1
Vraag
2
Reageer en help mee
Roy44

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Philips Hue Sync en Samsung 85QN95a met ziggo

Hoi, 

 

Ik heb een Samsung 85QN95a tv gekoppeld aan een Philips Hue Sync Box. Daaraan zitten de Horizon Next Box, een NVIDIA Shield en een nintendo switch.

Dit werkt op zich goed, maar nu kan ik op mijn tv niet meer kiezen voor ziggo en gids etc. Als ik van bron over wil schakelen naar de Ziggo box moet ik nu eerst naar de hue sync app gaan. Dus voor ziggo heb ik steeds mijn telefoon nodig om het aan te zetten. Bij de andere twee bronnen is het voldoende als ik ze aanzet. De tv ziet dan meteen dat ik ze aanzet en schakelt om naar die bron. 

heeft iemand een idee of daar wat aan te doen is?

jammer dat die sync box maar 1 uitgang heeft. Mooier was het als hij ook 4 poorten naar buiten had, voor iedere ingang 1, zodat ik ook weer 4 signalen doorzend naar mijn one connect box can de tv. 

9 Reacties 9
Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hoi @Roy44

Jammer dat er nog geen experts langs zijn gekomen in je topic om mee te denken. Ik geef even een por aan een paar toppers voor je; 

@Dave! @Bert jullie hebben vast een mooie tip voor @Roy44 🙂 

😄

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23566Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7484Likes

Ik zal proberen te helpen @Madelon  ik den dat ook @Bert  wel bij kan springen mocht hij nog iets weten als aanvulling.

 

Ik heb wel Samsung TV 4K en ook een Nintento NES en een WII maar die staan op de HDD recorder van Sony omdat daar een ingebouwde versterker zit, en deze zit op een HDMI switch. Misschien een optie een HDMI Switch voor je Nintendo en voor de Philips Hue en dan de Next op de HDMI 1 zetten, en je kan altijd nog een Optische audio kabel tussen de Syncbox en de TV of de Next proberen.

 

Mocht @Bert  meer informatie weten, heel graag.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Thanks @Dave! 😄 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23566Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7484Likes

Graag gedaan @Madelon 

 

Nu ga ik even mijn laptop dicht doen, kom net bij de tandarts vandaan, 2 mini gaatjes waar ik niks aan kon doen, maar de verdoving is beetje naar me hoofd aan stijgen, begin weer zware hoofdpijn te krijgen. Die wil ik voor zijn 😉

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Ah, snel dicht die laptop! Beterschap, hopelijk knap je snel op @Dave! 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Geen idee wat betreft verlichting, behalve met een knop aan en uit en/of handmatige dimmers die de led lampen dimmen.

Roy44
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank jullie wel voor jullie hulp. Misschien wel een idee om later een HDMI switch er tussen te zetten wat @Dave! aandraagt. Ik weet alleen niet of dat evt. invloed heeft op de signaal kwaliteit om dan van een HDMI switch, naar de Hue Sync, naar de one connect box, naar de tv te gaan?

Ik heb inmiddels een soort van oplossing gevonden. Ik kon op mijn NVIDIA Shield de app van Ziggo Go zetten, waardoor ik nu eigenlijk alleen tussen de Shield en de Nintendo switch hoef te kiezen. Ik met dan wel wat meer menu's door, maar zo werkt wel alles op de hue lampen.
En mochten de kinderen tv willen kijken (zonder hue effecten) dan kunnen ze op de oude manier de Next  benaderen, want die zit rechtstreeks aangesloten op de One connect, i.p.v. via de Hue Sync Box.

Het valt me alleen wel op dat de beeldkwaliteit via de next beter is dan via de Ziggo Go app op de NVIDIA. Ik weet niet of dat komt door signaalverlies veroorzaakt door de Sync box, of dat dat standaard zo is bij de NVIDIA shield.
Dat kan ik uiteraard testen, maar veel doe je er toch niet aan denk ik.



Roy44
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het dimmen etc. is geen probleem. Dat kan prima met de afstandsbediening van de Hue. Het gaat meer om de "ambilight achtige effecten"

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23566Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7484Likes

Je moet zelf even testen hoe je het beste wilt hebben. Ik ken de NVIDIA Shield niet en mijn lampen werken via de Google Nest maar beste is even zelf te kijken, en desnoods even goedkope switch soms vaak bij Action of Big Bazaar om te testen, dan kan je altijd nog een dure kopen die apparaten goed kan bedienen. Ik hoop dat het werkt en heb me best gedaan om je zo goed mogelijk te helpen. 😊

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic