1
Vraag
2
Reacties
AnaloogDigitaal

Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Philips tv vindt geen digitale zenders

Eind oktober stopt Ziggo met het doorgeven van analoge TV in mijn gemeente.

Ik heb een Philips 32PFL7404 TV en deze heeft een ingebouwde digitale ontvanger. Via het stappenplan van Ziggo doorloop ik de stappen om alvast de digitale zenders te installeren, maar na de stap waarbij ik frequentie 164,00 in moet vullen gaat het fout: de TV gaat zoeken maar maakt geen vooruitgang. Na 5 minuten stopt het zoekproces met 0 gevonden zenders als resultaat. Bij de volgende stap waarbij ik een netwerk-ID in moet voeren kom ik niet eens.

Wie weet wat er fout gaat? Ben ik te vroeg met de overstap en wordt het digitale signaal nog niet doorgegeven via de kabel?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AnaloogDigitaal
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het heeft even een paar dagen langer geduurd maar ik ben er inmiddels uit.

Ik heb met de klantenservice van Ziggo en Philips gebeld. Ziggo gaf aan dat alles gewoon hoort te werken en Philips gaf aan dat de digitale ontvanger in mijn TV ouder is dan 2012 en dat de frequentie die vandaag de dag gebruikt wordt om digitale zenders door te geven niet wordt ondersteund door de ontvanger..

Allebei hebben ze gelijk, want mijn Philips TV in de woonkamer had de omzetting in 2 minuten doorlopen. Aan de kant van Ziggo klopt dus inderdaad alles en mijn woonkamer-TV is nog maar 4 jaar oud, wat Philips ook aangaf.

Wat me bij die installatie opviel was dat er bij de installatie-optie "antenne of kabel" nog het woord "DVB-C" achter "kabel" stond. Dat heeft de TV uit dit topic daar niet staan. Ziggo stuurt mij nu een losse ontvanger toe, zodat ik toch digitale TV kan kijken op beide TV's.

Bekijk in context

41 Reacties 41
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken/instellen

Ik kom daar 474.00 en 04444 tegen, maar dat kan aan mijn locatie liggen.
Maar het is te proberen.
Zwavelstok

Level 1
  • 178Posts
  • 7Oplossingen
  • 22Likes
Je zit toch niet op de DVB-T of DVB-T HD tuner te zoeken?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
DVB-C is de tuner die je nodig hebt.
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Hij heeft een dcb-c tuner.

https://tweakers.net/pricewatch/237504/philips-32pfl7404h-zwart/specificaties/
AnaloogDigitaal
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Be rt wrote:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken/instellen

Ik kom daar 474.00 en 04444 tegen, maar dat kan aan mijn locatie liggen.
Maar het is te proberen.


Ik ga het als ik thuis ben proberen, maar ik weet bijna zeker dat de frequentie en code locatie / regio gebonden is en dus overal anders is.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Zorg wel dat je de laatste firmware hebt geinstalleerd (via USB stick)

https://www.philips.nl/c-p/32PFL7404H_12/lcd-tv-met-pixel-precise-hd/ondersteuning
AnaloogDigitaal
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Vanmiddag nog gecontroleerd en de laatste firmware staat op de TV.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Probeer anders ff een ander regio id

Sassenheim..........43184
Alphen a/d/ Rijn....43185
Den Haag.............43186
Utrecht................43187
Veenendaal..........43188
Driebergen ...........43189
Gorinchem...........43190
Breda..................43191
Alkmaar...............43192
Velsen.................43193
Capelle................43194
Amersfoort ...........43195
Hilversum............43196
Mill.....................43197
Den Bosch...........43198
Roosendaal..........43199
Tilburg................43200
Venlo..................43201
Roermond...........43202
Schoonhoven.......43203
Zwolle.................43204
Hoogeveen ..........43205
Groningen...........43206
Winschoten..........43207
Emmen...............43208
Gorredijk............43209
Sneek................43210
Hengelo.............43211
AnaloogDigitaal
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Zoals ik in mijn openingspost al aangaf, bij die stap (regio ID invoeren) kom ik niet eens.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ok, is er nog ruimte voor een voorloop nul dus 0474.00 of een nul extra 474.000?
AnaloogDigitaal
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb frequentie 164,00 volgens Ziggo en die vul ik ook in. Dus 164 voor de komma en 00 na de komma. Er is ruimte voor 3 cijfers voor de komma.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Nu heb ik geen Philips maar de signaalsterkte is wel ok? Staat ergens bij status

BER 0 en signaalsterkte rond de 80%
AnaloogDigitaal
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb in het stappenplan van Ziggo iets gezien van 9600 (weet zo uit m’n hoofd even niet waarvan), maar op m’n tv stond dit ook zo ingesteld in ieder geval. Dat kwam overeen.

De signaalsterkte kan ik geloof ik niet testen, die optie heb ik vreemd genoeg wel in het tv-menu staan, maar werkt niet. Ik ga er zo nog even naar kijken bij thuiskomst.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Mijn laatste tip is de tv terug naar de fabrieksinstellingen te zetten en alle punten van de installatie instructie van de handleiding te volgen
Zwavelstok

Level 1
  • 178Posts
  • 7Oplossingen
  • 22Likes
Ik ben nog steeds benieuwd met welke tuner de zenders worden gezocht?
AnaloogDigitaal
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het heeft even een paar dagen langer geduurd maar ik ben er inmiddels uit.

Ik heb met de klantenservice van Ziggo en Philips gebeld. Ziggo gaf aan dat alles gewoon hoort te werken en Philips gaf aan dat de digitale ontvanger in mijn TV ouder is dan 2012 en dat de frequentie die vandaag de dag gebruikt wordt om digitale zenders door te geven niet wordt ondersteund door de ontvanger..

Allebei hebben ze gelijk, want mijn Philips TV in de woonkamer had de omzetting in 2 minuten doorlopen. Aan de kant van Ziggo klopt dus inderdaad alles en mijn woonkamer-TV is nog maar 4 jaar oud, wat Philips ook aangaf.

Wat me bij die installatie opviel was dat er bij de installatie-optie "antenne of kabel" nog het woord "DVB-C" achter "kabel" stond. Dat heeft de TV uit dit topic daar niet staan. Ziggo stuurt mij nu een losse ontvanger toe, zodat ik toch digitale TV kan kijken op beide TV's.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ziggo stuurt mij nu een losse ontvanger toe, zodat ik toch digitale TV kan kijken op beide TV's.

Hallo AnaloogDigitaal ,
1 ontvanger voor 2 tv's?
AnaloogDigitaal
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ja, want de andere TV heeft wel een werkende ingebouwde digitale ontvanger. Dus daar heb ik geen externe ontvanger voor nodig.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes
Ook al is de tv wat ouder, het moet gewoon kunnen. In het menu kun je alle parameters juist invullen voor je begint met scannen, bovendien heb je nog een optie "volledig scannen" .
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic