1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
MauriceW67

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Positie ondertitels sinds kort te hoog op Humax 5050C

Sinds een aantal weken ervaren mijn ouders op hun Humax 5050C dat ondertitels zo ongeveer in het midden van het beeld staan in plaats van onderaan.

 

Ook zijn de ondertitels zodanig veranderd dat er teksten bij staan als "TELEFOON GAAT OVER" en worden er verschillende kleuren gebruikt voor verschillende personen die iets zeggen (dat laatste was volgens mij altijd al zo).

 

Het gebeurt overigens niet alleen bij m'n ouders, maar ook op m'n eigen 5050C.

 

Het gebeurt voor zover ik kan zien bij alle programma's van in elk geval de NPO-zenders.

 

De ondertitel-optie op de Humax moet overigens op "888" staan, want bij de keuze "Nederlands" zijn er geen ondertitels zichtbaar.

 

Zie bijgevoegde foto voor een voorbeeld.

 

Oplossing
Uitgelicht
Alex

Community Moderator
  • 9730Reacties
  • 1129Oplossingen
  • 4422Likes

Hi @MauriceW67,

 

Het lijkt inderdaad in ieder geval alle 5050C's te treffen, mogelijk meer modellen. We zijn op dit moment in contact met verschillende partijen om hier naar te kijken en (hopelijk zo snel mogelijk) te herstellen. Zodra er een nieuwe update is, laten we het uiteraard weten!

62 Reacties 62
Meldingen
Aan Uit
Doman

Level 9
  • 249Posts
  • 4Oplossingen
  • 117Likes

Er gebeurt nog niet veel zo te zien. 🤔

 

Maar er is natuurlijk nog steeds de TeleText pagina 888 optie om te gebruiken.

(dus niet de DVB subs 888)

 

Humax 5050c,   TeleText 888 ondertitels:

Humax5050c_TeleText_888.jpg

MauriceW67
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Alex  @Lycke  Hoe zit het nu met de HD ondertitels die Ziggo aan het testen is op kanaal 997 zoals @Karel.   heeft ontdekt? Kunnen we verwachten dat deze binnenkort geimplementeerd gaan worden voor de NPO-zenders, zodat de ondertitels niet meer in het midden staan op de Humax 5050C?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5706Posts
  • 524Oplossingen
  • 1965Likes

Hi @MauriceW67 

Zoals we eerder al aangaven, het is niet bekend of en zo ja wanneer dit hersteld gaat worden. Nu er tot nu toe geen ontwikkelingen zijn verwachten we hier geen oplossing voor. Op je huidige mediabox kun je uiteraard gebruik maken van de ondertiteling via Teletekst. Je kunt ook de overstap maken naar de Mediabox Next of de Next Mini waar je wel de ondertiteling via de box kunt gebruiken. 

 

** Update 25 oktober 2024: Het probleem is opgelost per 22 oktober 2024. **