1
Vraag
2
Reacties
Viooltje

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Probleem met afspelen bij Film1

Ik kan nog steeds geen films afspelen met Film1. Inloggen lukt wel (via Ziggo). De watchlist blijft bewaard. Maar als ik een film probeer af te spelen op mijn iPhone/iPad, krijg ik de melding: 'oeps, er is iets misgegaan'. Op de pc (via de website van Film1) lukt inloggen ook, watchlist blijft ook bewaard, maar bij afspelen gaat hij eindeloos bufferen. De wifi/modem zijn net helemaal doorgemeten door de Ziggo-klantenservice, snelheid is prima.  De klantenservice van Ziggo verwees mij naar Film1, maar de klantenservice van Film1 zegt dat het aan het Ziggo-platform ligt en verwijst me doodleuk weer terug.

Wie, o wie gaat het eindelijk eens oplossen? 

36 Reacties 36
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Dankjewel voor jouw heldere uitleg, @Viooltje
In jouw geval werkt het helemaal niet begrijp ik. Wat voor melding krijg je op TV wanneer je naar 101-4 gaat?
Wil je daarnaast jouw postcode en huisnummer eens invullen op jouw profielpagina? Deze gegevens kunnen alleen wij (moderators) zien. 

@Rm1955 In jouw geval is het toch iets lastiger ben ik bang. Alles werkt via Ziggo. Je kunt het op de mediabox bekijken en ook de kanalen via de Ziggo GO app zijn te bekijken. Hierin kun je ook tot een week terug kijken. Werkt dat ook? 
Het gaat mis zodra je inlogt via Film1 of via de Film1 app. Dat klopt toch?
Heb je al lang een abonnent op Film1?
Krijg je op de laptop exact de zelfde melding als via de app?
Welke browser gebruik je op de laptop?
 

Rm1955

Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Heb al jaren abonnement bij film1. Op laptop gebruik ik Chrome. 
Kan in app wel inloggen maar als ik film kies krijg ik melding oeps er is iets misgegaan, controleer je internetverbinding of probeer later nog een keer.

Rm1955

Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

In Chrome blijft hij continue aangeven buffering

Rm1955

Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

In Chrome blijft hij zeggen “ buffering”

in ziggo go werkt alles

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Bedankt voor de toelichting @Rm1955 . Ik ben ondertussen ook even zelf aan het zoeken gegaan en ik vermoed dat de medewerker van Film1 twee dingen door elkaar heeft gehaald. Er speelt namelijk wel een ander probleem, maar dat is compleet anders dan het probleem dat jij ervaart. Namelijk dat nieuw opgevoerde extra zenderpakketten niet vanzelf werken op de decoder en wel in Ziggo GO. Dat is iets wat door ons heel eenvoudig opgelost kan worden. Maar, zoals ik al typte, dat is een compleet andere situatie dan wat jij ervaart. 

Als het wel werkt via je mediabox én in onze Ziggo GO, dan weet je dat bij ons alles wel werkt.
Misschien een rare vraag (waarschijnlijk al gecontroleerd) maar gebruik je wel de juiste app van Film1? Onderop deze pagina kun je de juiste app + recentste versie controleren. 

Rm1955

Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

gebruik de juiste app want heeft tot voor kort goed gewerkt

koetz

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik wist niet dat je in ZiggoGo Film1 kan kijken. Mocht dat zo zijn, dan is dat een prima alternatief. Leg alleen even uit hoe dat werkt, want ik kan het niet vinden.

Mijn problemen zijn identiek aan die van Rm1955. Ik heb het vermoeden dat het fout gaat omdat we niet rechtstreeks inloggen bij Film1, maar via de 'providerroute'.

Rm1955

Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

staat bij mij gewoon tussen de zenders 

koetz

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Sorry, mijn fout. Ik bedoel eigenlijk de on demand functie. De 'gewone' kanalen van Film1 werken keurig.

Rm1955

Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

on  demand niet maar je kunt wel paar dagen terug kijken

koetz

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Niet bij stilgestaan. Is inderdaad in ieder geval iets. Thanks.

Laten we hopen dat beide helpdesks op korte termijn serieus de koppen bij elkaar steken.

Rm1955

Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Heb onderhand mijn twijfels of er nog een oplossing komt

koetz

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Tsja, Film1 is duidelijk geen Netflix. Zou me niets verbazen als de stekker er binnenkort alsnog definitief wordt uitgetrokken.

Rm1955

Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Net bericht gehad van film1. Ze hadden apparaten ontkoppeld en ik moest app opnieuw installeren, probleem zou verholpen zijn. 
En inderdaad het werkt weer.

koetz

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Inderdaad, zowel app als de site doen het weer. Toch nog goed werk. Dank aan de verantwoordelijken.

Rm1955

Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Ja werkt gelukkig weer ,iedereen bedankt voor hulp

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Super om te horen dat het gelukt is @Rm1955. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan weet je de community te vinden! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic