IngeV

Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Probleem next mini wifi

Hallo,

 

Ik heb een next mini va wifi geïnstalleerd omdat dit niet anders kan. De hoofdaansluiting en modem staan buiten op de galerij in de meterkast en de next mini en tv staan aan de hele andere kant van het huis.

Hierdoor is er eigenlijk al jaren een te zwakke wifi signaal maar het was tot nu toe acceptabel voor de telefoon en tablet. De next mini erbij op dit zwakke signaal geeft steeds meer storingen, langzaam opstarten, niet reageren omdat het signaal wegvalt etc. Is hier een oplossing voor of kan ik beter een next aanvragen aangezien de coax wel vlakbij de tv is?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

Laten we maar zo snel mogelijk deze situatie onder de loep nemen @IngeV , want het is niet fijn als je problemen ervaart! Ik heb daarom de afspraak voor morgen ingepland, op 21-03-2023 tussen 12:00 - 18:00 uur. De bevestiging via e-mail volgt nog. 

Bekijk in context

27 Reacties 27
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @IngeV 

Om mogelijke oorzaken uit te sluiten: zou u een foto kunnen plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo uw huis binnenkomt (het abonnee overnamepunt) met eventuele splitters, signaalversterkers en het modem op de foto?

Dit vraag ik om te zien of er een mogelijkheid is om uw modem naar de woonkamer te verplaatsen waar ook een coaxaansluiting zit.

Het is niet de manier van aansluiten die door Ziggo wordt gegarandeerd, maar in uitzonderlijke situaties moet je buiten de lijntjes kleuren.

Een Mediabox Next is in uw geval niet per se de oplossing omdat een slechte internet- en wifi-verbinding ook bij een Next problemen zal geven.

IngeV
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Wim C

hierbij de foto’s van de aansluiting splitter en modem

 

C7BFD955-2AA3-4BBB-8653-833F8C43054D.jpeg

6E86C7BC-5934-4BE7-8F2E-7AF3128D07B8.jpeg

C78F01D5-4AE8-4619-95E6-3C04AE32867A.jpeg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@IngeV De 1e wandcontactdoos is zwaar verouderd, zo ook de splitter.

Een Ziggo monteur kan die gratis voor je vervangen.

 

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Hi @IngeV  Als je de Next mini hebt wil je natuurlijk ook de beste kijkervaring! Lastig dat je modem en hoofdaansluiting buiten je woning zitten. Merk je behalve met de Next mini ook met andere verbindingen problemen? En heb je al een nagedacht over het signaal en bereik verbeteren met behulp van Wifi boosters? Natuurlijk kan ik ook een monteur voor je plannen. 

IngeV
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Renata  Bedankt voor je reactie, dit betreft niet mijn eigen woning maar die van mijn moeder waar ik dit soort dingen regel en installeer en verander als dat nodig is. De wifi is over het algemeen matig in huis doordat de aansluiting en modem zich buiten de woning bevinden. De muren zijn behoorlijk dik dus ik vraag me af of wifi boosters dit kunnen overbruggen. Een monteur inplannen kan ook, al zal ik dan wel de mogelijkheden qua afspraak met mijn moeder moeten overleggen.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

in dit geval zal het AOP vervangen moeten worden, de kabel die naar de woonkamer gaat hier direct op aangesloten. in de woonkamer de aansluiting vervangen (kosten!) en daar dan de modem aansluiten met de kabel die nu ook al word gebruikt daarvoor. een splitter is nergens meer nodig

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Wat lief dat je dit soort zaken regelt voor je moeder @IngeV ! Overleg gerust en dan plan ik het graag voor je in. De postcode en huisnummer gegevens in je Community profiel, zijn die van jou of van je moeder? 

IngeV
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Renata  ik regel dit voor haar omdat ze de nieuwe technologie niet snapt wat ik niet gek vind voor iemand die 80 is. De gegevens die je ziet zijn van mij, ik heb evt wel het klantnummer voor je.

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Ik zou gewoon een Next nemen of een Ci+ module voor in de TV.

Alleen met ci+ mis je dan wel wat extra dingen die in de next zitten.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5790Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Zou je tussen haakjes het klantnummer van je moeder in je profiel willen plaatsen? @IngeV 

IngeV
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Jamyla gedaan 😊

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

@IngeV gevonden! Laat het me weten als ik een monteur in kan plannen voor je moeder, of wil ze liever de Next Mini omruilen voor een Next box? 

IngeV
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Judith  de next box is ook alleen via de coax aansluiting in de woonkamer aan te sluiten?  Als dit zo is dan is dit de makkelijkste en goedkoopste  oplossing denk ik.

 

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

@IngeV ja, de Next kun je op de coax aansluiting in je woonkamer aansluiten. Wanneer ik een akkoord van je heb om de box om te ruilen dan ga ik aan de slag! 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

 

 

.


@IngeV  schreef:

@Judith  de next box is ook alleen via de coax aansluiting in de woonkamer aan te sluiten?  Als dit zo is dan is dit de makkelijkste en goedkoopste  oplossing denk ik.

 


@Judith Ook de next heeft een goede werkende internetverbinding nodig.

Alleen op coax aansluiten gaat niet werken.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

@Steefb dat is correct, de Next moet ook verbonden worden met het modem. @IngeV  zie hier de stappen die je doorloopt om de Next te installeren, denk je dat dit gaat lukken omdat je aangeeft dat het modem en de hoofdaansluiting zich op de galerij bevinden?  https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/mediabox-next/installatie

IngeV
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Judith dit is het probleem, en de wifi is heel traag omdat het signaal door een dikke betonnen muur moet. En de afstand is te lang om de kabel netjes weg te werken en deze kabel deze afstand niet kan overbruggen. Ik weet niet wat een monteur hier mee kan om het signaal te versterken of de. Leek op 1 of andere manier naar binnen kan krijgen zodat de next mini met de kabel te verbinden

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

@IngeV Dan denk ik dat het wijsheid is om daar eerste eens een monteur naar te laten kijken. We kunnen een afspraak inplannen in de ochtend tussen 08:00 - 13:00 of in de middag tussen 12:00 - 18:00 uur. Laat het me weten als ik een afspraak mag inplannen en in welk tijdvak en op welke data dat het beste uitkomt, dan kan ik de agenda er bij pakken! 

IngeV
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Judith  ik weet niet of deze week nog kan lukken maar dan zou evt dinsdag 21-3 of vrijdag 24-3 in de middag en anders kan ik pas weer 3-4 in de middag

Uitgelicht topic