1
Vraag
2
Reageer en help mee
carry

Level 3
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Pop up op talpa kanalen

ik heb nu al maanden een hinderlijke pop up op talpa zenders over doven en slechthorenden ondertiteling.  kan geen film behoorlijk kijken omdat de ondertiteling overlapt wordt door de pop up. 

ziggo belooft iedere keer er iets aan te doen maar er gebeurt niks. ik wil nu eindelijk wel eens een oplossing en een vergoeding voor het niet kunnen kijken naar een aantal zenders. weet iemand hier hoe ik die pop up weg kan krijgen? heb een b&0 tv en via het  tv menu kan ik niks veranderen.

 

3 Reacties 3
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @carry,

Sorry dat je hier al zo lang hinder van ondervindt 😞 Wat je omschrijft is helaas een bekend probleem bij Talpa zenders op een digitale ontvanger en B&O tv's die met een scartkabel zijn aangesloten.

Het is nog in onderzoek, maar er is een mogelijke oplossing door de ondertiteling in het menu van de tv zelf uit te zetten. Het verschilt per merk en type tv hoe dit uitgezet moet worden:
Voor een B&O TV kun je de volgende workaround gebruiken:
1. Zap met de Ziggo Mediabox (of welke ontvanger dan ook via scart is aangesloten) naar kanaal 1 (NPO 1) en leg vervolgens de Ziggo afstandsbediening weg
Let op: bij punt 2 en verder alleen nog de B&O afstandsbediening gebruiken!
2. druk op de teletekstknop en ga naar teletekstpagina 101
3. sla die pagina op als MEMO-9 (zie pagina 13 van de B&O handleiding) Link naar de B&O handleiding:
http://bnoservice.nl/handleidingen/beovision-mx-4200.pdf

De afdeling die het daarnaast in onderzoek heeft, ontvangt ook graag voorbeelden en antwoorden op de volgende vragen:
- Ontvanger type/model:
- Merk + type tv: 
- Aangesloten via scart of HDMI: 
- Zender (incl. HD/SD):
- Tijdstip constatering:
- Subtitle taal/instelling ontvanger:
- Handelingen voordat de melding verschijnt:
- Opgelost na het uitzetten van ondertiteling in het menu van de tv: Ja/ Nee

sw52frans

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook bij onze B&O Beovision 7 tv met scartkabel verbonden aan de door Ziggo geleverde Humax converter treed dit probleem op.

Daarom was ik verheugd een aanwijzing te vinden om het te onderdrukken.
De aangegeven oplossing werkt helaas. Met de B&O AB wordt wel teletekst aangezet, maar kan geen Memo9 vinden.

Gezien de reeds gearchiveerde vragen over dit probleem speelt dit al geruime tijd.
Talpa wordt steeds als schuldige genoemd.

Graag dit onderwerp weer eens onder de aandacht brengen, want het is zeer hinderlijk!

 

 

 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Er wordt nog steeds onderzoek naar gedaan, @sw52frans . Super sorry voor het ongemak. 

Als je de gegevens invult waar Erik naar vroeg, dan kunnen we die doorsturen naar het team die ermee bezig is. Des te meer informatie en voorbeelden, des te beter 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic