Ik heb dit forum (en andere) al aardig doorgespit, maar een echte probleemanalyse en (mogelijke) oplossing(en) heb ik voor mijn situatie nog niet echt kunnen vinden.
Opstelling:
Televisie: Philips 50PUS8505/12
Soundbar: Samsung S61T
Ziggo: Mediabox Next
Gameconsole: Nintendo Switch
Aansluiting van de kabels aan de televisie:
HDMI 1: Mediabox Next
HDMI 2: Nintendo Switch
HDMI 3: Samsung S61T
Alle HDMI poorten op de televisie zijn HDMI-CEC/ ARC compatible. Philips noemt het 'Easylink (HDMI-CEC)'
Probleem (meerdere):
1. Voor ik de Nintendo aansloot op de televisie viel het geluid van de soundbar regelmatig (random) weg om na een seconde of 30 weer terug te komen.
2. Nadat ik de Nintendo had aangesloten (ik weet niet of het er überhaupt iets mee te maken heeft?) is het onmogelijk om geluid uit de soundbar te krijgen via de Mediabox. Bij de 'Geluid' instellingen van de Mediabox is de soundbar wel zichtbaar, want je kunt hem koppelen. Als ik dan via de Samsung Smarthings app (hiermee kun je de soundbar bedienen en deels configureren) de soundbar benader staat het geluid op 'mute'. Zet ik 'mute' uit dan gebeurt er helaas niks.
Ik hoop dat er mensen zijn die me op weg kunnen helpen met bovenstaande.