Alles van Pathé Thuis beleef je bij Ziggo
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Sinds woensdag ondervond ik problemen met On Demand op mijn MedaboxXL. De box resetten bood geen soelaas. In diagnostiek stond aangegeven dat de internetsnelheid laag was. Dit kwam vreemd op mij over want de Wifi-verbinding naar de apps op mijn smart tv werkte nog steeds feilloos, o.a. series in perfecte UHD 4K-kwaliteit. Vanmiddag gebeld met klantenservice en kreeg het advies ook mijn connectbox te resetten nadat ik alle kabels los had gemaakt, evenals de coax en tenslotte de mediabox weer te starten. Na 45 minuten testen kan ik voorzichtig concluderen dat het advies van de agent van klantenservice een goed advies is geweest. Volgens afspraak belde de agent mij terug omstreeks 3 uur op mijn mobiel om te checken of de storing was verholpen. Prima service derhalve.
Resteert nog de vraag waarom de Wifi naar de apps op mijn tv geen haperingen vertoonde. Iemand enig idee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi Maud,
Eigenlijk wilde ik nog een paar dagen wachten met een nieuw bericht om niet opnieuw vroegtijdig zoals donderdag een 'witte rook-signaal' te posten.
Wat is momenteel de status van het door mij gemelde probleem?
De waarschijnlijke oorzaak van de problemen met de performance van On Demand had te maken met een volgelopen persoonlijke serverruimte aan niet opgeruimde opnames van de afgelopen 3 maanden. Die bleek op 100% (400 uur) te staan. Erg slordig mijnerzijds en ik zal ervoor waken dat het verwijderen van bekeken opnames nu regelmatig gaat plaatsvinden.
Nadat ik zaterdagochtend alle opnames had verwijderd en de mediabox opnieuw had gereset, zijn er geen storingen meer in de beeldkwaliteit tijdens het kijken naar tv-series. Ik heb nog wel geprobeerd om de down- en upstream te checken, maar mede omdat het mij niet lukte om vanaf mijn desktop in te loggen in de mediabox XL en ik niet een utp kabel van voldoende lengte in huis heb, lijkt het momenteel niet nodig. Bij diverse controles in diagnostiek blijkt de internetsnelheid standaard op hoog te staan, staat de signaalkwaliteit op goed en bij internetverbinding een groen vinkje. Nu dus al voor de 3e opeenvolgende dag, wat mij optimisch stemt dat de verbinding stabiel zal blijven.
Ik ga nog wel een paar nieuwe opnames testen. maar ik verwacht tijdens het bekijken van die nieuwe opnames geen problemen.
Zonder tegenbericht in dit topic is het probleem opgelost.
Ik neem aan dat je TV internet van het modem krijgt.
De Mediabox XL heeft een eigen modem voor alles behalve live TV.
Deze 2 hebben dus beiden de verbinding via een ander modem en waar het dan misgaat in de mediabox XL?
Na een reset kan een omgevallen bitje weer recht staan.
Dank voor je reactie.
Mijn tv heeft wifi-verbinding met de connectbox.
En dat geldt inderdaad niet voor de mediaboxXL, omdat deze is voorzien van een eigen modem. Diverse keren de XL resetten verhielp echter niet de storing in On Demand, maar vanmiddag dus wel in combinatie met een reset van de Connectbox op advies van de agent van klantenservice. Je spreekt van een evt. 'omgevallen bitje' maar dat is mij te vaag om ergens de oorzaak te leggen. Maar misschien is de oorzaak van de storing ook niet te achterhalen.
"maar vanmiddag dus wel in combinatie met een reset van de Connectbox op advies van de agent van klantenservice."
Gelukkig opgelost.
Modem resetten, ik heb dit als oplossing een paar maal gezien en gelezen in combinatie met de mediabox XL, was dat vergeten.
Het is wel een vreemd issue, dan zou de Connectbox toch iets met het netwerksignaal doen wat de mediabox XL over de rooie laat gaan.
Ik heb geen idee wat dat kan zijn.
Een uur geleden ging het helaas toch weer mis: foutboodschap in Diagnostiek is 'te weining internetsnelheid'
Kun je eens kijken naar de downstream en upstream waarden van de mediabox XL?
Ben benieuwd of daar iets in te zien is.
Hoe kan ik die bekijken?
Ik heb op internet een instructie gevonden, maar heb niet eerder dan zondagochtend tijd om de down- en upstream van de XL te checken
We zien het vanzelf komen, hopelijk is de oorzaak van het probleem snel gevonden.
Hai @Zeeburgia!
Is het nog gelukt om de down-en upstream te checken gister, zoals Bert had gevraagd?
Hoi Maud,
Eigenlijk wilde ik nog een paar dagen wachten met een nieuw bericht om niet opnieuw vroegtijdig zoals donderdag een 'witte rook-signaal' te posten.
Wat is momenteel de status van het door mij gemelde probleem?
De waarschijnlijke oorzaak van de problemen met de performance van On Demand had te maken met een volgelopen persoonlijke serverruimte aan niet opgeruimde opnames van de afgelopen 3 maanden. Die bleek op 100% (400 uur) te staan. Erg slordig mijnerzijds en ik zal ervoor waken dat het verwijderen van bekeken opnames nu regelmatig gaat plaatsvinden.
Nadat ik zaterdagochtend alle opnames had verwijderd en de mediabox opnieuw had gereset, zijn er geen storingen meer in de beeldkwaliteit tijdens het kijken naar tv-series. Ik heb nog wel geprobeerd om de down- en upstream te checken, maar mede omdat het mij niet lukte om vanaf mijn desktop in te loggen in de mediabox XL en ik niet een utp kabel van voldoende lengte in huis heb, lijkt het momenteel niet nodig. Bij diverse controles in diagnostiek blijkt de internetsnelheid standaard op hoog te staan, staat de signaalkwaliteit op goed en bij internetverbinding een groen vinkje. Nu dus al voor de 3e opeenvolgende dag, wat mij optimisch stemt dat de verbinding stabiel zal blijven.
Ik ga nog wel een paar nieuwe opnames testen. maar ik verwacht tijdens het bekijken van die nieuwe opnames geen problemen.
Zonder tegenbericht in dit topic is het probleem opgelost.
Heel fijn om te lezen dat je naderhand geen problemen meer hebt gehad! Hou het in ieder geval nog even goed in de gaten, anders kun je altijd weer bij ons in de lucht komen natuurlijk!
Houd mij aanbevolen, dank voor je reactie!
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...