1
Vraag
2
Reacties
MarinEvertsen

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Portforwarding Mediabox XL Xbox one

Goedemorgen!

Ben nu al een tijd bezig met het open zetten van een aantal poorten richting mijn Xbox One. 
De reden hiervan is omdat mijn xbox de melding geeft dat UPnP niet beschikbaar is, en ik hierdoor problemen met mijn headset in online party’s ondervind.


UPnP staat weliswaar gewoon ingeschakeld.

 

Waar ik tegen aan loop:

Via https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/horizon-mediabox-port-forwarding-16142 heb ik een vast IP en Mac adres aan mijn Xbox gekoppeld. 
Echter op het moment dat ik een poort wil openzetten krijg ik de melding ‘ongeldig IP adres’ (zie toegevoegde foto).

Ik weet even niet hoe ik nu verder moet.. en kan hierover verder ook niks terugvinden op fora of topics. 

Iemand tips??

 

Alvast bedankt!!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Je Mediabox XL draait IPv6 DS-Lite. Dan kun je geen Ports Forwarden.

Het plaatje dat je liet zien gaat over IPv6 Forwarding. Het is een verkeerde benaming voor iets geheel anders. Te weten in de  IPv6 Firewall een port openen voor een IPv6 adres in je netwerk. Daar een intern IPv4 adres invullen geeft terecht een foutmelding.

De oplossing.
Vraag bij Ziggo een aparte Modem/Router aan voor je netwerk. Dan krijg je een Connectbox. Zeg erbij dat je Port Forwarding nodig hebt en derhalve geen DS-Lite profiel wilt.
Je krijgt dan ofwel een IPv4 profiel ofwel een IPv6 Full Dual Stack profiel. Bij deze profielen kun je net zoveel Port Forwarden als je maar nodig hebt.

Let op. Gebruik de MBXL daarna uitsluitend voor TV functies. Hem gaan aansluiten op je computernetwerk geeft problemen die je beslist niet wilt meemaken.

 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hier een hele beschrijving van welke poorten de Xbox allemaal nodig heeft.

https://www.xboxnederland.nl/help/hoe-los-ik-nat-problemen-met-mijn-xbox-one-op/

Kom je er niet uit of werkt de Mediabox XL niet mee, kun je ook een apart modem aan Ziggo vragen.

MarinEvertsen
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:

Hier een hele beschrijving van welke poorten de Xbox allemaal nodig heeft.

https://www.xboxnederland.nl/help/hoe-los-ik-nat-problemen-met-mijn-xbox-one-op/

Kom je er niet uit of werkt de Mediabox XL niet mee, kun je ook een apart modem aan Ziggo vragen.

Dit is allemaal duidelijk voor mij. Ik weet welke poorten er open gezet moeten worden,  Het probleem ligt juist dat dit niet lukt, omdat mijn mediabox een ongeldig IP adres melding geeft

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je de Xbox een eigen vast adres geven in de Xbox buiten de DHCP server.

b.v. 192.168.192.3

MarinEvertsen
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:

Kun je de Xbox een eigen vast adres geven in de Xbox buiten de DHCP server.

b.v. 192.168.192.3

Dat probeer ik nu. De xbox vraagt om een subnetmasker, wat kan ik daar invullen?

MarinEvertsen
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:

Kun je de Xbox een eigen vast adres geven in de Xbox buiten de DHCP server.

b.v. 192.168.192.3

En een gateway...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

subnetmask 255.255.255.0

gateway 192.168.192.1

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Je Mediabox XL draait IPv6 DS-Lite. Dan kun je geen Ports Forwarden.

Het plaatje dat je liet zien gaat over IPv6 Forwarding. Het is een verkeerde benaming voor iets geheel anders. Te weten in de  IPv6 Firewall een port openen voor een IPv6 adres in je netwerk. Daar een intern IPv4 adres invullen geeft terecht een foutmelding.

De oplossing.
Vraag bij Ziggo een aparte Modem/Router aan voor je netwerk. Dan krijg je een Connectbox. Zeg erbij dat je Port Forwarding nodig hebt en derhalve geen DS-Lite profiel wilt.
Je krijgt dan ofwel een IPv4 profiel ofwel een IPv6 Full Dual Stack profiel. Bij deze profielen kun je net zoveel Port Forwarden als je maar nodig hebt.

Let op. Gebruik de MBXL daarna uitsluitend voor TV functies. Hem gaan aansluiten op je computernetwerk geeft problemen die je beslist niet wilt meemaken.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@hanh Hele goeie, had ik helemaal overheen gekeken.

MarinEvertsen
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hanh wrote:

Je Mediabox XL draait IPv6 DS-Lite. Dan kun je geen Ports Forwarden.

Het plaatje dat je liet zien gaat over IPv6 Forwarding. Het is een verkeerde benaming voor iets geheel anders. Te weten in de  IPv6 Firewall een port openen voor een IPv6 adres in je netwerk. Daar een intern IPv4 adres invullen geeft terecht een foutmelding.

De oplossing.
Vraag bij Ziggo een aparte Modem/Router aan voor je netwerk. Dan krijg je een Connectbox. Zeg erbij dat je Port Forwarding nodig hebt en derhalve geen DS-Lite profiel wilt.
Je krijgt dan ofwel een IPv4 profiel ofwel een IPv6 Full Dual Stack profiel. Bij deze profielen kun je net zoveel Port Forwarden als je maar nodig hebt.

Let op. Gebruik de MBXL daarna uitsluitend voor TV functies. Hem gaan aansluiten op je computernetwerk geeft problemen die je beslist niet wilt meemaken.

 

Dank!!! Ik ga hiermee aan de slag!!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic