Een tijd geleden had ik de pincode voor het ouderlijke toezicht ingesteld en de leeftijd ingesteld op 9 jaar. Sindsdien kunnen wij bijna geen enkel programma bekijken, steeds wordt op de pincode gevraagd. Bij het invoeren van de pincode wordt aangegeven dat deze fout is. En na 3 keer blokkeert het invoeren van de pincode en moet je weer 14 min wachten.
Fabrieksinstellingen terugzetten via systeem werkt niet, want ook daar moet je een pincode invoeren en geen enkele code werkt. Tevens de blokkade er eenmaal op zit moet je wachten alvorens je een code kan invoeren.
Het allss geprobeerd:
Resetten via mijn Ziggo (app)
Resseten via mijn Ziggo (website)
Fabrieksinstellingen instellen via de laptop, gekoppeld met een internetkabel aan de mediabox
Zenders opnieuw installeren
Alles dus!
Zovaak contact gehad met Ziggo, ze hebben via de chat aangegeven deze te hebben gereset op afstand, hij werkt nog steeds niet. Het laatste contact was telefonisch en toen zouden ze een monteur langssturen. Toen ik zag dat ik hiervoor moest betalen heb ik deze geannuleerd. Vind dat dit onderdeel van de service moet zijn!!
Heb nu dus vrij weinig aan de mediabox!! HELP!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Vanochtend heb ik nogmaals alle opgeslagen data van de Ziggo Go app weggegooid en me opnieuw aangemeld. Het probleem is nog steeds niet opgelost: De app zegt nog steeds dat de verschillende pincodes onjuist zijn en de pincode reset werkt ook niet.
Hm. We lopen hier op alle fronten helemaal vast. Hier zijn we nog nooit eerder tegenaan gelopen en we begrijpen gewoon echt niet waarom het niet werkt.
Er is nog 1 ding dat ik wil checken. Weet je zeker dat je met het juiste account inlogt op ZiggoGo (wanneer je met dat account inlogt op MijnZiggo, zie je dan jouw abonnement?).
En er is nog 1 ding wat we kunnen proberen. Het is wat drastisch, maar iets anders weten we ook echt niet meer. Dat is je hele Mijn Ziggo account verwijderen (waarmee dus ook je ZiggoGO) en een nieuw account aanmaken om te kijken of het hiermee wel weer goed gaat.
Ik hoor graag van je!
Voor Ziggo Go gebruik ik inderdaad hetzelfde account. Ik heb nl. maar één Ziggo account. Voor dit forum gebruik ik dat account ook (handig dat dat kan).
Mijn account weggooien is inderdaad wel heel drastisch, omdat alles aan dat account hangt: Abonnement, facturen, dit forum, smart cards, ... Als je alles over zet naar een nieuw account heb je wellicht weer een account met dezelfde eigenschappen als het oude account en dus ook wellicht weer hetzelfde probleem.
Ik zou het dus iets voorzichtiger aanpakken: Maak een nieuw, leeg account en kijk of de Ziggo Go pincode werkt, inclusief de reset functie. Vervolgens zou ik één voor één de dingen van mijn oude account toevoegen, en na elke stap kijken of alles nog steeds werkt. Als het dan toch weer fout gaat heb je een beter idee waar het aan ligt. Is dit een idee?
@manyac Bij het verwijderen van jouw account hoef je je geen zorgen te maken over je abonnement, facturen, smart cards etc. Dit blijft allemaal bestaan. Het enige wat lastig is, is jouw Community account. Om ervoor te zorgen dat je hier weer bij kunt zijn de volgende stappen nodig:
Na het verwijderen van jouw Mijn Ziggo account
- Maak je een nieuw Mijn Ziggo account aan (dit kan met dezelfde gebruikersnaam/mailadres)
- Maak je een tijdelijk Community account aan (met een andere gebruikersnaam en mailadres) met je nieuwe Mijn Ziggo account.
- Hierna kunnen we jouw oude Community account weer jouw nieuwe Mijn Ziggo koppelen.
