1
Vraag
2
Reacties
Viooltje

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Probleem met afspelen bij Film1

Ik kan nog steeds geen films afspelen met Film1. Inloggen lukt wel (via Ziggo). De watchlist blijft bewaard. Maar als ik een film probeer af te spelen op mijn iPhone/iPad, krijg ik de melding: 'oeps, er is iets misgegaan'. Op de pc (via de website van Film1) lukt inloggen ook, watchlist blijft ook bewaard, maar bij afspelen gaat hij eindeloos bufferen. De wifi/modem zijn net helemaal doorgemeten door de Ziggo-klantenservice, snelheid is prima.  De klantenservice van Ziggo verwees mij naar Film1, maar de klantenservice van Film1 zegt dat het aan het Ziggo-platform ligt en verwijst me doodleuk weer terug.

Wie, o wie gaat het eindelijk eens oplossen? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rm1955

Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Net bericht gehad van film1. Ze hadden apparaten ontkoppeld en ik moest app opnieuw installeren, probleem zou verholpen zijn. 
En inderdaad het werkt weer.

Bekijk in context

36 Reacties 36
Rm1955

Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Hier zelfde probleem . Zowel film1 als ziggo kunnen het niet oplossen, verwijzen alleen naar elkaar

Viooltje
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Irritant! Wordt er eigenlijk nog wel door een van beide naar gezocht?

Rm1955

Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Gisteren weer contact gehad met film1 en weer naar ziggo verwezen. Echt vervelend.

Maar op eind van de maand wel geld afschrijven voor niet bewezen diensten

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Staan postcode en huisnummer in jullie community-profiel? (alleen zichtbaar voor moderators)

Misschien dat een moderator iets kan betekenen.

Rm1955

Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Ja staan er in

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

@Viooltje en @Rm1955 Er zijn goede technische redenen te bedenken waarom Film1 naar ons doorverwijst, en vice versa. In beide gevallen kiest de medewerker iets te vlot voor de weg die naar de ander verwijst. Maar dat wisten jullie al 🙄

 

Bij account problemen pakt Film1 het op, bij problemen met ons netwerk kan Film1 dit intern aan ons melden maar vinden we het ook chique om dit zelf aan te pakken. Op dit moment speelt er geen grote storing tussen Film1 en ons netwerk.

 

De brandende vraag is: Werkt het afspelen wel wanneer je dit via een ander netwerk (bijvoorbeeld kort via je mobiele data) doet? 

 

  • Zo nee: Er is een account probleem. Geef dit topic met de nieuwe info door aan Film1.
  • Zo ja: Wij gaan je hier helpen. Bijvoorbeeld door te kijken of de modem op IPv6 of IPv4 is ingesteld. Dit mag in theorie geen verschil maken maar in de praktijk is IPv4 robuuster. We gaan kijken of het op alle apparaten niet goed werkt, of dat het op 1 apparaat niet goed gaat. We adviseren je ook de modem eens een reset naar fabriekinstellingen te geven.

 

 

 

Rm1955

Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Werkt ook niet op mobiele telefoon via mobiele data.

heb probleem bij film1 aangekaart.

Hoop eindelijk op oplossing

Viooltje
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Het werkt niet via de kabel, niet via de wifi, niet via mobiele data, niet op de iPhone/iPad, niet op de desktop, niet op de Mediabox (niet via kanaal 101-4, en niet via TV APPS->Film1), niet via de app Film1, niet via de website van Film1 (niet via Safari en niet via Chrome).

Mijn wifi, modem en Mediabox zijn net helemaal getest en gereset via de Ziggo-klantenservice. Ik heb geen koppeling met Vodafone, wat soms blijkbaar ook voor storing zorgt.

Ik kan ofwel niet inloggen, ofwel inloggen maar niet afspelen, of ik krijg een leeg scherm of een foutmelding over mijn internetverbinding.

Ik kan echt niet bedenken hoe het probleem nog aan mijn kant kan zitten.

Het gekke is wel dat Film1 de eerste week wel werkte, toen kon ik overal inloggen en ook afspelen. En toen was het ineens afgelopen. 

Viooltje
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de hele lijst, en ook de bovenstaande reactie van Ziggo (een accountprobleem ligt aan Film1), weer doorgestuurd naar Film1. 

Rm1955

Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Werkt hier (nog) wel op tv.

maar op iPad van mij en die van mijn vrouw niet . Ook niet op laptop

Ik heb ook alles doorgestuurd naar film1 maar die reageren niet snel😡

Rm1955

Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Misschien kan ziggo film1 eens attenderen op het probleem. Misschien reageren ze dan wel of kunnen met ziggo voor oplossing kijken

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Rm1955 , heb je inmiddels wel een reactie ontvangen van Film1? 

Rm1955

Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Nee geen reactie

Rm1955

Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Krijg steeds de melding : oeps er is iets misgegaan. Controleer je internetverbinding of probeer het later nog eens.

internet werkt normaal want andere apps werken allemaal Bv ook ziggo go.

Het zelfde probleem op iPad van mijn vrouw en op laptop.

kan wel film 1 zien in ziggo go app

Rm1955

Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes
 
 

Krijg van film1 net volgende reactie, wordt langzamerhand ontzettend boos over hoe je geholpen wordt. Ben benieuwd naar hoe verder want film1 legt probleem duidelijk weer bij ziggo en jullie bij film 1

Beste heer, mevrouw,

Hartelijk bedankt voor uw reactie.

De afgelopen tijd hebben Film1-klanten die via Ziggo geabonneerd zijn, problemen ondervonden met het bekijken van Film1. Wij hebben dit probleem in behandeling genomen. Helaas is er geconstateerd dat het probleem zich enkel afspeelt bij de TV-aanbieder Ziggo. Wij willen u daarom vriendelijk verzoeken om contact op te nemen met Ziggo. Zij kunnen u verder van dienst zijn met het probleem.

Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Thuy Ha
Rm1955

Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Heb net mail gehad van film1 ze verwijzen me toch weer naar Ziggo. Er zouden ook meer ziggoklanten probleem hebben met film1 app.

ben benieuwd wat er gaat gebeuren nu

Rm1955

Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Weer terug verwezen naar ziggo

koetz

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ergerlijk gepingpong van beide klantenservices. Misschien moeten ze eens met elkaar op hoger niveau praten om tot een oplossing te komen.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik heb het moderatieteam een reminder gestuurd.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic