gefixt kan worden maar ben bang van niet😞

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78829Posts
  • 5325Oplossingen
  • 23554Likes

Heb je de Next mini al een keer 30 seconden van de stroom gehad?

Geen resultaat: 

Heb je de Next mini al een keer naar de fabrieksinstellingen gezet?

Geen resultaat: 

Laat het hier weten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78829Posts
  • 5325Oplossingen
  • 23554Likes

@Ton079 Zit er tussen de next en het modem nog een ander apparaat zoals een router of een switch?

Peter9988
Topicstarter
Level 6
  • 86Posts
  • 1Oplossingen
  • 41Likes

@Bert Van stroom af halen hielp niet hij blijft de code aangeven, soms probeert de next mini wel met het opstarten en "updaten" maar uiteindelijk loopt hij toch vast met dezelfde code, ik krijg het niet meer weg, dit is gebeurd nadat ik de mediabox op fabrieksinstellingen heb gezet, in de hoop dat mijn problemen (zie vraag, met de bugs en niet laden, vastlopen etc etc) maar dat heeft er dus voor gezorgd dat de hele box onbruikbaar is

 

Ik gebruik nu als noodoplossing de ziggo go app maar dat gaat niet heel soepel en buffert iedere 5-10 seconden. Beter dat dan niks denk ik dan maar.

Ton079

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ja Bert. Daar zit een 4 ports wifi router the tussen ...

hullemah

Level 9
  • 282Posts
  • 5Oplossingen
  • 61Likes

@Peter9988 

Gisteren exact hetzelfde als u ik heb ook de orbi 752 en de ubee ziggo in de bridge.

 

Gisteren in de gids geen thumbnails meer,bij snelheid gaf de next mini traag aan.

 

En na de fabrieksinstelling begon de ellende continu foutcode cs 1082.

Daarbij het bijzondere dat de tweede next mini boven slaapkamer tv exact de dezelfde storing gaf zonder dat de tv aangeweest.

Ziggo bellen kwam ik geen cm verder mee,toen netwerkexpert gesproken maar kon ook niets want de ziggo modem stond in de bridge,kon een week wachten op een monteur.

 

Ik dacht ga nog 1 ding proberen ziggo modem uit de bridge laten halen en de mini next weer aansluiten op het ziggo modem.

Mijn orbi 752 weer in ap modus gezet en ja hoor wat ik vermoedde als kwam binnen 10 weer online,zowel de draadloze mini next als de bedrade.

 

Vandaag nog netjes door een ander expert van ziggo terug gebeld en die verklaarde dat de mini next altijd moet aangesloten aan het ziggo modem,modem nooit in de bridge stand laten zetten bij gebruik van de mini next.

Popeye-spinazie

Level 5
  • 92Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

toevallig net zelfde soort post geplaats maar dan over de mediabox next. erg traag en ook met inladen van fotos en info van zenders en gids en loopt vaak vast.

Popeye-spinazie

Level 5
  • 92Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

ja ik heb dit probleem ok al sinds een week, maar dan met de mediabox next.

Peter9988
Topicstarter
Level 6
  • 86Posts
  • 1Oplossingen
  • 41Likes

@hullemah Onwijs bedankt voor de reactie! Ik heb zojuist het modem aan en uit gezet / van stroom gehaald, nu heeft hij succesvol geüpdatet, maar meteen bij het beginscherm "er is internet verbinding maar deze is traag" en vervlogens doen alle zenders het niet, bij het switchen naar wifi krijg ik heel kort beeld en meteen gaat hij zelf over op kabel waardoor hij het weer niet doet... ik ga nu dan maar met ziggo chatten om het modem uit bridge te halen😓, weet u of ik de orbi nog gewoon in router kan laten staan en op het modem de wifi uit kan laten staan? Ik ben bang dat ik zodra het modem uit bridge is, dat mijn netwerk een klap krijgt, en dan bedoel ik dat het een nadelig invloed heeft op de netwerk snelheid/prestaties.

 

In iedergeval bedankt! Ga het proberen 🙂

hullemah

Level 9
  • 282Posts
  • 5Oplossingen
  • 61Likes

@Peter9988 

Ziggomodem uit de bridge halen,zodra de ziggomodem uit de bridge is en het ziggomodem online is,naar je orbi gaan,inloggen met 192.168.1.1 zoals je deed toen ziggo modem nog in de bridge stond en daar de orbi naar de ap modus zetten en opnieuw laten opstarten en alles draaid weer als vanouds,zorg dat de mini next bekabeld is met het ziggo modem.

Ton079

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Na heel veel geklooi vandaag uiteindelijk je laatste advies opgevolgd, Bert.
Geen 30 seconden van het stroom gehaald, maar zo'n 3 kwartier tot een uur.

Wonderbaarlijk. Een herinstallatie van de Mediabox deed het nu wel (na diverse pogingen vandaag) en de box is succesvol opnieuw geïnstalleerd. Thumbnails worden weer (snel) getoond en scrollen door de opnames en kijklijst gaat weer als vanouds.
Bedankt voor de moeite, Bert.
Alles up en running en niets kwijt.

Peter9988
Topicstarter
Level 6
  • 86Posts
  • 1Oplossingen
  • 41Likes

Alles werkt weer naar behoren! Onwijs bedankt! Modem is uit bridge, orbi op ap gezet, next mini op het ziggo modem aangesloten, en alles werkt perfect, het kan dus wel ziggo 🤪 geintje natuurlijk, het is uiteraard niet makkelijk om alle klanten tevreden te houden, en zulke community pagina's laten maar weer eens zien dat het zeer handig is! 

 

Toch nog vrolijk het weekend in 😁 

 

Kortom, voor degene die hetzelfde ervaren, en dus ook degene waarvan de plaatjes op de mediabox XL/Next/Next mini niet laden of zeer traag is en toevallig hun modem van ziggo in bridge hebben staan, uit bridge mode halen, mediabox rechtstreeks op het ziggo modem sluiten, en eventuele wifi boosters/routers/deco's etc etc in Access Point zetten.

 

Bedankt allemaal, met name @hullemah voor de oplossing en alle andere voor het meedenken en de tips!

Fijn weekend!

deRooijMark

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Heb dezelfde problemen gehad.

Bij mij opgelost door een harde reset.

Stroom van de mediabox halen. Na ca 30 seconden stroom er weer op en tegelijk de aan/uit knop op de box ingedrukt houden voor ca 10 seconden. Daarna komt de box na enige tijd in een recovery mode.

Ik heb gekozen voor een harde reset en inmiddels draait de box weer als een zonnetje 

hullemah

Level 9
  • 282Posts
  • 5Oplossingen
  • 61Likes

@Peter9988 

Mooi dat het weer werkt!!

Fijn weekend!

Popeye-spinazie

Level 5
  • 92Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

Dan moet er wel iemand komen helpen want op afstand met hun zogenaamde 24/7 Service. Want zelf je modem uit bridge modus kunnen zetten is absoluut geen sprake van, en er is geen hond bij ziggo die even service verleend, want heb inmiddels na 2 uur nog geen reactie terug in de support messenger van mijn ziggo app

hullemah

Level 9
  • 282Posts
  • 5Oplossingen
  • 61Likes

De specialist zei bij eigen gebruik wifi de modem van ziggo als in modem stand laten staan niet in bridge bij gebruik next mini.

 

Het kan 2,4,5 maanden goed gaan als je het ziggo modem in bridge stand staat en eigen modem erachter,maar vroeg of laat krijg je problemen met de next mini in de bridge modem staat