De optie die je zelf noemt is niet mogelijk. We horen graag van jou als je akkoord bent om jouw huidige Mijn Ziggo account te verwijderen.
Ok, op deze manier klinkt het al minder heftig: Mijn internetverbinding, televisie, smart cards en telefoonlijn blijven dus hoe dan ook werken. Ik vind het dan goed dat je mijn account verwijdert.
Aangezien mijn forum account dan ook niet meer werkt, kun je me een bericht sturen via e-mail of via sms / whatsapp / signal als je het account hebt verwijderd? Mijn email adres en telefoonnummer kun je vinden in mijn account. Ik zet ze liever niet openbaar in dit forum.
Ik ben heel benieuwd of dit nu gaat werken: Als de data van mijn abonnement en smart cards etc behouden blijft zou het zomaar kunnen dat daar ergens het probleem zit, en dat het probleem dus blijft bestaan.
Ik verwijder nu je account, @manyac. Je kunt dit bericht gewoon nog lezen ook zonder account :-). Geef maar een seintje als het gelukt is een nieuw account aan te maken!
Zojuist heb ik geprobeerd om een nieuw account aan te maken, maar dat lukte niet omdat er (nog steeds) een account bestaat met mijn e-mailadres.
Ik was ook nog ingelogd bij Ziggo. Nadat ik had uitgelogd, heb ik opnieuw geprobeerd in te loggen.
Ik krijg ik nu de melding "We kunnen op dit moment jouw gegevens niet ophalen. Probeer het later nog een keer. Fout code: -1". Als ik een verkeerd wachtwoord invul krijg ik deze melding ook. Als ik een verkeerd e-mailadres invul krijg ik wel een ander scherm. Blijkbaar bestaat er nog wel een account bij mijn email adres.
Hier op het forum was ik ook nog ingelogd. Als je dit leest lukt het nog om deze reactie te plaatsen.
Ter info: Hier op het forum kan ik nog steeds inloggen met mijn oude 'Mijn Ziggo' account. Ik krijg ook nog steeds netjes een sms ter verificatie.
Ai. Ik denk dat het account enkel ontkoppeld en niet verwijderd was. Stom stom! Ik heb het nu daadwerkelijk verwijderd. Je zou nu wel een nieuw account moeten kunnen aanmaken. Kan echter zijn dat het 24 uur duurt voor dit weer lukt. Kom je er nu dus niet door, maak het dan morgen even aan.
Hoi Lycke. Het goede nieuws: Mijn account was nu goed verwijderd. Zoals Mariska had uitgelegd heb ik een nieuw account aangemaakt en daar staan al mijn gegevens weer netjes in. Bij het forum heb ik nu dit tijdelijke account gemaakt.
Het slechte nieuws: Je raadt het al.. Het probleem is nog steeds niet verholpen:
- Ziggo Go heeft nog steeds een leeftijdsgrens van 9 jaar.
- De pincode 0000 werkt niet, net als andere pincodes die ik bij de smart cards gebruik.
- De pincode reset zegt nog steeds dat de pincode is gereset naar 0000 maar die code werkt niet.
- Op mijn telefoon was ik in de Ziggo Go app ingelogd voordat je mijn account verwijderde. Nadat ik het account opnieuw had aangemaakt ben ik nog steeds ingelogd. Ik hoefde niet opnieuw in te loggen voor het nieuwe account. Ik gebruik nu wel hetzelfde wachtwoord als voorheen.
- Als ik mijn wachtwoord wijzig in Mijn Ziggo en alle actieve sessies afsluit, ben ik nog steeds ingelogd in de Ziggo Go app. Ook als ik de app afsluit en opnieuw opstart. Ik zal het over een half uur nogmaals proberen.
Bijna een uur verder ben ik nog steeds ingelogd in de Ziggo Go app, ook nadat ik de app opnieuw opstart. De functie om alle actieve sessies af te sluiten werkt blijkbaar ook niet goed. Ik begin me nu af te vragen of Ziggo Go nog steeds ingelogd blijft als ik mijn Ziggo abonnement opzeg...
Verder ben ik ook een andere bug tegengekomen in Ziggo Go: Als je drie keer een foute pincode invoert moet je 15 minuten wachten totdat je het weer kan proberen. Na 15 minuten staat er echter nog steeds een rode melding dat je "0:00 minuten en seconden" moet wachten.
Kun je mijn oude community account weer koppelen aan mijn Mijn Ziggo?
Verder ben ik benieuwd wat we nu kunnen proberen. Als je mijn account nog een keer verwijdert, ben ik wel benieuwd of Ziggo Go blijft werken, voordat ik een nieuw account maak.
Hi @manyac, @Verwijderd account - Ik heb zojuist je accounts weer aan elkaar gekoppeld, je zou nu weer bij manyac uit moeten komen 🙂
Dan het Ziggo GO-probleem; het klopt dat, zelfs bij een accountswijziging, er vaak nog een uitlooptijd is dat je ingelogd blijft. Heb je voor de zekerheid ook handmatig even uitgelogd en opnieuw ingelogd? Je eerste bevindingen zijn in ieder geval nog niet hoopgevend. Ik ga dit intern opnieuw aankaarten.
Bedankt voor het koppelen. Zo te zien is het goed gelukt 🙂
Naast de App had ik ook ziggogo.tv in een incognito tabblad geprobeerd, zodat de omgeving schoon is. Daar had ik ook nog steeds dezelfde problemen.
In de Ziggo Go app zie ik overigens geen mogelijkheid om uit te loggen. De enige manier die ik weet is alle gegevens van de app verwijderen. Dan moet je weer opnieuw inloggen. De app zelf verwijderen en opnieuw installeren werkt ook om opnieuw in te loggen.
Op de Ziggo Go website zie ik overigens ook geen uitlog-functie in de website. Daar kan ik opnieuw inloggen nadat ik alle incognito tabbladen sluit en een nieuwe open voor ziggogo.tv.
Top dat je dat ook direct hebt geprobeerd!
Wat betreft het uitloggen, dit zit tegenwoordig een beetje verstopt: Je vindt het via instellingen (in de browser rechtsboven, in de app linksboven), dan 'account en profielen' en dan onderaan 'uitloggen'. Toch nog even een ultieme check: Je logt in met het mailadres dat je ook hier voor de Community gebruikt? Voordat we constant resets zitten uit te voeren op een verkeerd account 😅
Bij het forum en Ziggo Go gebruik ik dezelfde gebruikersnaam/emailadres en wachtwoord. Bij het nieuwe account heb ik nu ook een ander, nieuw wachtwoord ingesteld en bij Ziggo Go gebruik ik nu ook het nieuwe wachtwoord.
Hi @manyac - De pincode zou op dit moment op 0000 moeten staan. Zou je een nieuwe poging willen wagen?
Helaas, 0000 werkt nog steeds niet, zowel in de app als op ziggogo.tv.
Bij de app krijg ik dit scherm als ik de code wil veranderen. Hij blijft op 00:00 staan, en ik kan geen code intypen. Annuleren werkt gelukkig nog wel.
Wat rot om te lezen @manyac, we zetten het opnieuw door en als er nieuws is dan hoor je dit van ons.
@manyac Het ticket is afgelopen vrijdag afgehandeld en we hebben afgelopen vrijdag ook contact gehad dus zou je het voor alle zekerheid nogmaals kunnen controleren?
Sinds mijn vorige bericht is er niets veranderd: In de app kan ik niet eens een pincode intypen (zie eerder screenshot) en op ziggogo.tv werkt de pincode ook niet.
Is het ondertussen niet handiger als jullie zelf een test account maken met dezelfde configuratie als mijn account? Bijvoorbeeld een account dat alleen een CI+ module of Humax box met een smart card heeft en verder geen Mediabox. Dan kun je zelf zien dat het niet werkt, en hoef je niet steeds mij te vragen. Misschien is het ook mogelijk om mijn account te kopiëren en dan de gegevens aan te passen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.