1
Vraag
2
Reacties
rbonewald

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Pioneer recorder herkent Kabel TV zenders niet

LS, eerst even wat feitelijke gegevens. Ik heb een TV Sony Bravia KDL32W655A. En ik maak gebruik van een Pioneer Recorder DVR-560H-K. Beiden al enige jaren. Nu mijn probleem.
Als ik een programma wilde opnemen zag ik altijd bij de te kiezen kanalen, de naam van de zender staan. Deze kwamen overeen met de zenders op de TV.
Sinds een paar dagen zijn deze namen verdwenen en staat er alleen pr 1, 2 etc t/m 99.
Bij de basis instellingen van de TV, zie ik bij Tuner en Automarisch Zoeken, de termen staan:
Auto Scan en Overnemen van TV.
Alleen dit laatste is niet gearceerd, en kan ik dus niet uitvoeren. En om mijn recorder parallel te laten lopen met de TV, is dit wel belangrijk.
Mijn vragen zijn dus:
1) hoe kunnen de namen van de te kiezen zenders ineens verdwenen zijn.
2) hoe krijg ik deze weer terug.

Ik heb hierover al met Sony contact gehad. Maar die mailde mij het volgende:
Graag wil ik u adviseren dat de mogelijkheid tot opnemen van TV kanalen beschermd zijn door uw providor wanneer u digitaal TV kijkt.
Wij verzoeken u om contact op te nemen met uw providor om te informeren of u deze mogelijkheid heeft.

Ziggo kan mij niet helpen want het instellen van een recorder valt buiten hun servicebereik.
Graag verneem ik van u.
Met vriendelijke groet,
René Bonewald

 
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Zo niet dan komen we daar doorgaans samen wel uit. Maar dat is nog de enige manier om op te nemen als er geen analoog signaal meer is, en daar kun je bijna op wachten. Dus binnen korte termijn zul je andere wegen moeten gaan bewandelen. 

Bekijk in context

13 Reacties 13
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

die recorder is een analoge recorder jou tv is digitaal 

ziggo stopt met het aanbieden van analoog tv waardoor het kan dat in jou regio al niet meer mogelijk is om analoog tv op te nemen is het nog wel mogelijk in jou regio dan zou je via het setup menu van jou recorder de zenders op nieuwe moeten kunnen binnenhalen

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

@rbonewald 

waarschijnlijk heb je geen analoog signaal meer. En als de Tv een digitaal signaal ontvangt, dan zet deze dat niet om en komt dat signaal dus niet meer analoog in je recorder. 

Je kan nog wel opnemen met je DVD recorder, maar dan op deze manier:

https://community.ziggo.nl/audio-en-tv-apparatuur-97/hoe-op-te-nemen-met-een-dvd-recorder-als-het-an...

rbonewald
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
anoniemforum wrote:

die recorder is een analoge recorder jou tv is digitaal 

ziggo stopt met het aanbieden van analoog tv waardoor het kan dat in jou regio al niet meer mogelijk is om analoog tv op te nemen is het nog wel mogelijk in jou regio dan zou je via het setup menu van jou recorder de zenders op nieuwe moeten kunnen binnenhalen

Hallo anoniemforum, dank voor uw antwoord. Ik heb net op de site van Ziggo gekeken en daar geven zij aan dat analoog tv in het gebied waar ik woon (Oosterhout NB) nog steeds bestaat. T.z.t. zal Zoggi laten weten wanneer zij stoppen met analoog TV.

Ik heb in de setup van de recorder de Autoscan laten draaien. Het gevolg is nu dat wel de TV zenders Ned1,2,3,België één, Canvas en ARD worden weergegeven in de recorder. De rest niet. Overnemen van de TV werkt niet.

Moet ik dan nu de zenders handmatig instellen? 

 

rbonewald
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Willem-A wrote:

@rbonewald

waarschijnlijk heb je geen analoog signaal meer. En als de Tv een digitaal signaal ontvangt, dan zet deze dat niet om en komt dat signaal dus niet meer analoog in je recorder. 

Je kan nog wel opnemen met je DVD recorder, maar dan op deze manier:

https://community.ziggo.nl/audio-en-tv-apparatuur-97/hoe-op-te-nemen-met-een-dvd-recorder-als-het-an...

Hallo Willem-A, dank voor uw antwoord. Volgens Ziggo heb ik in de regio waar ik woon (Oosterhout NB) nog wel analoog TV. Mijn TV ontvangt digitaal.

Het is een heel verhaal wat u hebt bijgesloten. En ik ben geen techneut. Dus zal dit nog enige malen moeten lezen om te begrijpen wat ik moet doen. Ik ben benieuwd of het mij lukt.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Zo niet dan komen we daar doorgaans samen wel uit. Maar dat is nog de enige manier om op te nemen als er geen analoog signaal meer is, en daar kun je bijna op wachten. Dus binnen korte termijn zul je andere wegen moeten gaan bewandelen. 

rbonewald
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Willem-A wrote:

Zo niet dan komen we daar doorgaans samen wel uit. Maar dat is nog de enige manier om op te nemen als er geen analoog signaal meer is, en daar kun je bijna op wachten. Dus binnen korte termijn zul je andere wegen moeten gaan bewandelen. 

Dus u raad aan om een digitaal Humax 5200C recorder aan te schaffen?

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dat is inderdaad een optie. Op marktplaats zie je deze nog wel, en ook zonder smartcard heb je een flink aantal vrije zenders. En gezien je van het analoge signaal af komt, mis je dus niets. En anders dan Ziggo aangeeft kun je de Humax altijd gebruiken voor de vrije zenders, ook in oud UPC gebied: Kijk daarvoor bv. even hier

Je kan dan al opnemen, en tevens een ander zender bekijken, maar de opnames komen op de harde schijf te staan. Maar je kan daarop dus ook nog je DVD recorder aansluiten als je wilt, en wel omslachtiger en wellicht wat lastig, de Humax opnemen in je netwerk om bestanden te delen. 

Er zijn dus nog wel mogelijkheden, en die hoeven niet altijd kostbaar te zijn. 

 

rbonewald
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Willem-A wrote:

Dat is inderdaad een optie. Op marktplaats zie je deze nog wel, en ook zonder smartcard heb je een flink aantal vrije zenders. En gezien je van het analoge signaal af komt, mis je dus niets. En anders dan Ziggo aangeeft kun je de Humax altijd gebruiken voor de vrije zenders, ook in oud UPC gebied: Kijk daarvoor bv. even hier

Je kan dan al opnemen, en tevens een ander zender bekijken, maar de opnames komen op de harde schijf te staan. Maar je kan daarop dus ook nog je DVD recorder aansluiten als je wilt, en wel omslachtiger en wellicht wat lastig, de Humax opnemen in je netwerk om bestanden te delen. 

Er zijn dus nog wel mogelijkheden, en die hoeven niet altijd kostbaar te zijn. 

 

Goede morgen Willem-A, dank voor uw antwoorden en hulp.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Goedemorgen,

graag gedaan!

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @rbonewald 
In deze situatie sluit ik mij @Willem-A  aan. Op korte termijn zal je Analoge signaal ook worden omgezet naar Digitaal waardoor je DVR recorder niet meer bruikbaar zal zijn. Erg jammer, dat begrijp ik zeker. Om te voorkomen dat je straks in de rats zit wanneer het zover is, kun jij je hier het beste op voorbereiden met een Mediabox met harde schijf. Het is alleen niet mogelijk een koopbox met smartcard bij ons te activeren, deze verkoop is gestopt. Je hebt nu de keuze uit TV Complete met de Mediabox XL of TV Max met de Mediabox Next.
Meer hierover vind je ook op https://www.ziggo.nl/televisie

rbonewald
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Jamyla Ziggo, dank voor uw reactie en dat Ziggo meedenkt. Althans, ik ga ervan uit dat u een medewerker van Ziggo bent. Ik zal de komende tijd eens goed gaan nadenken wat ik ga doen. Nu heb ik bij Ziggo alleen TV. Met enternet en telefonie zit ik bij XS4All, al sinds het begin en tot volle tevredenheid. Bovendien heb ik net een snelle blik geworpen op jullie TV Complete. Dat scheelt praktisch niets in maandelijkse kosten bij het XS4All pakket Alles-in-1. Bovendien: als ik voor TV overstap naar XS4All, kan ik onze mailadressen behouden. Als ik naar Ziggo over zou stappen voor TV Complete, dan zal ik nieuwe mailadressen moeten maken. En dat lijkt mij veel werk en een hoop gedoe.

Prettig weekend

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dag @rbonewald 

mensen met Ziggo achter hun naam werken inderdaad voor Ziggo. Zonder deze toevoeging gaat het om vrijwilligers/andere klanten (zoals ik). Ik verleen wel ondersteuning voor Humax, maar werk er dus niet. 

rbonewald
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Willem-A wrote:

Dag @rbonewald 

mensen met Ziggo achter hun naam werken inderdaad voor Ziggo. Zonder deze toevoeging gaat het om vrijwilligers/andere klanten (zoals ik). Ik verleen wel ondersteuning voor Humax, maar werk er dus niet. 

Goede morgen Willem-A, dank voor het informatief antwoord.

Prettig Weekend

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic