1
Vraag
2
Reacties
abuijsen

Level 4
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Pincode - waarom steeds opnieuw invoeren?

Als ik de pincode ingeef, staat er onder de pincode een vakje met DEL en de getallen 1,2,3,4,5,6,7,8,9, en 0.
Als ik de pincode ingegeven heb, werkt de zender enkele minuten en moet ik daarna steeds opnieuw de pincode ingeven om weer enkele minuten te kijken.
Wat betekent DEL met de getallen en hoe los ik bovenstaand probleem op?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey abuijsen .

Wellicht is het handig voor jou om de pincode helemaal uit te zetten? 🙂
Onder opties - pin en kinderslot kan je kiezen voor "leeftijdgrens instellen". Hier hier voor "deblokkeer alles" en die vervelende pincode hoef je helemaal niet meer in te voeren.

Laat je ons even weten of het gelukt is? 🙂

Bekijk in context

12 Reacties 12
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
DEL betekent delete (verwijderen).

Maar over welk apparaat heb je het, en wanneer komt dit voor?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Pincode is altijd 4x 0 0 0 0 ( nul ) volgorde mag je zelf bepalen
abuijsen
Topicstarter
Level 4
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Steefb,

Mediabox XL (Horizon). Komt voor bij het activeren van Secret Circle. Kan ik enkele minuten bekijken en moet dan opnieuw inloggen met de pincode.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Secret Cirkle kan je in Mijn Ziggo dan naar producten en tabblad Televisie, aanzetten en uitzetten. Als hij aanstaat dan vraagt hij een pincode en deze pincode hij vragen omdat dit de europese richtlijnen zijn voor erotiek en content. Deze zender zal niet werken zonder Pincode. Zet je hem uit in mijn ziggo kan je geen gebruik maken van de zender en kan je door zappen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
xGarfieldx-Dave wrote:
Pincode is altijd 4x 0 0 0 0 ( nul ) volgorde mag je zelf bepalen


Echt? Ik vul inderdaad altijd die eerste 0 als laatste in. Werkt prima ...
abuijsen
Topicstarter
Level 4
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
xGarfieldx-Dave,

Op de site van Ziggo:

Op de Mediabox XL staat Secret Circle standaard aan, maar de zender is ook vergrendeld met een kinderslot. Zap naar kanaal 791.
Druk op de OK-knop van de afstandsbediening.
Vul je pincode in. Dat is standaard 0000 tenzij je zelf al eens een andere pincode hebt ingesteld.
Meer hoef je niet te doen. Wil je voorkomen dat iedereen in bij je thuis zomaar naar de zender kan kijken? Wijzig dan je pincode. Je kunt ook het kinderslot helemaal uitzetten. Dan vraagt de zender niet meer om een pincode.

Als ik bovenstaand doe, kan ik enkele minuten kijken, dan valt het beeld weg en moet ik opnieuw inloggen.
Op Mijn Ziggo kan ik de zender niet aan- of uitzetten.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey abuijsen .

Wellicht is het handig voor jou om de pincode helemaal uit te zetten? 🙂
Onder opties - pin en kinderslot kan je kiezen voor "leeftijdgrens instellen". Hier hier voor "deblokkeer alles" en die vervelende pincode hoef je helemaal niet meer in te voeren.

Laat je ons even weten of het gelukt is? 🙂
abuijsen
Topicstarter
Level 4
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Gelukt!!!
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Yes. Super om te lezen, abuijsen . Geniet van de diensten!
Rotterdam!

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo, 

 

Waarom moet ik, na de upgrade van mijn box, bij alle erotische zenders iedere keer mijn pincode invoeren? Als volwassen persoon, die betaald voor dit abonnement, is dit uiteraard zeer klantonvriendelijk en eigenlijk niet te accepteren. Ik kan prima zelf bepalen wat mijn instellingen zijn, daar heb ik geen corrigerende Ziggo voor nodig. Los dit z.s.m. op! Ik ben een betalende klant die op deze manier zeer  onnodige restricties wordt opgelegd. Gaarne reactie. 

 

Met vriendelijke groet 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75181Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Rotterdam! Hier een antwoord van Ziggo op dezelfde vraag:

Re: Pincode uitzetten na upgrade Mediabox XL? - Ziggo Community

Rotterdam!

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor het meedenken Bert. 

Dat bericht van Ziggo had ik gezien, mijn reactie was juist daarom. Waarom kan ik als klant, die maandelijks bijna 100 euro betaald,  niet zelf bepalen wat mijn instellingen zijn? Dat wil ik dus z.s.m. geregeld zien. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic