Sinds een aantal weken ervaren mijn ouders op hun Humax 5050C dat ondertitels zo ongeveer in het midden van het beeld staan in plaats van onderaan.
Ook zijn de ondertitels zodanig veranderd dat er teksten bij staan als "TELEFOON GAAT OVER" en worden er verschillende kleuren gebruikt voor verschillende personen die iets zeggen (dat laatste was volgens mij altijd al zo).
Het gebeurt overigens niet alleen bij m'n ouders, maar ook op m'n eigen 5050C.
Het gebeurt voor zover ik kan zien bij alle programma's van in elk geval de NPO-zenders.
De ondertitel-optie op de Humax moet overigens op "888" staan, want bij de keuze "Nederlands" zijn er geen ondertitels zichtbaar.
Zie bijgevoegde foto voor een voorbeeld.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Er gebeurt nog niet veel zo te zien. 🤔
Maar er is natuurlijk nog steeds de TeleText pagina 888 optie om te gebruiken.
(dus niet de DVB subs 888)
Humax 5050c, TeleText 888 ondertitels:
Hi @MauriceW67
Zoals we eerder al aangaven, het is niet bekend of en zo ja wanneer dit hersteld gaat worden. Nu er tot nu toe geen ontwikkelingen zijn verwachten we hier geen oplossing voor. Op je huidige mediabox kun je uiteraard gebruik maken van de ondertiteling via Teletekst. Je kunt ook de overstap maken naar de Mediabox Next of de Next Mini waar je wel de ondertiteling via de box kunt gebruiken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.