Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dave- wrote:
Ook goedemorgen Jantje Beton de moderators zijn pas aanwezig van 08:00 - 17:30 uur en de gebruikers vrijwillig. Signaal is er wel degelijk, ik zit met 4G mobiel te werken.
Heb je het modem al even 30 seconde van de stroom gehaald, en vervolgens de Next even opnieuw opgestart.
En welk wit lampje knippert, lijkt me die van het modem. Als de Next knippert dan is hij aan het update'n
j.noordveld wrote:
Nog even een reactie met de beschreven problemen die ik heb gehad, na de update werkt de keuze snel opstarten ook weer. Heb dit na de update getest en geen problemen meer ondervonden.
Anne H Ziggo wrote:
Hallo j.noordveld we hebben vandaag een ticket laten loggen met exact deze problematiek. Fijn dat er in dit topic al een workaround is gevonden. Het is wel een erg vervelend probleem om tegen aan te lopen, want nu heb je allerlei gehannes met kabels gehad. Ondertussen kun je kijken begrijp ik, wij gaan aan de slag om het op te lossen.
Wat is het probleem? Het afstemmen van beeldoverdracht tussen de tv en de next gaat soms fout wanneer deze tegelijk aan gaan. Dit gebeurd helaas sinds de recente software update. Een stroom onderbreking van 1 van de 2 apparaten helpt in de meeste gevallen. Het op een andere manier aansluiten van HDMI (bijvoorbeeld via een receiver) werkt soms ook. Dit komt allemaal overeen met wat jij hebt ervaren volgens mij.
Wat heb ik gedaan? Ik heb jouw klantgegevens (die ik heb gevonden via je e-mail adres) doorgegeven aan de onderzoekers. Hoe meer voorbeelden we hebben hoe eerder we de bug kunnen vinden.
Wow, allereerst echt enorm bedankt voor deze post!!
Vandaag ervoer ik het zelfde probleem. Met de klantenservice van Ziggo gebeld, en ze (een dame) zei 3 cruciale punten:
1. Uw Next Mediabox heb ik uitgelezen, en er blijkt geen probleem te zijn.
2. Uw HDMI poort is waarschijnlijk kapot. (Bij een andere HDMI input, ontving de TV wel signaal van de Next, maar was de resolutie laag en kon die niet via het menu van de Next aangepast worden).
3. U kunt moet uw HDMI resolutie instellingen via de settings van uw TV aanpassen, niet via de Next.
UITEINDELIJK WAS HAAR CONCLUSIE DUS: DAT BEPAALDE HDMI INGANGEN VAN MIJN TV KAPOT WAREN, EN DAT DE OORZAAK VH PROBLEEM NIET BIJ ZIGGO LAG.
Na deze post gelezen te hebben, de aanzet / stand-by tijd naar een langere tijd aangepast, en alles werkt weer (signaal ontvangen én in hoge resolutie, ook 4K).
Dit is MIJN CONCLUSIE: wat is de klantenservice bij Ziggo EXTREEM SLECHT!! Sorry, maar how D-U-M-B can you be??!! Dat een dergelijk probleem bij de klant ligt, en niet aan Ziggo??!! Wat een amateurs en arrogantie.
Als ik deze post niet had gelezen, was ik overgestapt naar KPN.
ZIGGO: leidt je klantenservice eens fatsoenlijk op! Neem deze posts mee in de training! En neem mensen aan met enige technische voorkennis! Niet mensen die oplezen wat in een script staat!!
Max 10% vd klantenservice is bekwaam. En dat hoor je ook meteen als het over technische onderwerpen gaat, zoals bv het verschil tussen een CAT5 of een CAT6 kabel, maar 90% is of onvoldoende gekwalificeerd of onvoldoende opgeleid of beide.
Anne H: jouw post dateert van juni 2019. Dat is 2.5 jaar (!!!) geleden, en nog is het probleem (de oorzaak) niet opgelost, getuige het feit dat ik het probleem vandaag ondervond.
Hallo @Moriarty
Bedankt voor jouw feedback. Het is mij inderdaad duidelijk dat het gesprek niet verliep zoals het moest verlopen. Zeer zonde natuurlijk.
Ik heb verder geen gegevens van je, dus kan ook niet zoveel controleren en kan mijn collega hier ook niet op aanspreken. Wil je jouw gegevens nog even aanvullen in jouw profiel?
Het is niet een heel zwart/wit probleem helaas. Het is een samenwerking tussen tv en de mediabox die niet tot stand komt. In sommige tv modellen in combinatie met de mediabox komt het wel eens voor.
Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
Werkt alles nu weer naar behoren?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.