1
Vraag
2
Reacties
Rickerddd

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Philips 40PFL6606H/12 + SmarDTV CI+ module

Goedemorgen allen,

 

Bij mijn ouders heb ik de SmarDTV CI+ module geïnstalleerd volgens de handleiding van Ziggo.

Vooraf gecontroleerd of de TV geschikt is voor Digitale TV van Ziggo:

ModelTV.png



Het opnieuw zoeken en installeren van de zenders lijkt allemaal goed te gaan en ze hebben dan beeld op alle zenders, behalve op kanaal 14 (Ziggo Sport). Daar verschijnt de melding: "Programma niet beschikbaar".

 

Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn en hoe dit is op te lossen? Wellicht dat er meerdere zenders zijn die nog niet beschikbaar zijn of niet werken, maar deze (kanaal 14) viel ons direct op.

 

Alvast ontzettend bedankt en nog de beste wensen voor 2022! 🙂

 

Met vriendelijke groet,

Rick

30 Reacties 30
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

976 is inderdaad de SD(mpeg2) variant van Ziggo Sport. 19 klopt voor SBS9 deze hoort bij TV Start, het is mij onduidelijk of het om een KabelTV abonnement gaat. De TV is in ieder geval geschikt omdat NPO 1,2 en 3 blijkbaar netjes in HD(Mpeg4) binnenkomen.

Vanwege het bouwjaar was ik daar benieuwd naar.

Rickerddd
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@RoWi. ik heb mijn Ziggo producten vergeleken met die van mijn ouders.

Mijn ouders hebben de volgende producten:
- Mediabox XL
- CI+ Module
- TV Standard
- Ziggo GO (Online TV kijken)
- 80+ zenders en 36HD

- Extra zenders: extra TV-pakket naar keuze: Movies & Series L, Movies and Series

 

Het enige verschil is dat mijn Mediabox of CI+ Module een smartcard bevat, aangezien er bij mij een Smartcard Nummer bij staat. Maar dat komt hoogstwaarschijnlijk omdat zij een Mediabox XL hebben, en ik een Mediabox.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Op de TV met de CI module/Smartcard zou SBS 9 kanaal 19 ook beschikbaar moeten zijn. Er zijn bij je ouders twee televisies? Een met de Mediabox XL en één met de CI module en smartcard?

Zover ik het goed zeg zit in een mediabox XL de smartcard ingebouwd, bij een Humax, voor upc gebied de Pace of een CI module zit een losse smartcard.

Doen de twee genoemde kanalen het wel goed via de mediabox XL, als er maar 1 TV is heeft de CI module en smartcard weinig nut.

 

Los daarvan is de monteur hoe dan ook zinvol.

Rickerddd
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Vergeten te vermelden, maar mijn ouders hebben inderdaad 2 TV's (1 in de woonkamer en 1 op de slaapkamer). De TV beneden met de MediaBOX XL en de TV boven met de CI+ module en smartcard. 

 

Ziggo Sport (kanaal 14) en SBS9 HD (kanaal 19) werken beneden naar behoren.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dan zou het kabeltje boven vervangen voor een afgeschermd exemplaar al bijna voldoende kunnen zijn. In het verleden werden kortere kabels nog wel kosteloos toegezonden.

https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/29702

 

Ik zie dat er ook een verouderde splitter zit, dat zou de POA - 1B moeten worden.

Rickerddd
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Rickerddd  schreef:

Deze zou dus voldoende moeten zijn: https://www.karwei.nl/assortiment/q-link-coax-kabel-5-meter-stekker-recht-wit-kabelkeur/p/B624985


Dat zou inderdaad voldoende kunnen zijn.

Rickerddd
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Lotte Donderdag 06-01-2022 tussen 12:00 - 18:00 is helemaal prima! Ik heb het doorgegeven en er zal die dag iemand thuis zijn. 

 

We zullen netjes aan de monteur vragen of hij toevallig zulke connectors bij zich heeft.

 

Bedankt!

Rickerddd
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb zojuist van m'n pa begrepen dat alles nu naar behoren werkt, nadat de monteur is geweest vandaag! Er is een nieuwe aansluiting gemaakt en er zijn nieuwe connectors aangesloten. Met netwerk-ID 5555 zijn boven nu alle zenders beschikbaar (waaronder Ziggo Sport op kanaal 14 en SBS9 op kanaal 19).

 

Allen bedankt voor de reacties en hulp in deze (en natuurlijk ook de monteur)!

 

Mijn ouders zijn weer blij! 🙂

 

Groet,

Rick

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Heel fijn dat je ouders nu weer ongestoord kunnen genieten @Rickerddd

Een werkende TV maakt de lockdown toch iets aangenamer:)

 

Maak er nog een mooie dag van!

Rickerddd
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dat maakt het inderdaad iets aangenamer! 😉

 

Dank, jij ook een fijne dag!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic