1
Vraag
2
Reacties
j.noordveld

Level 2
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Problemen Mediabox Next "Geen Signaal" op HDMI sinds laatste update

Sinds 23 mei heb ik de Next, in eerste instantie zeer tevreden maar sinds een paar dagen ellende. Als ik met de afstandbediening van de Next de Next, TV en Recivier aan zet krijg ik iedere keer de volgende meldingen: zie afbeeldingen.

Dit probleem is pas een paar dagen geleden begonnen. Om toch beeld te krijgen, moet ik wel 3 á 4 keer het stroom er af halen. De Next is aangesloten op de HDMI 1 en de TV op HDMI 3, dat is de ARC die is aangesloten op de reciever. Het gebeurt ook wel dat als ik de Next uit zet met de afstandbediening de tv en reciever uit gaan en de box een minuut later uit gaat.
Wie weet hier een oplossing voor. De tv is een Samsung UE65NU7470, de reciever een sony str-dn1080.

55 Reacties 55
Jantje Beton

Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
Morgens bij het aanzetten gaat alles aan maar de nextbox doet het niet hij brand wel wit maar een HDMI 1 melding op tv.
Als ik dan de Next zijn aan en uit schakellaar op de achterkant gebruik gaat het goed en komt hij weer tot leven elke ochtend hetzelfde gedoe.
En bij het uitschakelen van de TV gaat hij meestal na 5 sec weer gewoon aan.

Ik laat nu nachts het hele zaakje maar aan staan
Jantje Beton

Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
De TV is trouwens een Samsung ue75nu7100 4k
Fnmjonkman

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Smorgens bij mij ook hetzelfde. Meestal tussendoor gaat het dan wel goed. Ik heb de box al steeds op 24 uur stand-by staan en nu de opstart tijd op normaal, had het steeds op hoog maar dit ff proberen. Heb de uhd color op aan gezet op hdmi een waar de next op zit. Ik heb trouwens een Samsung ue55nu8070. Weet niet of de anderen die last hebben van dit probleem ook allemaal een Samsung tv hebben??? Vanmorgen ging de tv normaal aan met deze instellingen maar kan ook toeval zijn dat laat ik wel weer weten hoe het verder gaat. Maar wat ik gelezen heb van mensen die het merk erbij zetten zag ik wel steeds Samsung maar is ook wel de meest verkochte tv.
Fnmjonkman

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Tv had het net weer nadat ik hem ff uit had gezet. Dus deze instellingen verhelpen het probleem ook niet. Hoop dat er snel een update komt van ziggo, dacht dat om de zes weken een update zou komen dus dat is volgens mij nu ongeveer.
Jantje Beton

Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
TV staat al een half uur op geen signaal mediabox next staat gewoon aan het witte lampje knippert als je zapt maar verder niks . Goedemorgen maar weer !!!

Blijkbaar komt hier op dit forum ook geen signaal lol
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Ook goedemorgen Jantje Beton de moderators zijn pas aanwezig van 08:00 - 17:30 uur en de gebruikers vrijwillig. Signaal is er wel degelijk, ik zit met 4G mobiel te werken.

Heb je het modem al even 30 seconde van de stroom gehaald, en vervolgens de Next even opnieuw opgestart.

En welk wit lampje knippert, lijkt me die van het modem. Als de Next knippert dan is hij aan het update'n
Jantje Beton

Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
Dave- wrote:
Ook goedemorgen Jantje Beton de moderators zijn pas aanwezig van 08:00 - 17:30 uur en de gebruikers vrijwillig. Signaal is er wel degelijk, ik zit met 4G mobiel te werken.

Heb je het modem al even 30 seconde van de stroom gehaald, en vervolgens de Next even opnieuw opgestart.

En welk wit lampje knippert, lijkt me die van het modem. Als de Next knippert dan is hij aan het update'n


Het lampje wat wit word als je de M Box en TV aanzet gaat knipperen als ik probeer te zappen dus hij krijgt signaal van de AB. En ja zoals ik al eerder aangaf kan ik de M Box op de achterkant aan en uitzetten en dan is hij ook meteen alle instellingen kwijt en dus moet hij weer opnieuw ingesteld worden elke ochtend weer PFFFF

Het moet gewoon goed werken als ik het aan doe smorgens vroeg dat was de eerste maanden in ieder geval wel het geval.

Heb hier ook al problemen met 2 Samsung TVs als ik sochtens de beide TVs aan doe dan gaat de een wel aan en de ander niet en als ik dan de een uit zet dan gaat die ander weer aan enzovoort om gek van te worden. Koop nooit een tweede TV van hetzelfde merk 😞
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Ik neem aan dat je 1 Next hebt

Je kan even in dit topic kijken voor Mediabox Next: Tips & Tricks
En dit topic Waarom gaat mijn tv ook uit bij het uitschakelen van de mediabox?

Maar knipperend wit lampje, zitten alle stekkers er wel goed in, heb je verbinding met UTP of WiFi.
Met de afstandsbediening mag je maar 1 TV tegelijk kunnen bedienen, en niet meerdere en het mag zekers geen invloed hebben op dezelfde TV's
Misschien kan een moderator je nog even helpen met het knipperende lampje, en logisch dat je een goed werkende box wilt.
j.noordveld
Topicstarter
Level 2
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Nog even een reactie met de beschreven problemen die ik heb gehad, na de update werkt de keuze snel opstarten ook weer. Heb dit na de update getest en geen problemen meer ondervonden.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
j.noordveld wrote:
Nog even een reactie met de beschreven problemen die ik heb gehad, na de update werkt de keuze snel opstarten ook weer. Heb dit na de update getest en geen problemen meer ondervonden.

Dank voor je bericht. Ervaart iedereen in dit topic het 'snel opstarten' op dezelfde manier na de laatste update?
Bogdan

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Anne H Ziggo wrote:
Hallo j.noordveld we hebben vandaag een ticket laten loggen met exact deze problematiek. Fijn dat er in dit topic al een workaround is gevonden. Het is wel een erg vervelend probleem om tegen aan te lopen, want nu heb je allerlei gehannes met kabels gehad. Ondertussen kun je kijken begrijp ik, wij gaan aan de slag om het op te lossen.

Wat is het probleem? Het afstemmen van beeldoverdracht tussen de tv en de next gaat soms fout wanneer deze tegelijk aan gaan. Dit gebeurd helaas sinds de recente software update. Een stroom onderbreking van 1 van de 2 apparaten helpt in de meeste gevallen. Het op een andere manier aansluiten van HDMI (bijvoorbeeld via een receiver) werkt soms ook. Dit komt allemaal overeen met wat jij hebt ervaren volgens mij.

Wat heb ik gedaan? Ik heb jouw klantgegevens (die ik heb gevonden via je e-mail adres) doorgegeven aan de onderzoekers. Hoe meer voorbeelden we hebben hoe eerder we de bug kunnen vinden.

Ik heb helaas hetzelfde probleem met mijn Samsung TV. Gisteren een topic voor aangemaakt.
MickeyNL

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds vorige week hebben we ook de next mediabox in huis, echter ook hier het zelfde probleem met onze 1 maand oude 4k tv.

Het werkt met vlagen. Soms kunnen we een paar uur tv kijken en dan valt opeens het beeld weg. Het geluid werkt op dat moment nog, alsook de menubar en instellingen. Het omzetten van de powerschakelaar achterop de mediabox helpt soms, maar niet voor lang.

Ik denk zelf dat het te maken heeft met een zogenaamde "handshake" tussen de mediabox en onze reciever. Hebben degene met problemen er ook toevallig een reciever/versterker tussen zitten? Dus niet de mediabox direct op de tv?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo MickeyNL en j.noordveld. Dit heeft inderdaad zeer waarschijnlijk te maken met de technische beeld afstemming via HDMI, de zogenoemde handshake. De box en tv worden het dan niet eens over hoe het beeld moet worden doorgegeven. Heel vervelend! De hele setup meerdere keren opstarten voordat het werkt ben je na hooguit 3 dagen helemaal zat.

Sinds software versie 4.16 weten we dat het volgende speelt in een handvol gevallen: Bij het inschakelen van de Mediabox Next en de TV kan op de TV een melding 'geen signaal' verschijnen, het beeld flikkert of alleen het menu en de instellingen zijn zichtbaar. Onze programmeurs werken aan de oplossing. De voorlopige planning is om de fix mee te nemen in versie 4.21.


  • Het kan helpen om de Next rechtstreeks aan de tv te koppelen.
  • Soms blijft het probleem weg als de receiver helemaal niet is aangesloten.
  • Het kan op alle energie instellingen gebeuren, sommige klanten melden dat het kiezen van een andere instelling een workaround is.
  • Verander de volgorde van aanzetten van je apparatuur. Als alles tegelijk wordt aangezet raakt de handshake in de war.

Hebben deze punten invloed op jullie situatie? Als je dat zou willen terugkoppelen koppel ik het terug naar de programmeurs. Hiervoor moet je in je profiel je postcode en huisnummer ingevuld hebben.
Moriarty

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Wow, allereerst echt enorm bedankt voor deze post!! 

Vandaag ervoer ik het zelfde probleem. Met de klantenservice van Ziggo gebeld, en ze (een dame) zei 3 cruciale punten:

1. Uw Next Mediabox heb ik uitgelezen, en er blijkt geen probleem te zijn. 
2. Uw HDMI poort is waarschijnlijk kapot. (Bij een andere HDMI input, ontving de TV wel signaal van de Next, maar was de resolutie laag en kon die niet via het menu van de Next aangepast worden).

3. U kunt moet uw HDMI resolutie instellingen via de settings van uw TV aanpassen, niet via de Next.

 

UITEINDELIJK WAS HAAR CONCLUSIE DUS: DAT BEPAALDE HDMI INGANGEN VAN MIJN TV KAPOT WAREN, EN DAT DE OORZAAK VH PROBLEEM NIET BIJ ZIGGO LAG.

 

Na deze post gelezen te hebben, de aanzet / stand-by tijd naar een langere tijd aangepast, en alles werkt weer (signaal ontvangen én in hoge resolutie, ook 4K).

 

Dit is MIJN CONCLUSIE: wat is de klantenservice bij Ziggo EXTREEM SLECHT!!  Sorry, maar how D-U-M-B can you be??!! Dat een dergelijk probleem bij de klant ligt, en niet aan Ziggo??!! Wat een amateurs en arrogantie. 


Als ik deze post niet had gelezen, was ik overgestapt naar KPN.

 

ZIGGO: leidt je klantenservice eens fatsoenlijk op! Neem deze posts mee in de training! En neem mensen aan met enige technische voorkennis! Niet mensen die oplezen wat in een script staat!!

 

Max 10% vd klantenservice is bekwaam. En dat hoor je ook meteen als het over technische onderwerpen gaat, zoals bv het verschil tussen een CAT5 of een CAT6 kabel, maar 90% is of onvoldoende gekwalificeerd of onvoldoende opgeleid of beide.

 

Moriarty

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Anne H: jouw post dateert van juni 2019. Dat is 2.5 jaar (!!!) geleden, en nog is het probleem (de oorzaak) niet opgelost, getuige het feit dat ik het probleem vandaag ondervond.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @Moriarty

Bedankt voor jouw feedback. Het is mij inderdaad duidelijk dat het gesprek niet verliep zoals het moest verlopen. Zeer zonde natuurlijk.
Ik heb verder geen gegevens van je, dus kan ook niet zoveel controleren en kan mijn collega hier ook niet op aanspreken. Wil je jouw gegevens nog even aanvullen in jouw profiel? 

Het is niet een heel zwart/wit probleem helaas. Het is een samenwerking tussen tv en de mediabox die niet tot stand komt. In sommige tv modellen in combinatie met de mediabox komt het wel eens voor.
Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
Werkt alles nu weer naar behoren?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic