1
Vraag
2
Reacties
Rickerddd

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Philips 40PFL6606H/12 + SmarDTV CI+ module

Goedemorgen allen,

 

Bij mijn ouders heb ik de SmarDTV CI+ module geïnstalleerd volgens de handleiding van Ziggo.

Vooraf gecontroleerd of de TV geschikt is voor Digitale TV van Ziggo:

ModelTV.png



Het opnieuw zoeken en installeren van de zenders lijkt allemaal goed te gaan en ze hebben dan beeld op alle zenders, behalve op kanaal 14 (Ziggo Sport). Daar verschijnt de melding: "Programma niet beschikbaar".

 

Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn en hoe dit is op te lossen? Wellicht dat er meerdere zenders zijn die nog niet beschikbaar zijn of niet werken, maar deze (kanaal 14) viel ons direct op.

 

Alvast ontzettend bedankt en nog de beste wensen voor 2022! 🙂

 

Met vriendelijke groet,

Rick

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rickerddd
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb zojuist van m'n pa begrepen dat alles nu naar behoren werkt, nadat de monteur is geweest vandaag! Er is een nieuwe aansluiting gemaakt en er zijn nieuwe connectors aangesloten. Met netwerk-ID 5555 zijn boven nu alle zenders beschikbaar (waaronder Ziggo Sport op kanaal 14 en SBS9 op kanaal 19).

 

Allen bedankt voor de reacties en hulp in deze (en natuurlijk ook de monteur)!

 

Mijn ouders zijn weer blij! 🙂

 

Groet,

Rick

Bekijk in context

30 Reacties 30
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Heb je de eerste instelling zonder module gedaan? 

 

Kanaal 14 is overigens niet gecodeerd en zou ook zonder module te zien moeten zijn.

Misschien een signaal probleem.

 

Met foto's van de coax aansluitpunten is vaak veel op te zien.

Rickerddd
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hi Steefb,

 

Ja, ik heb de installatie zonder de CI+ module doorlopen en deze pas achteraf in de TV geplaatst (zoals aangegeven staat in de beschrijving die bij de CI+ module werd geleverd).

 

Ik ga vanmiddag even bij mijn ouders langs en zal dan eens foto's maken van de aansluitpunten en deze hier plaatsen. Zijn er nog meer zenders die het niet zouden doen met een slecht signaal? Nederland 1/2/3, RTL4 etc. doen het wel.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dat is niet zomaar te zeggen, het digitale signaal wordt door gegeven via transportstreams, er zitten meerdere zenders in 1 transportstream, de zenders zijn vrij willekeurig verdeeld over deze streams.

 

Signaalstoringen en stoorbronnen uitsluiten | Klantenservice | Ziggo

 

Stoorbronnen
Elk signaal heeft een eigen frequentie. Dit geldt ook voor het signaal van een tv zender. De meeste frequenties zijn zo verschillend dat ze geen last van elkaar hebben. Soms lijken de frequenties wel op elkaar. Je tv of mediabox heeft dan problemen om uit alle verschillende frequenties de juiste er uit te pakken en dan kan er storing ontstaan. Deze storing herken je dan aan:

Blokken en strepen op één of meerdere kanalen
Geen beeld of een foutmelding op één of meerdere kanalen

Rickerddd
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hierbij een aantal foto's van de aansluitpunten (ik weet dat een splitter niet ideaal is):

HoofdaansluitingHoofdaansluitingSplitterSplitterTV aansluiting (coax connector)TV aansluiting (coax connector)Kanaal 14 (Ziggo Sport)Kanaal 14 (Ziggo Sport)Kanaal 14 (Ziggo Sport)Kanaal 14 (Ziggo Sport)Kanaal 13Kanaal 13

Rickerddd
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Er zijn momenteel geen storingen of werkzaamheden op dat adres:
Ziggo.png

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Het eerste aansluitpunt is verouderd, hiervoor kan ziggo een gratis monteur sturen.

Echter binnenhuisbekabeling is in principe voor eigen rekening .

 

Deze kapjes en waarschijnlijk ook bijbehorende bekabeling zijn een bron van instraling en moeten vervangen worden.

Steefb_0-1641214643872.png

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

N.v.t.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @Rickerddd welkom op de Ziggo Community en voor jou ook de beste wensen voor 2022!

 

Wat lief dat je dit voor jouw ouders regelt zeg! 

Ik ben het met @Steefb eens, dit kan een flinke update gebruiken. Het eerste aansluitpunt is verouderd en ik kan deze kosteloos laten vervangen door een monteur. Dan blijven we wel met de rest van de kabels zitten welke eigenlijk ook aan vervanging toe zijn. Wil je deze zelf vervangen of wil je dat de monteur dit doet?
Mocht het laatste jouw voorkeur genieten, dan rekent hij wel kosten. Hier lees je de exacte voorwaarden voor de afspraak.

Laat maar even weten wat je wilt.
Heb je bij de gegevens jouw gegevens staan of die van jouw ouders?

Rickerddd
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hey Jiri,

 

Ik ga ervoor zorgen dat we dit gaan updaten! Jouw link naar de exacte voorwaarden voor de afspraak werkt niet. Heb je de juiste link voor mij? Dan kan ik met m'n ouders gaan schakelen of ze dit willen.

 

Ik hoor graag van je.

 

Thanks!

Rickerddd
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het eerste aansluitpunt is de volgende afbeelding toch?

IMG_8508.JPG

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Als de groene kabel daar bij je ouders binnenkomt, dan is dat de hoofdaansluiting 🙂 Op deze pagina vind je de monteursvoorwaarden en mogelijke kosten. Laat maar weten als je dit aan je ouders hebt voorgelegd!

Rickerddd
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ga ik doen! Maar zou de verouderde hoofdaansluiting een oorzaak kunnen zijn dat kanaal 14 (Ziggo Sport) het niet doet?

 

Ik laat jullie weten wat ze willen zodra ik dit aan m'n ouders heb voorgelegd!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ziggo sport HD zit samen met SBS 9 HD in dezelfde transportstream doet deze het wel goed? 

Doen NPO 1,2 en 3 het nog wel? 

Rickerddd
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

SBS 9 HD, die zit normaliter op kanaal 19 toch? Deze zender is er helemaal niet. NPO 1, 2 en 3 doen het wel.
Ik heb gisteravond nog even gekeken en ik heb het idee dat de CI+ module nog niets doet. We hebben namelijk dezelfde zenders als wanneer we de module uit te TV hebben gehaald. Zodra ik de module in het slot in de TV stop, dan verschijnt er wel een melding op de TV dat deze module "gezien" wordt. 

 

Ziggo Sport zit op kanaal 976 (en dus niet op kanaal 14) en is geen HD:

 

IMG_8522.JPG

 

Graag zouden we het aansluitpunt willen laten vervangen/vernieuwen door een monteur van Ziggo en de bekabeling gaan we zelf vernieuwen. Zou iemand dit hier kunnen regelen als ik de gegevens doorgeef?

 

Wederom bedankt!

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Rickerddd, dat regel ik heel graag voor je! Top dat je de bekabeling zelf gaat vervangen, mocht ik je iets kunnen opsturen dan hoor ik het graag! Wil je de postcode en het huisnummer van je ouders, tussen haakjes achter jouw informatie zetten? Dan plan ik de monteur in. 

Rickerddd
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Goedemorgen Lotte,

 

Dat zou heel fijn zijn, bedankt! Welke coax connectors raden jullie aan? Kunnen jullie deze ook opsturen eventueel?

 

Ik zal de postcode en het huisnummer van mijn ouders in mijn profiel zetten tussen haakjes.

 

Alvast bedankt!

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Rickerddd Geen dank! Wij kunnen enkel f-connectors opsturen, andere varianten zijn vrijwel overal te koop. 

 

Geef je ons een seintje als je ze hebt toegevoegd? 

Rickerddd
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Lotte Ik heb de postcode en huisnummer toegevoegd aan mijn profiel informatie.

Zijn er nog bepaalde coax connectors die jullie aanraden?

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Rickerddd Super, dan komt de monteur donderdag 06-01-2022 tussen 12:00-18:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kunnen ze de afspraak verplaatsen via hun Mijn Ziggo account. 

 

In sommige gevallen heeft de monteur ook connectors bij zich, dit zou je kunnen afwachten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic