1
Vraag
2
Reacties
Andries73

Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Plots groen knipperend beeld op LG OLED48CX met Next

Hoi allen,

 

Ik heb een LG OLED48CX6LB en de Mediabox Next.

De Next is rechtstreeks gekoppeld aan de LG met de meegeleverde HDMI kabel. De LG heb ik gekocht in februari 2021 en sindsdien werkt dit perfect.

 

Tot zojuist: plots groen knipperend beeld! Tijdens het groene beeld geluidsflarden. Huh? Wat nu? Maar gaan testen. Nu heb ik 2 mediaboxen Next, dus kan vergelijken. Dacht eerst dat de Next stuk was gegaan.

 

Tot zover getest zonder resultaat (groen knipperend beeld blijft):

  1. Andere HDMI kabel
  2. Andere HDMI poort op TV
  3. Zowel Next als TV langer dan minuut van de stroom en nogmaals stap 1 en 2
  4. Next full reset
  5. Andere Next op TV: ook groen knipperend beeld
  6. Next met HDMI kabel AV receiver (na punt 2 hieronder) weer groen knipperend beeld

Getest en werkt wel:

  1. Dan beide Next op de TV op de slaapkamer: beide werken prima, dus lijkt toch de Next niet te zijn (ook met dezelfde HDMI kabels als beneden)
  2. Next beneden op HDMI van de AV receiver en dan naar TV: wel beeld

Dan schiet me te binnen: LG tv heeft een dag eerder een softwareupdate gehad, de 04.30.35.

Zou het kunnen dat die SW-update van de LG na verloop van tijd tot HDMI issues leidt? Of in de combinatie met de NEXT, daar de AV receiver het wel blijft doen?

Als je googled op groen knipperend beeld lijkt het iets met HDMI handshake te kunnen zijn?

 

iemand een idee/oplossing/hetzelfde? Kan nu niet zoals normaal kijken met de NEXT rechtstreeks op de LG OLED48CX6LB.

 

Thanks

Andries

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Andries73
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Update: hedenmorgen weer geprobeerd en met enige verbazing: De Next lijkt rechtstreeks op de TV weer te werken zoals voorheen!

Gisteravond met geen mogelijkheid werkend te krijgen en vanmorgen werkt het ineens weer.

Het enige wat ik verzinnen kan is dat een HDMI poort even "stuck" was en dat een nachtje slapen "iets" gereset heeft.

Hopen dat het een éénmalig iets was 🙂

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Probeer eens verschillende instellingen in de Instellingen van Beeld en Geluid -> HDMI

Andries73
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Bert,

Ook geprobeerd.

Was lastig: aansluiten tv boven, instellen op 1080i, naar beneden, aansluiten, testen. 

Helaas geen resultaat.

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

idd lijkt iets van een HDMI handshake issue te zijn.. Toevallig al op andere (LG)fora rondgestruind voor gebruikers van mediaboxen met dezelfde problemen? Dan zou dat ook bij de zusterboxen van Virgin Media (Virgin Box V6, in UK) of UPC Zwitserland (UPC TV Box) kunnen optreden..

Andries73
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Update: hedenmorgen weer geprobeerd en met enige verbazing: De Next lijkt rechtstreeks op de TV weer te werken zoals voorheen!

Gisteravond met geen mogelijkheid werkend te krijgen en vanmorgen werkt het ineens weer.

Het enige wat ik verzinnen kan is dat een HDMI poort even "stuck" was en dat een nachtje slapen "iets" gereset heeft.

Hopen dat het een éénmalig iets was 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic