Er is een probleem met de EPG van de zender Nicktoons. De weergegeven programma’s komen niet overeen met wat er daadwerkelijk wordt uitgezonden.
Zou hier alsjeblieft naar gekeken kunnen worden?
zie screenshot
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bedankt voor jullie hulp in dit topic. Het probleem is inmiddels opgelost. Werkt alles bij jou weer zoals het hoort of loop je toch nog ergens tegenaan? Laat het ons hier weten.
Hi allen,
Er zijn inmiddels verbeteringen doorgevoerd in de gids voor dit kanaal en alles lijkt weer te kloppen. Als jullie toch nog afwijkingen zie, horen we het graag!
Hi @Safeer - Dank voor het onder de aandacht brengen hiervan! We hebben het doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling en hopen spoedig verbetering te zien. Zodra er meer informatie bekend is, laten we het uiteraard weten.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Goedemiddag Safeer,
Ik heb uw probleem proberen te reproduceren en helaas met succes, het probleem ligt niet aan uw Mediabox TV kastje : Ik heb op mijn drie verschillende Next Mini's en op mijn drie verschillende tv's gekeken of ik het zelfde probleem ervaarde door alle zenders af te gaan en te checken. Hieronder deze tekst heb ik mijn bevindingen genoteerd:
TV 1
Disney XD op kanaal 8 Fairly Odd Parents werd uitgezonden maar er stond in de EPG geeft Duck Tales aan maar er sprake van een uitzending van een ander animatie programma
Kanaal 30 TV WEST Sport maar de uitzending ging over kunst
Kanaal 50 ONS Commisssaris Rex, maar er wat een Cultuur historisch programma uitgezonden
Kanaal 303 Nick Toons Zokie van Planeet Ruby Alleen Fairly odd parents wordt uitgezonden
403 Super Bike Championship staat aangegeven alleen Race café nabeschouwing wordt uitgezonden
559 Love Nature Ongerept Brazilie Omroep Max geheugen trainer wordt uitgezonden
562 Love Nature Ongerept Brazilie in plaats daarvan wordt er een voetbal wedstrijd uitgezonden
566 Love Nature Ongerept Brazilie in plaats daarvan wordt er een voetbal wedstrijd uitgezonden
930 NOS Journaal maar in plaats daarvan wordt er Ziggo sport uitgezonden NASCAR nabeschouwing
__________________________________________________________________________________
kortom het probleem ligt dus niet bij uw tv kastje maar bij Ziggo, echter mijn tweede tv liet iets heel anders zien
TV 2
559 Zender zou Love Nature programma Land van de Primaten moeten zijn maar in plaat daarvan wordt er een programma van Omroep MAX uit gezonden
562 Zender zou Love Nature moeten zijn en het uitgezonden programma zou Het land van de Primaten moeten zijn maar in plaats daarvan wordt er een oude voetbal wedstrijd Kroatie Frankrijk uitgezonden
566 Zender Love Nature en het uitgezonden programma zou moeten zijn Land der primaten maar in plaats daarvan wordt er een oude voetbal wedstrijd Kroatie Frankrijk uitgezonden.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
TV 3
Kanaal 55 ZDFHD ARD - Mittagsmagazin terwijl de tv op het kanaal van ZDF HD staat
Kanaal 424 ESPN4 NHL ON the Fly maar wat er echt uitgezonden wordt is PSV PEC Zwolle
Kortom zoals eerder gezegd: U bent zeker niet de enige die dit ervaart, want ik heb hetzelfde probleem ondervonden, het probleem ligt bij Ziggo, de complete EPG van Ziggo is in de war; echter er is wel een ding: De EPG is anders bij ieder kastje ten minste bij mij dan, dus ik denk dat een Ziggo Moderator zoals @Anne B hier naar moet kijken. Want aangezien het probleem zo divers en zo verschillend is weet ik ook niet wat de oorzaak kan zijn.
Echter dit ervaren wij beide als ik het goed zeg alleen met Live TV.
