Ik heb een Philips TV met CI module. De laatste tijd krijg ik regelmatig op de TV een scherm met de foutmelding: No software found.
Als ik dan de CI card uit de TV haal en ook de stroom e.d. van de TV haal en dan weer opnieuw de card erin stop en ook de stroom weer aan, dan krijg ik krijg de wel de meeste zenders weer terug.
Maar regelmatig krijg ik dan alleen npo 1,2 en 3 maar geen RTL 4, 5 e.d. Daar geeft hij dan de foutmelding van de Codering. Na nog enkele keren hetzelfde ritueel met CUI module eruit en stroom e.d. komen alle zenders wel weer terug.
V
Vraag: Ligt het misschien van de CI card of aan mijn TV ??
Groet
Opgelost! Ga naar oplossing.
No software found is een firmware probleem van je TV. Dat heeft geen relatie met je CI+ module. Hierbij zal een nieuwe CI smart card niet helpen.
Codering probleem is een CI+ module probleem op gecodeerde kanalen. Kans is dat een nieuwe CI+ module ook niet goed functioneert in deze oude TV. Dan zal eerder een oudere CI+ module versie 1.2 eerder een kans maken.
Beide problemen kunnen komen doordat de TV langzaam aan het “overlijden” is. Of te wel het ingebouwde flash geheugen van de TV wordt slecht.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb je de CI+ Module wel aan de goede kant zitten, de smart card en of de Module,
Dat zou een punt kunnen zijn dat de TV hem niet pakt. In de TV ziet hij je module niet.
Hallo,
WELKOM op dit openbare klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators afhankelijk van de werkdruk binnen 1 week langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan voor hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u vaak beter kunnen helpen dan de Helpdesk.
Om u te helpen, hebben de Ziggo mods natuurlijk wel uw Ziggo gegevens nodig. Dus zet ( als u dat nog niet gedaan heeft ), uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel, hiermee kan een mod uw gegevens achterhalen. Wilt u meer privé gegevens delen, dan kan u daarvoor ook het veld ''Persoonlijke opmerkingen'' gebruiken.
Het lijkt erop of dat de Philips spontaan een opslag medium 'ziet' en daar dan naar een update zoekt. Of de CI+ module zo'n melding kan veroorzaken dat weet ik niet, maar het lijkt mij sterk.
Overigens is de CI+ module & smartcard inderdaad wel gevoelig voor storingen. Vooral omdat de connectors in de module, waardoor de chip op de smartcard wordt uitgelezen, vaak erg klein zijn en dus weinig contact maken. Tevens worden de module & smartcard steeds weer warm ( als de tv aanstaat ) en weer koud ( .... ja .... dan dus ). Daardoor maakt de module op den duur slecht contact met de smartcard, waardoor de module de smartcard niet meer kan lezen en zo de decryptie van Ziggo's tv's signaal niet meer werkt.
Een oplossing is vaak de tv uitzetten en dan de module eruit en opnieuw plaatsen en de smartcard enkele keren verwijderen en opnieuw plaatsen, zodat alle contacten weer mooi schoon zijn 'gekrast'.
Dat is een melding van firmware update die de TV niet kan vinden op een USB stick/drive of internet. Heb je een usb-stick aangesloten op je TV of gehad om de firmware bij te werken. Anders moet je op de philips ondersteunings website op zoek gaan naar de firmware update en instructies om deze alsnog uit te voeren. Of de reeds uitgevoerde firmware update map en bestanden van de USB stick/drive verwijderen. Of de USB stick/drive verwijderen van de TV.
https://www.philips.nl/c-w/consumenten-ondersteuning/support-software-en-drivers.html
Ik krijg ook spontane meldingen dat het programma gecodeerd is. Meestal in of rondom een reclame blok. Voor die tijd geen problemen. Vaak kan ik weer kijken nadat ik even van RTL4 naar NPO3 schakel en terug.
Soms start de tv niet op met RTL4. Dan moet de tv één of meerdere keren uit voordat het werkt.
TV is uit 2009. Ik geeft de tv de schuld. Verschillende smartcards en ci modules geprobeerd. Die werken allemaal zonder problemen in een Panasonic tv uit 2012 en Philips tv uit 2016.
"...TV is uit 2009. Ik geeft de tv de schuld..."
Maar dan is de tv ook zo'n 24 jaar, misschien wel tijd om een andere te nemen....
@bloemen64 schreef:Ik krijg ook spontane meldingen dat het programma gecodeerd is. Meestal in of rondom een reclame blok. Voor die tijd geen problemen. Vaak kan ik weer kijken nadat ik even van RTL4 naar NPO3 schakel en terug.
Soms start de tv niet op met RTL4. Dan moet de tv één of meerdere keren uit voordat het werkt.
TV is uit 2009. Ik geeft de tv de schuld. Verschillende smartcards en ci modules geprobeerd. Die werken allemaal zonder problemen in een Panasonic tv uit 2012 en Philips tv uit 2016.
Je probleem heeft geen relatie met die van topic starter. Je geeft zelf al aan waar je probleem ligt de TV uit 2009. Een combinatie van TV / CI+ module versie 1.2 of versie 1.3 / processor kracht kan de oorzaak zijn.
@Karel. Ik reageer op een deel van TS.
Maar regelmatig krijg ik dan alleen npo 1,2 en 3 maar geen RTL 4, 5 e.d. Daar geeft hij dan de foutmelding van de Codering. Na nog enkele keren hetzelfde ritueel met CUI module eruit en stroom e.d. komen alle zenders wel weer terug.
TS noemt alleen een merk tv geen leeftijd. Ik blijf erbij dat het aan de tv ligt. Card erin en eruit maakt niets uit. Ook geprobeerd. Niet gecertificeerde tv.
Dat is een antwoord op de laatste vraag van TS.
Update:
de verschillende antwoorden komen deels door de twee gemelde issues. Waarbij de foto's niet horen bij de categorie (ci+ module) waar dit topic is geplaatst.
Beter was het geweest om de issues te splitsen in twee losse topics.
Hé hoi @THIJSPENNINGS, vreemd dat je deze melding steeds te zien krijgt zeg.
Ik zie dat er door flink wat users gereageerd is met tips&tricks. Kan je hier verder mee?
MIjn TV is inderdaad ook al ongeveer 12 jaar oud.
Maar vind het raar dat hij het wel steeds een tijd bij andere zenders goed doet en dan op een bepaald moment weer de software problemen geeft. Is een nieuwe CI module misschien een oplossing ??
TV uitzetten en module opnieuw plaatsen doe ik dan ook en dan werkt het weer voor enkele weken, maar daarna geeft TV toch weer de het software probleem. Is een nieuwe CI card aanvragen misschien een optie?
No software found is een firmware probleem van je TV. Dat heeft geen relatie met je CI+ module. Hierbij zal een nieuwe CI smart card niet helpen.
Codering probleem is een CI+ module probleem op gecodeerde kanalen. Kans is dat een nieuwe CI+ module ook niet goed functioneert in deze oude TV. Dan zal eerder een oudere CI+ module versie 1.2 eerder een kans maken.
Beide problemen kunnen komen doordat de TV langzaam aan het “overlijden” is. Of te wel het ingebouwde flash geheugen van de TV wordt slecht.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.