1
Vraag
2
Reacties
Bouchra

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Pincode ouderlijk toezicht werkt niet

Een tijd geleden had ik de pincode voor het ouderlijke toezicht ingesteld en de leeftijd ingesteld op 9 jaar. Sindsdien kunnen wij bijna geen enkel programma bekijken, steeds wordt op de pincode gevraagd. Bij het invoeren van de pincode wordt aangegeven dat deze fout is. En na 3 keer blokkeert het invoeren van de pincode en moet je weer 14 min wachten.

 

Fabrieksinstellingen terugzetten via systeem werkt niet, want ook daar moet je een pincode invoeren en geen enkele code werkt. Tevens de blokkade er eenmaal op zit moet je wachten alvorens je een code kan invoeren. 

 

Het allss geprobeerd:

Resetten via mijn Ziggo (app)

Resseten via mijn Ziggo (website)

Fabrieksinstellingen instellen via de laptop, gekoppeld met een internetkabel aan de mediabox

Zenders opnieuw installeren

Alles dus!

 

Zovaak contact gehad met Ziggo, ze hebben via de chat aangegeven deze te hebben gereset op afstand, hij werkt nog steeds niet. Het laatste contact was telefonisch en toen zouden ze een monteur langssturen. Toen ik zag dat ik hiervoor moest betalen heb ik deze geannuleerd. Vind dat dit onderdeel van de service moet zijn!!

 

Heb nu dus vrij weinig aan de mediabox!! HELP!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
manyac3

Level 1
  • 1Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Op vrijdagavond belde iemand van Ziggo me inderdaad. Hij kwam er uiteindelijk achter dat er een probleem was bij de synchronisatie van een database.

 

Hij heeft wel een en ander gedaan met mijn account. Ik moest onder andere via de wachtwoord-reset functie mijn wachtwoord voor mijn ziggo opnieuw instellen. Ik moest me ook weer opnieuw aanmelden bij deze community, net als eerst, toen mijn account opnieuw aangemaakt was.

 

Maar: Ziggo Go werkt! De ouderlijk toezicht functie staat nu uit, dus ik kan alles nu bekijken. Zowel de app als ziggogo.tv doen het. De pincode reset functie heb ik nog niet geprobeerd: Nu het goed werkt blijf ik daar liever van af.

 

De medewerker van Ziggo vertelde verder dat de pincode van Ziggo Go los staat van de pincode van mijn Smart Cards (voor het bestellen van films) en de ouderlijk toezicht pincode van de Humax box. Bij problemen met Ziggo Go heeft het dus geen zin om de pincode van de smart card te resetten.

 

Zouden jullie van de community mijn oude account (manyac) weer aan mijn ziggo account kunnen koppelen, en dit tijdelijke account (manyac3) kunnen verwijderen?

 

Bekijk in context

74 Reacties 74
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Bouchra  schreef:

Toen ik zag dat ik hiervoor moest betalen heb ik deze geannuleerd. Vind dat dit onderdeel van de service moet zijn!!

 

Heb nu dus vrij weinig aan de mediabox!! HELP!


Betalen is alleen als niet aan ziggo ligt, bedieningsfouten zijn voor eigen rekening.

Is er iets mis met de Mediabox XL is de monteur gratis.

 

Bouchra
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb je toevallig nog een andere oplossing?

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Bouchra , welkom op onze Community. Fijn dat je ons hebt vonden wanneer je tegen dit (vreemde) probleem aanloopt. 
Er moet iets heel simpels zijn wat bij je verkeerd gaat, we moeten nu alleen samen achterhalen wát precies. 

Laten we er eerst voor zorgen dat je compleet bij het "nul punt" begint.
Begrijp ik uit je verhaal dat het inmiddels wel is gelukt om de pincode volledig te resetten? 

Heb je na het resetten van de pincode dit daarna nogmaals geprobeerd in te voeren? 
Zo kunnen we uitsluiten of je per ongeluk onbewust een foutje hebt gemaakt bij het activeren van de pincode. 

JKCH

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het zelfde probleem. Is er al een oplossing?

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @JKCH! Zuur dat jij tegen hetzelfde probleem aanloopt en dat het niet lekker gaat met de pincode. Kun je ons misschien van wat meer informatie voorzien? Het is bijvoorbeeld handig om te weten op wat voor mediabox jij dit probleem ervaart en wat je zoal zelf al geprobeerd hebt om het op te lossen. We horen het graag en denken uiteraard graag met je mee!

JKCH

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het niet geprobeerd op een mediabox, maar via de ZiggoGo website/app.

