Hoi Maud,
Eigenlijk wilde ik nog een paar dagen wachten met een nieuw bericht om niet opnieuw vroegtijdig zoals donderdag een 'witte rook-signaal' te posten.
Wat is momenteel de status van het door mij gemelde probleem?
De waarschijnlijke oorzaak van de problemen met de performance van On Demand had te maken met een volgelopen persoonlijke serverruimte aan niet opgeruimde opnames van de afgelopen 3 maanden. Die bleek op 100% (400 uur) te staan. Erg slordig mijnerzijds en ik zal ervoor waken dat het verwijderen van bekeken opnames nu regelmatig gaat plaatsvinden.
Nadat ik zaterdagochtend alle opnames had verwijderd en de mediabox opnieuw had gereset, zijn er geen storingen meer in de beeldkwaliteit tijdens het kijken naar tv-series. Ik heb nog wel geprobeerd om de down- en upstream te checken, maar mede omdat het mij niet lukte om vanaf mijn desktop in te loggen in de mediabox XL en ik niet een utp kabel van voldoende lengte in huis heb, lijkt het momenteel niet nodig. Bij diverse controles in diagnostiek blijkt de internetsnelheid standaard op hoog te staan, staat de signaalkwaliteit op goed en bij internetverbinding een groen vinkje. Nu dus al voor de 3e opeenvolgende dag, wat mij optimisch stemt dat de verbinding stabiel zal blijven.
Ik ga nog wel een paar nieuwe opnames testen. maar ik verwacht tijdens het bekijken van die nieuwe opnames geen problemen.
Zonder tegenbericht in dit topic is het probleem opgelost.