Jdegraauw

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Probleem met ci+ module en kaart na verhuizing

Hoi,

 

Wij zijn in april verhuisd, voorafgaand heb ik de helpdesk gebeld om de verhuizing door te geven. De medewerker die ik aan de lijn had, gaf me een betere optie. Het lopende abonnement beëindigen en een nieuwe afsluiten met behoud van email adressen, telefoonnummer en gebruik van mijn ci+ modules en kaarten (ik ben in het bezit van 3 kaarten en modules). Hij deed het voorkomen alsof dat de normale gang van zaken is... Had ik maar beter geweten. Ik heb veelvoudig moeten bellen om mijn telefoonnummer em email adres geporteerd te krijgen naar mijn nieuwe abonnement. Dat heeft me weken gekost maar is uiteindelijk gelukt. Ik heb nu slechts 2 ci modules en kaarten tot mijn beschikking. Eén hoort bij het nieuwe abonnement, de ander is op een of andere manier toch in het nieuwe abonnement terecht gekomen maar met de laatste 2 wil het maar niet lukken. Iedere keer als ik bel, zetten ze de nummer in het systeem en de laatste keer zei de dame dat ik maar een monteur moest laten komen. Voor een administratief probleem??? Ik begin het beu te raken en overweeg om mijn abonnement te laten beëindigen aangezien ik dit onder valse voorwaarden heb afgesloten. Ik hoop dat er iemand in deze community nog hints of tips heeft, want ik heb de energie niet meer om voor de zoveelste keer hetzelfde verhaal te vertellen aan de helpdesk. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@Jdegraauw

 

Fijn elkaar nog even telefonisch te hebben gesproken. Zoals aangegeven is het ons via een omweg gelukt de kaarten te herstellen. Dit is geen regulier proces, en daarom heb ik je ook aangegeven dat mocht je de kaarten in de toekomst beëindigen deze optie niet meer mogelijk is.

 

Ik verneem graag van je of alles inmiddels weer in orde is. Fijne avond voor nu 🙂

Bekijk in context

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Werken de smartcards weer naar tevredenheid @Jdegraauw ? 🙂

Bekijk in context

Jdegraauw
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Cecilia

 

Ja de kaarten zijn beschikbaar in de mijn ziggo omgeving en veel belangrijker, ze werken ook nog 👍 Fijn dat jullie het toch hebben opgelost voor ons.

 

Mvg Jeroen de Graauw 

Bekijk in context

11 Reacties 11
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

CI+ modules en kaarten zijn een moeilijk geval. Zeker als het eigen gekochte zijn en buiten een abonnement lopen.

Er is afhankelijk van het Ziggo gebied een verschillend aantal kaarten mogelijk. Ik dacht 3 in oud UPC gebied en 5 in oud Ziggo gebied.

Bij nieuwe abonnementen laat Ziggo alle niet gehuurde kaarten graag vallen. Dat lijkt er ook gebeurd te zijn.

 

Ik zal dit topic bij een moderator leggen die kan in het systeem kijken en vaak zaken fixen wat via de helpdesk niet kan simpel omdat het "systeem" het niet toelaat.

Zorg dat je postcode in je profiel staan.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Jdegraauw

 

Wat een ontzettende nare smaak heb jij overgehouden aan de verhuizing van je diensten.

Ik hoop dat de rest van de verhuizing wel goed is verlopen.

 

Het vervelende is, dat de situatie zoals die is verwerkt, al niet had gemogen. Wanneer je een bestaand abonnement hebt, verhuis je die mee. Dat is nu niet gebeurd, waardoor de e-mailaccounts etc. ook waren beëindigd.

Dit is met veel gedoe alsnog door onze collega's hersteld.

Het vervelende is, dat de oude CI+ kaarten koop varianten zijn. Na het beëindigen, is er geen mogelijkheid meer deze te heractiveren. Dat betekent dus eigenlijk dat je deze opties bent verloren en we dit niet kunnen herstellen.

 

Uiteraard vind ik dit enorm spijtig, hoe dit allemaal verlopen is.
Eventueel, zal je een extra CI+ kunnen bestellen a €2,- per maand met daarbij het voorstel dat wij deze kosten voor 1 jaar vergoeden ter compensatie voor het ongemak.

 

Ik hoor graag van je.

Jdegraauw
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik ben nog steeds van mening dat ik fout ben voorgelicht, puur uit eigenbelang van de ziggo medewerker. Ik heb inmiddels begrepen dat er een commissie wordt uitgekeerd bij het afsluiten van een nieuw abonnement. Het zou Ziggo sieren om mij 2 ci+ modules en kaarten gratis te verstrekken voor de looptijd van mijn nieuwe contract. Zodoende ik weer terug ben in de oude situatie van voor de verhuizing. Alternatief zou kunnen zijn mijn nieuwe contract ontbinden en mijn oude contract weer opnieuw heropenen. Ik heb geen zin om 2 euro per maand te betalen. In het verleden koste een module ongeveer 50 euro, dus na ca 2 jaar huur vorm kost het me dus extra geld. Onzinnig want ik heb de spullen in immers in bezit. Het is mijns inziens nog steeds een administratieve kwestie, waardoor wij nu benadeeld worden. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@Jdegraauw

 

Het heractiveren van je oude CI+ modules is op geen enkele wijze meer mogelijk. De ondersteuning van deze kaarten is beëindigd wat betekent dat zodra deze inactief zijn ze ook niet meer geactiveerd kunnen worden.

Ik wil je bij hoge uitzondering 2 CI+ modules toesturen a €2,- per maand, en de kosten ervan voor 1 jaar vergoeden. Dat betekent dat je voor elke CI+ €2,- betaald per maand, in totaal dus €4,- per maand extra.

Je krijgt dan als tegemoetkoming van ons €48,- verrekend. Na 1 jaar kun je dan zelf beslissen of je de CI+ kaarten wil behouden of niet.

Jdegraauw
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Tegemoetkoming voor een probleem wat door jullie veroorzaakt is. Ik vind het een mager voorstel. Na een jaar kost het me toch gewoon weer geld. Ik overweeg mijn mogelijkheden, het ontbinden van het contract is er een van (aangezien jullie nu niet leveren wat er beloofd is, dat is terug te horen in de gespreksopname). Zou je me aub kunnen helpen met de informatie waar ik een officiële klacht kan indienen, hopelijk kom ik daar dan verder mee. Ik ben al jaren een tevreden klant, en deze smet zou daar geen einde aan moeten maken. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Jammer dat de oplossing die we je hier aanbieden niet voldoende voor je voelt.

Zoals ik al aangaf, maken we een hoge uitzondering. Zo'n compensatie als hierboven beschreven doen we niet zomaar.

We werken allemaal met dezelfde systemen, zo ook mijn collega's van de klachten afdeling. Uiteraard mag je met hen contact opnemen, maar het heractiveren van de smartcards gaat in beide gevallen niet meer lukken.

 

Het klant helpt klant forum is alleen niet het juiste kanaal om in contact te komen met de Ziggo Klachten afdeling. Je kan hiervoor contact opnemen via het contactformulier 

Jdegraauw
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik begrijp niet dat u niet begrijpt waarom ik niet tevreden ben met de geboden oplossing. Er is een belofte gedaan waaraan Ziggo zich niet aan houdt. Ik begrijp dat binnen de mogelijkheden die u hebt het al een groots gebaar lijkt, maar voor mij als klant toch zeker niet.

Ik ga het contactformulier maar eens proberen, wie weet. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@Jdegraauw

 

Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen hoor, en in jouw positie had ik ook echt een hoop frustratie. Ik ga mijn laatste hulp poging inzetten en kijken of we via een alternatieve manier dit nog kunnen herstellen.

 

Helaas moeten we hiervoor even wachten op een reactie van mijn collega.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@Jdegraauw

 

Fijn elkaar nog even telefonisch te hebben gesproken. Zoals aangegeven is het ons via een omweg gelukt de kaarten te herstellen. Dit is geen regulier proces, en daarom heb ik je ook aangegeven dat mocht je de kaarten in de toekomst beëindigen deze optie niet meer mogelijk is.

 

Ik verneem graag van je of alles inmiddels weer in orde is. Fijne avond voor nu 🙂

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Werken de smartcards weer naar tevredenheid @Jdegraauw ? 🙂

Jdegraauw
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Cecilia

 

Ja de kaarten zijn beschikbaar in de mijn ziggo omgeving en veel belangrijker, ze werken ook nog 👍 Fijn dat jullie het toch hebben opgelost voor ons.

 

Mvg Jeroen de Graauw 

Uitgelicht topic