Pincode gereset naar 0000 -> krijg melding dat het gelukt is -> naar instellingen -> pincode wijzigen -> oude pincode wordt gevraagd -> 0000 ingevuld -> melding dat pincode onjuist is

 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Wat vreemd! Ben je via ziggogo.tv naar de instellingen en dan 'ouderlijk toezicht' gegaan om vanuit daar de pincode te resetten? Ik heb dit zojuist zelf getest maar ervaar geen problemen bij zowel het veranderen als resetten van die pincode.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@JKCH 

Werkt de pincode niet per apparaat of ziggoGo instantie. Vraag mij af, ingesteld op mediabox werkt alleen op mediabox en ingesteld op web werkt alleen op web?

Wat betreft de mediaboxXL Je kan ook nog een front panel reset uitproberen klik op details in onderstaand gearchiveerde topic: 
 https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Front-Panel-Reset-Ziggo-Mediabox-XL/td-p/665713

 

JKCH

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja. Dit krijg ik na resetten en invullen 0000 bij wijzigen pincode.

JKCH_0-1655197826035.png

 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Ik denk dat je de pincode moet wijzigen op de mediabox XL zelf. Niet op je mobiele apparaat, die hebben denk hun eigen pincode.

 

Dan blijft een frontpanel reset op de mediabox XL over:

  1. Mediabox op de achterkant uitzetten
  2. 10 sec wachten
  3. aanzetten en dan gelijk op de standbyknop/symbool aan de
    voorkant duim plaatsen/indrukken en voor ongeveer 30 seconden ingedrukt houden.
  4. in de display van de Mediabox XL verschijnt “0% R scanning” en gaat oplopen naar 100%
  5. laat het proces doorlopen duurt ongeveer 30 minuten, dan start de box vanzelf weer op.
  6. Volg de configuratie stappen op het scherm o.a. opnieuw koppelen van afstandsbediening.
  7. Zet de box op ECO of andere energie vretende stand

Hopelijk is de pincode op de Mediabox XL nu weer gereset 0000

 

JKCH

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb / gebruik helemaal geen mediabox.

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Geen mediabox? Wat gebruik je dan wel?

JKCH

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

CI++

 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@JKCH 

De topic  starter melde je het volgende:

 

@Bouchra   schreef:

 

Heb nu dus vrij weinig aan de mediabox!! Help!

 

Topic label   Mediabox XL


Dat heeft ons dus op het spoor gebracht van de Mediabox XL.

 

Als je ZiggoGo op een tablet, smartphone, GoogleTV, AndroidTV of AppleTV gebruikt,

wis dan ZiggoGo app inclusief de opgeslagen gegevens en cache geheugen.

Installeer daarna de app opnieuw en hopelijk is dan ook je pincode gewist/gereset.

 
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@JKCH 

CI++ module merk/type gehuurd/eigendom??

CI++ module in TV kijk je dan via de rode knop??

CI++ module in een TV of kabel ontvanger type/merk??

 

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Het is nog helemaal niet duidelijk wat er nou wel of niet wordt gebruikt aan apparatuur.

JKCH

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

CI+ module in TV.

En ziggogo app op Windows-PC.

Ik heb inmiddels pincode kunnen wijzigen via instellingen op TV.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@JKCH Zo te zien is er al fanatiek met je meegedacht door andere gebruikers van dit forum. Fijn dat het inmiddels ook gelukt is om de Pincode te wijzigen. 

manyac

Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Afgelopen week heb ik de klantenservice gebeld omdat ik precies hetzelfde probleem heb: De reset functie van de Ziggo Go app voor de ouderlijk toezicht code doet het niet. Je krijgt netjes een melding dat de code is gereset naar 0000 maar vervolgens werkt die code helemaal niet.

 

De suggestie was om op de website van ziggo de pincode van je CI+ module en/of smartcards te resetten naar 0000. Zo gezegd, zo gedaan, maar Ziggo Go doet het nog steeds niet.

 

Ze verwezen me naar dit forum omdat de klantenservice verder niets hieraan kan doen. Daar ben ik nu dus. Fijn iig dat ik niet de enige ben met het probleem.

 

Zojuist is het me wel gelukt om op de TV (met CI+ module) de kinderslotcode te wijzigen. Hij stond nu inderdaad op 0000. Ziggo Go werkt echter nog steeds niet, met 0000 of de nieuwe code. Na het aanpassen werken de beide codes ook niet op de Humax box, die we ook hebben.

 

Mocht iemand nog een gouden tip hebben hoe ik het ouderlijk toezicht van Ziggo Go kan verwijderen, laat het vooral weten!

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic