1
Vraag
2
Reacties
Cameleon

Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Probleem : Automatisch opstarten mediabox Next, midden in de nacht

Ik heb ongeveer 1 maand geleden mijn oude Mediabox XL omgewisseld voor een Mediabox next

Ik gebruik deze in de woonkamer op mijn Samsung TV

Ik het het gelijktijdig inschakelen van de TV met het aanzetten van de Mediabox niet ingeschakeld

Eerder had nl al dat mijn audio installatie ook al mee ingeschakeld werd en dat wil ik niet

Maar nu :  Het komt nu vaak voor dat nat het uitschalen van alles, Mediabox next, TV enkele uren daarna ineens de mediabox next ingeschakeld wordt en ook mijn TV... !!

Erg lastig.  In heb al een keer een volledige reset uitgevoerd maar dat helpt niet

 

Het gebeurd meestal als ik een opgenomen programma heb zitten kijken.

Maar ik schakel, voordat ik alles uitzet altijd eerst terug naar normaal TV kijken, zet dan de mediabox af en daarna de TV.  Het is enkele dagen goed gegaan, maar gisteren was het weer mis.. 02:30  alles werd aangezet, Mediabox en TV.

 

Hoe kom ik daar vanaf ?

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Goedemiddag @Cameleon

Wat gek dat je tv en Next midden in de nacht ineens aangaan 😞 Heb je dit topic al doorgelopen om te kijken of dit het probleem verhelpt? 

Bekijk in context

Uitgelicht
Cameleon
topicstarter
Level 3
  • 11Reacties
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Ja, alle problemen zijn weg

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Goed dat je het doorgeeft, het lijkt erop dat de Next aangaat om te kijken of er een update is.

 

Een Ziggo moderator kan dit bij de juiste afdeling wegleggen, dan kunnen zij kijken wat er loos is.

Ik zie het ook wel eens gebeuren dat 's-nachts de Next aangaat en mijn beeldscherm, maar die schakelen na een even aan geweest te zijn weer zelf uit.

Cameleon
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Bert,

Bedankt voor je reactie

Ik kan me dat voorstellen, maar gezien het feit dat ik de Mediabox en de TV onafhankelijk van elkaar bedien, snap ik niet dat de TV ook aangaat ???

Ik heb zelfs de TV apart op een CI+ module gezet zodat ik die TV kan gebruiken onafhankelijk van de Mediabox. Maar dan toch inschakelen als de Mediabox "stiekem" aangaat. Bij controle gebleken dat de TV dan zelfs op zijn eigen CI+ module staat en niet via de Mediabox !

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als je alleen de Next aanzet, gaat dan ook de TV aan?

Ik begrijp van nee.

Ik begrijp dat je in de Instellingen Beeld en geluid Eén knop voor aan- en uitzetten op UIT hebt staan?

 

Welke TV heb je precies?

Dan kan iemand meekijken die eenzelfde TV heeft en hier meer van weet.

Mogelijk staat daar ook nog iets in ingesteld om aan te gaan als er een signaal op komt?

Cameleon
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Neen

Als ik alleen de mediabox next aanzet gebeurd er verder niks. Ik moet (overdag) zelf de tv aanzetten met zn eigen afstandsbediening.

Ik heb een Samsung Series 6 Smart TV van plm 6 jaar oud. Met de Mediabox XL heb ik nooit problemen gehad

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat is een vreemd fenomeen, hopelijk komt er iemand langs die hier iets van kan maken.

Of een Ziggo moderator die dit fenomeen mogelijk van andere voorbeelden kent.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Goedemiddag @Cameleon

Wat gek dat je tv en Next midden in de nacht ineens aangaan 😞 Heb je dit topic al doorgelopen om te kijken of dit het probleem verhelpt? 

Cameleon
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb die optie niet onderzocht

In mijn Samsung TV stond die optie beschreven in dat topic, inderdaad ingeschakeld. Ik heb dat nu uitgeschakeld. Ben benieuwd of dit het probleem oplost.

 

Wordt vervolgd

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

We zijn een paar weken verder @Cameleon, is het probleem intussen opgelost? 

Cameleon
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Ja, alle problemen zijn weg

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic