Vraag
Reacties
Oplossing
j.noordveld
Level 3

Problemen Mediabox Next "Geen Signaal" op HDMI sinds laatste update

Sinds 23 mei heb ik de Next, in eerste instantie zeer tevreden maar sinds een paar dagen ellende. Als ik met de afstandbediening van de Next de Next, TV en Recivier aan zet krijg ik iedere keer de volgende meldingen: zie afbeeldingen.

Dit probleem is pas een paar dagen geleden begonnen. Om toch beeld te krijgen, moet ik wel 3 á 4 keer het stroom er af halen. De Next is aangesloten op de HDMI 1 en de TV op HDMI 3, dat is de ARC die is aangesloten op de reciever. Het gebeurt ook wel dat als ik de Next uit zet met de afstandbediening de tv en reciever uit gaan en de box een minuut later uit gaat.
Wie weet hier een oplossing voor. De tv is een Samsung UE65NU7470, de reciever een sony str-dn1080.

e-mail meldingen
Aan Uit
55 Reacties 55
j.noordveld
Level 3
Topicstarter
Even een update, in de instellingen van de next heb ik het aanzetten/stand-by veranderd van 5 naar 10 seconden en ondervind ik al een paar dagen geen problemen zoals hierboven beschreven. Verder is het zeker een perfecte mediabox die doet wat die doen moet.
Anne H
Community Developer
Community Developer
Bedankt voor de tip j.noordveld. Misschien kunnen anderen ook proberen of dit hen uit de brand haalt.
Fnmjonkman
Level 1
Welke tijd heb je i gesteld bij de box wanneer hij in stand by gaat in uren?
0 Kudos
j.noordveld
Level 3
Topicstarter
Voor het opstarten uit de standby heb ik gekozen voor 10 seconden, zie afbeelding.
0 Kudos
Fnmjonkman
Level 1
Bedankt ga het proberen. Monteur vandaag gehad en instelling op 1080p gezet ipv 4k,maar klacht kwam weer terug. Nu de tijd aa gepast naar 10 seconden en nogmaals op 1080 p gezet want die stond weer op 4k na het herstarten. Wordt vervolgd.
j.noordveld
Level 3
Topicstarter
Ik heb de hdmi resolutie staan op die van de tv en werkt prima hier. Sinds ik de standby op 10 sec heb gezet, heb ik geen problemen meer (gelukkig).
Fnmjonkman
Level 1
Ok ga ik dat nu ook ff doen, thanks.
0 Kudos
Fnmjonkman
Level 1
Nou dat hielp helaas niets, werd nog erger. Kreeg hem bijna niet meer aan nu. Was nu echt hopeloos. Ze sturen nu een nieuwe next op want ik denk echt dat deze niet goed is. Bij herstarten ging het lampje van oranje naar paar keer scherm met Welcome naar wit en als hij dan naar beeld zou moeten gaan werd hij ineens blauw en deed niets en kon ik weer opnieuw beginnen, na zes keer eindelijk weer beeld totdat ik hem uit zette en weer aandeed begon het weer opnieuw. Heb deze nu vier weken en vier weken ellende. Probeer deze nieuwe box nog en als dat weer problemen geeft ga ik over naar de KPN, wil gewoon normaal tv kunnen kijken.
0 Kudos
j.noordveld
Level 3
Topicstarter
Jammer om te horen, gelukkig is het bij mij niet zo erg. Hoop dat je meer geluk hebt met de nieuwe next, laat het even weten of het probleem dan is opgelost.
0 Kudos
Fnmjonkman
Level 1
Nieuwe nextbox aangesloten maar klacht blijft. Regelmatig melding geen signaal. Stroom eraf en opnieuw opstarten en dan werkt het weer. Denk dat ik nog een update afwacht en als dit zo blijft ga ik denk ik overstappen naar kpn. Heb Samsung nog gebeld die konden me niet echt helpen maar die gaf nog een tip als je de ziggo go app hebt dat je dan via die app waarschijnlijk wel tv kan kijken en dat doorsturen naar je tv, in geval van nood. Ga ik nog uitproberen.
0 Kudos
Nick999
Level 17
0 Kudos
Anne H
Community Developer
Community Developer
Hallo Fnmjonkman dit blijft een naar probleem zeg! Het heeft vermoedelijk met het afstemmen van beeldoverdracht via HDMI te maken. Stroom uit en aanzetten van de Next kan dit oplossen, het is nog niet zeker of de Next ook de oorzaak is. Houd je ons op de hoogte hoe het allemaal afloopt met de nieuwe firmware? Verder heb ik nog een paar vragen. Welke HDMI kabel gebruik je? Heb je al andere HDMI aansluitingen op de tv geprobeerd? En is er ook een andere tv (slaapkamer) die je tijdelijk zou kunnen testen? En heeft je tv de nieuwste firmware updates?
0 Kudos
Fnmjonkman
Level 1
Kabel is de nieuwe die bij de next geleverd wordt. Tv heeft de nieuwste software, wordt ook automatisch bijgewerkt. Heb alle poorten al geprobeerd. Hoop dat ziggo snel nieuwe update geeft waarmee probleem wordt opgelost. Lees ook dat voor de laatste update dit probleem er niet was maar daarna pas begon.
0 Kudos
Gem1e
Level 6
Ik heb een zelfde Samsung, te zien aan je instellingsbeelden, ik heb ook het euvel met die zelfstartende HDMI, mijn heeft af en toe (gelukkig) dat hij niet wordt herkend, moeilijk uitleggen om op te lossen, maar ik weet wel, als je deze knop niet activeert het helemaal niet lukt.
zie bijlage, hoop dat je er iets aan hebt.

0 Kudos
Fnmjonkman
Level 1
Ik heb een Samsung 8070 ga kijken of ik dit kan vinden in mijn tv, bedankt voor je reactie
0 Kudos
Gem1e
Level 6
Fnmjonkman wrote:
Ik heb een Samsung 8070 ga kijken of ik dit kan vinden in mijn tv, bedankt voor je reactie

ok, ik heb een QLED TV 49Q70R, maar ik zag hetzelfde menu langskomen en ben zelf ook steeds aan het prutsen, meestal werkt ie wel goed, maar af en toe krijg ik de melding dat het apparaat op de hdmi1 niet aangaat of de voeding niet goed is, dan moet ik het hele Samsung menu weer openen om de Ziggo box, (next) weer te herkennen als HDMI apparaat, wat voor apparaat, wat voor provider, enz.enz, dan is weer goed, maar als ik die 1e stip in die HDMI optie niet aanzet, gebeurt er niets, als ik m aanvink komt er gelijk weer beeld.
eerdaags nog eens wat rommelen in de Next settings........
0 Kudos
Fnmjonkman
Level 1
Bij mij kom ik dan in het menu dat het uhd color aanzetten heet. Heb dat nu ook aangezet op hdmi 1. Ben benieuwd valt te proberen. Ik los het nu op door de schakelaar achterop de next even uit te zetten en weer aan. Dan start de box opnieuw op en heb ik daarna weer beeld. Is ook alleen als de tv uit is geweest dat die melding komt en niet altijd. Wordt vervolgd ?
0 Kudos
Gem1e
Level 6
Fnmjonkman wrote:
Bij mij kom ik dan in het menu dat het uhd color aanzetten heet. Heb dat nu ook aangezet op hdmi 1. Ben benieuwd valt te proberen. Ik los het nu op door de schakelaar achterop de next even uit te zetten en weer aan. Dan start de box opnieuw op en heb ik daarna weer beeld. Is ook alleen als de tv uit is geweest dat die melding komt en niet altijd. Wordt vervolgd ?

sorry, foto was niet duidelijk genoeg zag ik, zo beter hoop ik,

samsung t.v.menu, algemeen, beheer extra apparaten,invoersignaal extra, 4 hdmi in beeld, 1e aanvinken.
0 Kudos
Fnmjonkman
Level 1
Ja ik was er inderdaad al gekomen en heet uhd color aanzetten bij mij. Zodra ik weet of het wat doet laat ik het weten.
0 Kudos
Fnmjonkman
Level 1
Probleem is er nog steeds ondanks dat ik de hdmi 1 de uhd color heb aangezet. Laat dat nu zo, pas de tijd van de box aan naar normaal kijken of deze combinatie wat oplevert.
0 Kudos