1
Vraag
2
Reacties
Peter9988

Level 6
  • 86Posts
  • 1Oplossingen
  • 40Likes

Problemen Next Mini - CS1028 & crasht bij openen tv-gids

paar weken geleden
de nieuwe mediabox next mini omgeruild zodat ik geen dikke coax door de kamer hoef te hebben, gelijk aangesloten MET NETWERK KABEL, verbonden met kabel, diagnostiek doorgelopen, netjes verbonden met mijn orbi 752 router, internet snelheid is hoog, nou lekker kijken dus, tot gisteren (of zelfs eerder) ik zag ineens de programma afbeeldingen niet meer, ik naar diagnostiek gegaan, internetsnelheid: traag, ik de router opnieuw gestart, geen effect... de box proberen te verbinden via wifi? Nope, zodra de box de verbinding checkt, komt er in te staan dat de mediabox niet online is, goh je meent het... nog is proberen, weer hetzelfde... terwijl het weken lang perfect ging! Nu ineens is het bekabeld internet traag....

 

Overigens is de connect box in bridge omdat ik zelf maar een goede router heb aangeschaft omdat de modemrouter met de welbekende puma chipset gewoon, ja ik zeg het maar even, om te janken was. Orbi geeft overal in huis netjes 360 down en 36 upload (mag ook wel voor de prijs van de router) van een 350-35 pakket. 

 

Overigens is de next mini gisteren gecrasht bij het openen van de gids... grijs beeld met bovenin "info" en de tijd die nog wonderbaarlijk gewoon door liep, kon hem gelukkig nog wel met de afstandsbediening uitzetten al duurden het wel lang. Vandaag weer een raar fenomeen, bij het openen van de home pagina en het sluiten er van bleef er bovenin staan "ontdek , tv replay, etc etc etc," en de tijd die NIET doorliep, Opnieuw openen en sluiten van de pagina hielp. 

20221104_111246.jpg20221104_101240.jpg

  

 

Maar ach, met het bellen naar ziggo om de mediabox next om te ruilen voor de mini (wat eerst niet kon, toen na het checken ineens wel) kreeg ik ineens een gammele korting van óf 5 euro voor 6 maanden, óf 5 euro voor 12 maanden, prik mij maar lek, 10 euro klinkt toch net wat beter als ik terugblik op de afgelopen jaren.

 

Iemand een idee? Omruilen zie ik niet echt zitten aangezien ik onderhand vaste klant ben bij het postnl inleverpunt, hoor de medewerker nog net niet zeggen "is het weer zover?" 

 

Volledig glasvezel wordt zo toch wel meer en meer aantrekkelijker om heel eerlijk te zijn.

 

Moest er even uit na al dat gefrummel met omruilen en monteurs en 2 uur aan de telefoon met ziggo...

 

In de bijlage een aantal foto's 

 

 

EDIT: zojuist met het op fabrieksinstellingen zetten van de next mini krijg ik de code CS1028 en "sorry we kunnen de software niet updaten" dit gaat niet meer weg, ook niet 1 minuut van stroom, CS1028 betekent dat de box vastloopt, dit valt te koppelen aan de afgelopen dagen met het trage internet terwijl het bekabeld is, niet laden van menu's en gids afbeeldingen, crashen bij het openen van bepaalde dingen zoals gids etc, en verschillende dingen die door elkaar heen staan zoals de tijd en info terwijl ik niet op de gids pagina ben. 

 

Gisteren crashte de box, vandaag onbruikbaar na het resetten naar farbrieksinstellingen, er gaat iets goed mis in de next mini na langere tijd ( weken) in gebruik te hebben.

20 Reacties 20
Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

@Popeye-spinazie voor het in en uit bridge modus halen is dit de snelste manier: Bridge-modusformulier | Klantenservice | Ziggo
De klantenservice is echt 24/7 aanwezig, we doen ons best om zo snel mogelijk een reactie te geven. Vaak lukt dit snel, soms is het wat langer wachten.  

Is het allemaal nog gelukt? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic