Nico70

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Piep toon sinds mediabox next

Sinds ik de mediabox next heb is er een pieptoon, spanning er af of HDMI kabel eruit helpt niet

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ook als je de stekker van de Next uit het stopcontact hebt?

Nico70
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja dat is ook al eens gedaan, maar kan het ook aan de deco wifi liggen ik heb de smart wifi modem.

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Nico70  schreef:

Ja dat is ook al eens gedaan, maar kan het ook aan de deco wifi liggen ik heb de smart wifi modem.


Grote kans dat dit het aloude probleem van de Next is, want dit is namelijk nooit verholpen en/of opgelost. Hebt u dit al eens gelezen : Opgelost: Hoge piep in stand-by stand ?

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Nico70! Bijzonder vervelend dat je een pieptoon hoort sinds je de Mediabox Next in huis hebt en dat de oorzaak van het probleem nog niet helemaal duidelijk is. Zoals @Pasi al aangaf kan het te maken hebben met de Next zelf. Er zijn enkele Nexts waarbij een hardwareprobleem voor deze pieptoon zorgt. Een oplossing kan zijn om de energieinstelling eens op 'Snelle start' te zetten vanuit de instellingen. Zou je dat willen proberen en de uitkomst daarvan met ons willen delen?

Nico70
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De Next staat sinds ik die heb al op snelle start, dus dat is niet de oplossing.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19167Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@Nico70 Goed dat je dit al gedaan hebt, maar balen dat dit het probleem niet heeft opgelost. Ik wil dit graag verder onderzoeken. Kun je onderstaande informatie aan mij doorgeven dan kijk ik wat ik voor je kan doen.

Serienummer Mediabox Next:
MAC adres Mediabox Next: 
Zet daarnaast je postcode en huisnummer in je Community profiel. 

Nico70
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waar kan ik dat allemaal vinden, ik heb ook geen zin om die gegevens openbaar te zetten.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19167Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@Nico70 Je kan de gegevens vinden aan de onderkant van de Mediabox Next. Stuur de gegevens dan vervolgens via een privebericht door. Dit doe je door bovenin op "Berichten" te drukken. Vervolgens ga je naar "Opstellen" ( Oranje-wit symbool met een kladblok). Vul dan bij "Verzenden naar" mijn naam. In het tekstveld kun je de gevraagde info doorgeven inclusief een afbeelding van het serienummer v.d. Next.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19167Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@Nico70 Vooralsnog is er geen structurele oplossing voor dit probleem. Je kunt de Mediabox Next stroomloos maken op het moment dat je last ervaart van het geluid. Weet dat het probleem bij ons zeker op de radar staat, maar vanwege de complexiteit is er niet 123 een structurele oplossing. Hier wordt achter de schermen hard aan gewerkt.

Nico70
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hopelijk is er snel een oplossing, ik begrijp dat er meer zijn die de piep ervaren hopelijk kan het op afstand worden opgelost hou mij op de hoogte.
Nico

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19167Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@Nico70 Dat begrijp ik volkomen! Zodra ik meer weet hoor je het van ons via dit topic. We houden je dus uiteraard op de hoogte.

Uitgelicht topic