Vraag
Reacties
Aankondigingen
Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.
kahouten
Level 1

Poolse tv zenders toevoegen aan aanbod Ziggo

Ziggo heeft veel buitenlandse tv zenders in het aanbod maar nog geen Poolse televisie zenders. Hier is vanuit mij en volgens best wel wat gebruikers in Nederlands interesse voor. Zeker gezien de groot groeiende Poolse gemeenschap in Nederland. Ik was benieuwd of Ziggo dit op de planning heeft staan het pakket televisie zenders uit te breiden met een aantal Poolse zenders. Bijvoorbeeld met TVP Polonia, wat de internationale zender is van de Telewizja Polska.

Uiteraard benieuwd of meerdere gebruikers van dit forum interesse hebben in een zenderuitbreiding hiervan.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
10 Reacties 10
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Dag @kahouten 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.

Bij mijn weten staan Poolse zenders (nog) niet in het wensenlijstje van de abonnees. Waarschijnlijk heeft u dat ook al uitgevonden;  buiten Ziggo om zijn er natuurlijk wel mogelijkheden om Poolse zenders te bekijken.

0 Kudos
Garihd
Level 18

Dit is puur een aanname @Wim C. Ik kan mij niet voorstellen dat hier geen behoefte aan zou zijn.

En uit interesse welke mogelijkheden? Een satelliet schotel?

Ah gevonden.

https://polonia.tvp.pl/44562671/tvp-polonia-stream

0 Kudos
kahouten
Level 1
Topicstarter

Bedankt voor jullie reacties al, er zijn wel online betaalde streamings/zender opties maar het mooiste en makkelijkste zou zijn als Ziggo dit ook in het zenderaanbod heef denk ik. Dat je zonder veel moeite de kanalen beschikbaar hebt op televisie. Ik ben daarom ook wel erg benieuwd hoe Ziggo hier zelf in staat, de servicedesk medewerker van Ziggo kon mij er verder niet iets over zeggen. Zenderverbreding lijkt mij juist ook wel interessant met het oog op een steeds meer divers Nederland.

Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

@Garihd  schreef:

Dit is puur een aanname @Wim C. Ik kan mij niet voorstellen dat hier geen behoefte aan zou zijn.

Ik schreef ook: “Bij mijn weten…” of anders: “voor zover ik weet”.
Er is dus volgens mij geen sprake van een aanname, maar meer dat mij niet bekend is dat er plannen zijn om Poolse zenders toe te voegen aan de zenderlijst.

Garihd
Level 18

@kahouten het punt is dat Ziggo de uitzendrechten moet kunnen krijgen of kopen. Die Poolse kanalen/zenders moeten zelf dan ook weer uitgebreidere distributie rechten afspreken met hun leveranciers.

De vraag is dus ook willen de Poolse zenders dit ook?

De enige concrete tip die ik kan  geven is laat mede Ziggo klanten van Poolse komaf of met belangen voor dergelijke kanalen deze wens aan Ziggo overbrengen. Hier op de community heb ik dit verzoek nog niet veel gezien. Mogelijk dat WimC zich daarop baseert.

Wellicht dat een pakket via de mediaboxen mogelijk is.

0 Kudos
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

Technisch zal dit niet moeilijk zijn. In een extra pakket plaatsen ook niet.

Dan komt de "maar". Wil polen dit ook is inderdaad de vraag. En wat gaat dat kosten. Als er kosten zijn moeten die grotendeels door de abonnees van het extra pakket betaald worden. Dat zal dermate duur worden dat er niet veel vraag naar zal zijn.

Je hebt een tijd terug gezien hoe het ging met een aantal Oekraïne zenders. Die waren even toegevoegd en zijn ook weer verdwenen vanwege rechten/kosten.

Polen die de zenders willen hebben denk ik al een kastje dat de poolse streams laat zien.

Garihd
Level 18

@Wim C.  schreef:

@Garihd  schreef:

Ik schreef ook: “Bij mijn weten…” of anders: “voor zover ik weet”.
Er is dus volgens mij geen sprake van een aanname, maar meer dat mij niet bekend is dat er plannen zijn om Poolse zenders toe te voegen aan de zenderlijst.

Deze uitleg kan ik accepteren maar hoe moeten we dan uitvinden of dit niet op het wensenlijstje van mede klanten staat? Plannen vanuit Ziggo staan volledig los van de wensen van de klanten.

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Nou @Garihd bij de meer populaire streamingdiensten was al snel duidelijk dat er behoefte was aan meer keuzemogelijkheden op de Mediaboxen Next en Mini. En na uitvoerige testperiodes kwamen gaandeweg de apps van Netflix, Videoland en andere streamingdiensten beschikbaar.
Ik denk (en dat is wèl een aanname) dat als er gillende behoefte is aan Poolse content via apps of beschikbaar via de zenderlijst, dat deze signalen wellicht worden opgepikt door Ziggo.

Ik heb werkelijk geen idee hoe groot de behoefte aan Poolse content is bij de abonnees. En dan zou ik zeggen: Zostaw wiadomość tutaj..

Maar, en dat noemde @bloemen64 ook: het is natuurlijk óók een centenkwestie. Ofwel staan de kosten in verhouding tot het aantal abonnees dat er gebruik van maakt… èn bereid is daar extra voor te betalen?

0 Kudos
Template
Level 17

Poolse content wensen, kan Ziggo ook zelf inkopen, deze dan dan aan Movies&Series(Ja dit bestaat nog, het zit in TV Compleet) toevoegen. Wel met optionele Nederlandse en Poolse ondertiteling.

Ook een af en toe iets op kanaal 13, op kanaal 14 een Pools audio spoor. Gewoon als test. Zijn Polen hier tevreden over dan verder kijken of een Pools tv pakket mogelijk is. Misschien zelfs samen met SPI een exclusiev Pools pakket in Nederland aanbieden, in principe gewoon het Poolse SPI aanbod, naar Nederland halen, aangevuld met wat andere Poolse zenders. Dit is duurder, waarschijnlijk door rechten, wil een klant dat wel betalen?

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Het was ooit mogelijk: Ziggo levert tijdelijk meer tv-zenders | Totaal TV

Nieuwszender Ukraine 24

Nickelodeon Ukraine