1
Vraag
2
Reacties
AnaloogDigitaal

Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Philips tv vindt geen digitale zenders

Eind oktober stopt Ziggo met het doorgeven van analoge TV in mijn gemeente.

Ik heb een Philips 32PFL7404 TV en deze heeft een ingebouwde digitale ontvanger. Via het stappenplan van Ziggo doorloop ik de stappen om alvast de digitale zenders te installeren, maar na de stap waarbij ik frequentie 164,00 in moet vullen gaat het fout: de TV gaat zoeken maar maakt geen vooruitgang. Na 5 minuten stopt het zoekproces met 0 gevonden zenders als resultaat. Bij de volgende stap waarbij ik een netwerk-ID in moet voeren kom ik niet eens.

Wie weet wat er fout gaat? Ben ik te vroeg met de overstap en wordt het digitale signaal nog niet doorgegeven via de kabel?
41 Reacties 41
AnaloogDigitaal
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
op https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1339754 is het volgende te lezen:

"Niet ondersteunen DVB-C Nederland
De door Philips in de H modellen gebruikte DVB-C oplossing wordt niet door de Nederlandse kabelaars, Ziggo en UPC als grote partijen, ondersteund."

@ youriy
Waar kan ik dat allemaal vinden in welk menu van mijn Philips TV?
AnaloogDigitaal
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik zag op de handleiding van mijn tv die op de tv zelf staat dat de DVB-C tuner landspecifiek is.

Nu wil het zou zijn dat ik mijn TV destijds bij de Media Markt heb gekocht tijdens zo’n BTW weg er mee actie. Na bestellen kon ik de TV een paar weken later ophalen. Ik vond het toen al raar dat er veel Poolse stickers op de TV zaten. Zou het misschien zo kunnen zijn dat ik een TV heb uit een niet-Nederlandse partij? En dat de DVB-C tuner daarom niet werkt met Ziggo uit Nederland?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
AnaloogDigitaal Dat zou mij niet verwonderen.
De Mediamarkt is in de basis Duits en levert veel partij goederen die niet specifiek voor Nederland zijn.
(Mediamarkt en Saturn hebben 1000 winkels in 15 landen waarvan 49 in Nederland.)
Dit fenomeen zie ik van deze winkelketen helaas hier vaker voorbijkomen.
AnaloogDigitaal
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
De sticker op de TV geeft toch aan dat de DVB-C tuner zou moeten werken in Nederland.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
"DVB-C oplossing wordt niet door de Nederlandse kabelaars, Ziggo en UPC als grote partijen, ondersteund. "

Maar dat wil nog niet zeggen dat 't niet werkt.
AnaloogDigitaal
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dat klopt want op mijn Philips TV in de woonkamer was de omzetting na 2 minuten al klaar en het werkt prima op de ingebouwde DVB-C ontvanger.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Dat verhaal gaat ook over decoderen van gecodeerde kanalen.
Ik vond dit filmpje op youtube, installatiemenu vanaf 1.00
Plaats anders eens wat foto's of een filmpje hoe het menu bij jou eruit ziet
AnaloogDigitaal
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Welk filmpje youriy?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Steefb wrote:
DVB-C oplossing wordt niet door de Nederlandse kabelaars, Ziggo en UPC als grote partijen, ondersteund. Maar dat wil nog niet zeggen dat 't niet werkt.

Steefb Is dit een vergissing van je dat DVB-C niet ondersteunt wordt door Ziggo?
Want dat is juist waar je digitale TV mee kan ontvangen zonder mediabox en analoog vervangt zonder Digitale ontvanger.

https://www.ziggo.nl/televisie/digitale-kabel-tv-en-radio
Hoe werkt het?
Voor Kabel TV heb je een televisie met een DVB-C tuner nodig.
Dat is tegenwoordig in de meeste moderne televisies ingebouwd.

Wat zijn de voordelen?
Digitale kwaliteit, heel gemakkelijk via de kabel. Je kunt met Kabel TV zoveel televisies aansluiten als je maar wilt, zonder digitale ontvanger.

Wat krijg ik?

  • 45+ digitale tv-zenders (4 in HD)
  • 40 radiozenders in digitale geluidskwaliteit
  • NPO 1, NPO2, NPO3, Ziggo Sport (in HD)
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Be rt ik wil juist zeggen dat het wel kan werken, Het bovenste stukje was een quote.
Niet zo duidelijk van mij.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
https://www.youtube.com/watch?v=4tQ7Y2UVMPU

sorry link vergeten
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
youriy wrote:
https://www.youtube.com/watch?v=4tQ7Y2UVMPU

sorry link vergeten

TOP, duidelijk hoe deze te her installeren, misschien ook mogelijk voor AnaloogDigitaal
AnaloogDigitaal
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Al deze stappen uit het filmpje heb ik al vanaf het begin geprobeerd, zonder resultaat.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Heb je de symboosnelheid al een aangepast met het getal 9600 of 9700? wil ook wel eens helpen. De philips tv's blijven toch wel vervelende toestellen met het digitaal gebeuren.

Teun
AnaloogDigitaal
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Update:

inmiddels heb ik de digitale ontvanger van Ziggo binnen. Aangesloten maar geen signaal. Oude kabel boven ver van het overnamepunt af. Nog steeds geen tv.

De tv beneden gezet, de ontvanger aangesloten op de kabel van de woonkamer tv en geïnstalleerd.

De tv weer terug naar boven, de kabel daar aangesloten op de digitale ontvanger storing en dat gaf storing E 48-32.

Vervolgens de kabel weer direct aangesloten op de tv en ik heb digitale tv met de ingebouwde ontvanger.

ik snap er helemaal niks (meer) van, maar het resultaat is gelukkig positief: digitale ontvangst via de ingebouwde ontvanger in de tv zelf. Wie het weet mag het zeggen.

De digitale ontvanger van Ziggo kan ik nu gebruiken voor de derde tv in huis. Die heeft geen ingebouwde DVB-C tuner, dus die heb ik daar zeker nodig.

Mijn kritiek op de Media Markt neem ik bij deze terug. Excuus daar voor. De helpdeskmedewerker van Philips daar en tegen zat gewoon pure onzin uit te kramen “dat het zeker niet ging werken omdat de ingebouwde DVB-C ontvanger daar te oud voor was”. Via het typenummet had hij kunnen terugzoeken dat het wel gewoon hoort te kunnen, in plaats van meepraten met de klant die aangeeft dat het niet werkt.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
AnaloogDigitaal
Ik denk dat ik het wel snap.
De connector van de coaxkabel bij je TV boven zit er hoogstwaarschijnlijk niet helemaal lekker op gemonteerd.
De kabel was daardoor oorspronkelijk nog net goed genoeg voor analoog, maar niet voor digitaal.
Door er mee aan de slag te gaan is de connector tenslotte bij toeval 'beter' gaan zitten.
Waarschuwing: dit is een instabiele situatie die maar beter nog eens goed bekeken moet worden. Anders zijn opnieuw verlies van signaal en/of 'blokjes in beeld' te verwachten.
Gr Han
AnaloogDigitaal
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dat kan het niet zijn, want dan had de tv het ook al moeten doen toen ik hem een aantal dagen geleden aan heb gesloten op de kabel van de woonkamer tv. Maar ook daar op aangesloten vond hij geen digitale zenders.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Dan wordt het denk ik tijd voor een paar foto's van je aansluiting. Misschien dat het dan wat helderder wordt voor iedereen.

Teun.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
AnaloogDigitaal
AnaloogDigitaal wrote:
Dat kan het niet zijn, want dan had de tv het ook al moeten doen toen ik hem een aantal dagen geleden aan heb gesloten op de kabel van de woonkamer tv. Maar ook daar op aangesloten vond hij geen digitale zenders.


Ok. Dat wisten we nog niet.
Kan het niet zijn dat er bij die test iets anders mis ging? Gekozen getallen bij het zoeken naar Zenders ofzo.

Ook kan het nog zijn dat de Coax-aansluitng van de TV rammelt., maar dat is niet erg waarschijnlijk omdat de Humax het eerder ook niet goed deed bij de TV boven.

Het hele verhaal is behoorlijk mysterieus, omdat het 'ineens' wel goed gaat.

Ik denk zelf niet meteen aan een probleem bij het aansluitpunt, maar Teun heeft gelijk.
De hele boel nalopen vanaf het aansluitpunt heeft zeker zin.
Het zou bv ook een instabiele coax Splitter of Coax-versterker (als je die hebt) bij het Ziggo aansluitpunt kunnen zijn. Het probleem werd dan 'opgelost' door toeval of je akties met de kabel van de TV boven. Kans daarop schat ik overigens laag in.

Je kunt ook alsvolgt redeneren. Noem het opportunisme.
Het is nu ok.
Zolang je goed beeld houdt (geen blokjes in beeld of compleet signaalverlies) kun je het laten zoals het is.
Met in het achterhoofd: als het mis gaat dan zal een uitgebreider onderzoek nodig worden.

Zie maar en succes verder,

Gr Han
AnaloogDigitaal
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
@ Teun

De installatie is vrij simpel: de groene kabel komt het huis in en gaat na 20 cm direct in een Hirschmann wandcontactdoos. Van daar gaat er een Hirschmann kabel van 30 cm naar een Hirschmann GHV 41 MX versterker. Vanuit deze versterker gaat 1 Hirschmann kabel van 10 meter naar de woonkamer TV en de 2 andere coaxkabels gaan naar de slaapkamer en zolder. Merk van deze kabels in onbekend, aangezien ze getrokken zijn in het elektriciteitsnetwerk. Leeftijd > 25 jaar. Uiteraard zijn alle connectoren ook van Hirschmann.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic