Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Eddy K.
Level 2

Philips tv geeft geen beeld na paar seconden

Hallo,

Sinds enige tijd gaat onze Philips tv (55POS9002) op zwart beeld nadat hij en de mediabox Next zijn ingeschakeld.

Ik moet dan weer via de source knop op de ab voor Ziggo kiezen en dan gaat het beeld weer aan.

Het rare is dat de tv dan ook al op het ziggo kanaal staat maar toch geen beeld geeft?

Andere vreemde is dat het niet altijd gebeurt.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
7 Reacties 7
Maarten 99
Level 2

Ik zet TV of Next uit en aan en dan doet hij het wel.

0 Kudos
Maarten 99
Level 2

Overigens heb ik een 55OLED903/12

0 Kudos
Eddy K.
Level 2
Topicstarter

Ja klopt had ik ook ‘ontdekt’ maar wel vreemd dat dit nodig is? Zou het een software iets van Philips zijn?

0 Kudos
Maarten 99
Level 2

Ik heb onlangs wel mijn TV een nwe Firmware gegeven, maar weet helaas niet of deze storing van af toen zijn intrede heeft gedaan. Ook Ziggo brengt met enige regelmaat updates uit. Het zou idd iets met de HDMI detectie van de Philips kunnen zijn. Timeout of zo..

Heb jij op dit forum iets kunnen ontdekken wat er op lijkt, met andere merken?

0 Kudos
Eddy K.
Level 2
Topicstarter

zelf vermoed ik ook een software issue. Tv en Ziggo box zijn beide up to date.

Heb hier of via google nog niets gelijksoortig gevonden.

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @Eddy K en @Maarten 99

Zo te zien lijkt het erop dat er niet direct connectie wordt gemaakt met de box na het opstarten. 

Dat zou de TV uiteraard wel horen te doen. Hebben jullie beide toevallig al eens een andere HDMI poort van de TV getest? 🙂

0 Kudos
Eddy K.
Level 2
Topicstarter

Andere HDMI poort niet getest en ook geen zin aan. Teveel gedoe om alle kabels weer los te halen.

0 Kudos