Vraag
Reacties
Oplossing
renee20
Level 2

Philips TV (8848/12) schakelt af en toe niet uit i.c.m Mediabox Next

Sinds vorige jaar heb ik een Philips tv (8848/12) en een Ziggo mediabox Next. Als ik met de afstandsbediening van de Next de Next/tv aanzet gaat het altijd goed. Als ik met de afstandsbediening de Next/tv uitzet dan gaat dit 8 van de 10 keer goed. Twee keer echter gaat de TV weer aan na circa 30 seconden tot een minuut en moet ik dit voor een tweede keer doen.

Het opmerkelijke is dat het een hele week goed kan gaan en daarna weer 2 dagen achter elkaar niet goed. Ik heb in de community gekeken naar een mogelijke oplossing en daar werd aangegeven dat de easylink moest worden uitgezet. Dan heb ik gedaan (bij plaatje 1), maar dat was helaas niet de oplossing. 

Nu kan je ook op een aantal andere plaatsen easylink uitzetten bij de instellingen, zie plaatje 2. Ik weet niet of ik wellicht één van die instellingen aan of uit moet zetten of dat ik iets in de next zou moeten veranderen?

Alvast hartelijk dank voor het meedenken en mogelijke tips.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.
Level 17

De Next is een HDMI apparaat, dus op het tweede plaatje keuze 3 kan mogelijk een oplossing zijn. In theorie kan de Next de TV dan niet meer mogen aanzetten via de HDMI kabel.

Bekijk in context

0 Kudos
5 Reacties 5
Karel.
Level 17

De Next is een HDMI apparaat, dus op het tweede plaatje keuze 3 kan mogelijk een oplossing zijn. In theorie kan de Next de TV dan niet meer mogen aanzetten via de HDMI kabel.

0 Kudos
Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

Hi @renee20 - heb je iets gehad aan het advies van @Karel. hierboven?

0 Kudos
renee20
Level 2
Topicstarter

@Welmoed, ten eerste wil ik @Karel hartelijk bedanken voor zijn reactie. Ik heb de TV ingesteld zoals @Karel aangaf. Zoals ik eerder opmerkte gaat het uitzetten van de Next/TV 8 van de 10 keer goed en dan plots werkt het weer niet. Ik heb het donderdag ingesteld en tot heden blijft de tv uit. Ik kan pas na een dag of 10 zeggen of het echt over is. Want langer dan 8 dagen heeft het niet gewerkt in het verleden. Als het na de 17 de nog steeds goed is zal ik het even.

melden.  tv instelling.jpg

renee20
Level 2
Topicstarter

@Karel, de oplossing die jij aangaf werkt perfect. De Next/tv gaat sinds jouw tip mbt de instelling elke keer gewoon uit en blijft uit.  Nogmaals hartelijk bedankt.

mvgr

Renee

Karel.
Level 17

top 👍