Ik ga een experiment uitvoeren door op alle drie mijn tv's een programma terug te kijken, om zo na te gaan of er bij het teruggekeken programma de juiste bijhorende EPG op iedere tv de juiste EPG laat zien.
Zodra ik dit experiment heb uitgevoerd zal ik mijn bevindingen weer in dit topic melden, zo breng ik bij Ziggo moderator Anne B of @Welmoed of @Rikst e.a. aan het licht dat het probleem zich al dan niet alleen zich voordoet tijdens live uitzendingen dat er dus sprake is van een actueel probleem of dat er sprake is van een structureel probleem als dit zich ook voordoet bij het terugkijken van programma's.
Zodra ik klaar ben met mijn volgende experiment wil ik als laatste ook nog even kijken of dit probleem zich ook voordoet op het moment dat ik programma's heb opgenomen of dit foutieve EPG probleem zich nog steeds of ook voordoet bij opnames terugkijken.
Mijn vermoeden van de oorzaak-/origine van het probleem, als ik het goed heb is sinds gisteren de Wintertijd ingegaan, het is speculeren wat ik ga schrijven maar ik speculeer dat het probleem in de EPG heeft plaatsgevonden om dat de klok een uur terug is gezet en dit niet is doorgevoerd in de EPG. Het is maar een suggestieve opmerking maar dit zou een mogelijke verklaring zijn, ook gezien het feit dat uw melding nog vrij recent is namelijk, dat u, uw bericht precies gisteren een dag geleden dus is geplaatst. Precies in de tijd van de overgang van zomertijd naar wintertijd..Wordt vervolgd.
Met vriendelijke groet,
panda_snorkel
Goedemiddag Safeer,
Ik heb meer inzicht gekregen in dit probleem, Ik heb programma uitzendingen zoals NOS Journaal opgenomen en het programma De sterkste man opgenomen en als ik de opgenomen programma's terugkijk zie ik dat bij ieder opgenomen programma het de juiste Ziggo EPG laat zien. Dus dan is hiermee dus al duidelijk geworden dat het probleem zich niet voordoet bij opgenomen programma's maar tot nu toe alleen het probleem zich voordoet bij sommige tv programma's die live worden uitgezonden.
Ik ga nu een nieuw experimenteel stadium in namelijk; Ik ga kijken of ik het probleem van de foutieve EPG ook zichtbaar is op het moment als ik op mijn tv's (bepaalde) reeds uitgezonden programma's terugkijk of dit probleem van een foutieve weergave van de EPG's bij bijhorende al reeds uitgezonden programma's al dan niet wel of niet correct bijhorend zijn. Ik houd u op de hoogte.
Met vriendelijke groet,
panda_snorkel
Goedemiddag Safeer,
Ik heb zojuist mijn experiment afgerond en ook bij het terugkijken van programma's geeft Ziggo de juiste EPG informatie aan. Het probleem doet zich dus alleen voor bij sommige Live uitzendingen van sommige live programma's op sommige kanalen. Bij opgenomen programma's en bij het terugkijken van programma uitzendingen is er geen sprake van dit probleem. We kunnen dus vaststellen dat er problemen zijn met de EPG tijdens live televisie op sommige kanalen.
Is goed dankjewel ja ervaar het alleen met live tv zou je het bij een mod voor kunnen leggen
Is er update heeft een mod hier naar gekeken
Het probleem is er nog steeds
Ik heb een moderator ingelicht om dit topic/dit onderwerp te behandelen. Helaas moeten we dus nog even wachten en de nodige geduld hebben🙂.
Is goed dankjewel wachten het af
@Safeer epg problemen horen in dit topic thuis.
Hi @Safeer - Dank voor het onder de aandacht brengen hiervan! We hebben het doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling en hopen spoedig verbetering te zien. Zodra er meer informatie bekend is, laten we het uiteraard weten.
Hi allen,
Er zijn inmiddels verbeteringen doorgevoerd in de gids voor dit kanaal en alles lijkt weer te kloppen. Als jullie toch nog afwijkingen zie, horen we het graag!
hallo Alex bij mij lijkt het nu te kloppen bij de epg
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.