1
Vraag
2
Reacties
AnaloogDigitaal

Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Philips tv vindt geen digitale zenders

Eind oktober stopt Ziggo met het doorgeven van analoge TV in mijn gemeente.

Ik heb een Philips 32PFL7404 TV en deze heeft een ingebouwde digitale ontvanger. Via het stappenplan van Ziggo doorloop ik de stappen om alvast de digitale zenders te installeren, maar na de stap waarbij ik frequentie 164,00 in moet vullen gaat het fout: de TV gaat zoeken maar maakt geen vooruitgang. Na 5 minuten stopt het zoekproces met 0 gevonden zenders als resultaat. Bij de volgende stap waarbij ik een netwerk-ID in moet voeren kom ik niet eens.

Wie weet wat er fout gaat? Ben ik te vroeg met de overstap en wordt het digitale signaal nog niet doorgegeven via de kabel?
41 Reacties 41
AnaloogDigitaal
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
@ hahn

De stekker van mijn slaapkamer TV kan uitgesloten worden, aangezien zowel de tv zelf (met ingebouwde DVB-C tuner) als digitale ontvanger (kastje) van Ziggo het allebei ook niet deden via de kabel en stekker van de woonkamer TV, terwijl de woonkamer TV prima digitale zenders ontvangt via deze kabel en stekker.

Deze kabel is 10 meter lang en helemaal achter een plint verlegd. De stekker uit de woonkamer TV halen en aanlsuiten op mijn slaapkamer TV en het losse kastje van Ziggo kan daarom geen invloed hebben op de situatie bij het overnamepunt 10 meter verder. Bijvoorbeeld door een slecht contactje dat door het rommelen aan de kabel nu wel contact maakt.

Al bij al ben ik natuurlijk blij dat het werkt, maar ik vind het raar dat het eerst niet werkte en nu wel.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Vraag nog even weer om de foto's hoor, maar hoe zit het met je aangesloten F_connectoren. Daar zit ook vaak rottigheid in. slechte of helemaal geen massa aangesloten. zie bijgevoegde foto, waar men de massa zelfs heeft geïsoleerd met tape!

vr gr Teun
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic