1
Vraag
2
Reacties
ptrv

Level 5
  • 70Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

Petitie voor CNN in HD

Het stoort mij nu al jaren dat CNN en andere nieuwszenders hier in waardeloze SD worden doorgegeven. De beeldkwaliteit is afschuwelijk en dat is behoorlijk zonde want volgens mij wordt er best wel wat nieuws gekeken, zeker in deze tijd.

Ik heb gekeken of dit onderwerp al vaker voorbij was gekomen en ja, een jaar geleden ook maar dat topic is gesloten en ondertussen is er natuurlijk niets gebeurd. Dus daarom maar even een nieuw topic gestart en graag nodig ik iedereen die het met mij eens is uit om dat in dit draadje te laten weten.

Allemaal in de hoop dat Ziggo in ieder geval CNN maar liefst ook BCC Worldnews in HD gaat doorgeven.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
rick70

Level 10
  • 449Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes

Wie wil ook dat Ziggo CNN in HD gaat doorgeven? Link naar Poll: CNN in HD: https://community.ziggo.nl/zenderaanbod-tv-pakketten-256/poll-cnn-in-hd-58409 

Bekijk in context

17 Reacties 17
rick70

Level 10
  • 449Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes

De vraag om meer HD zenders en in het bijzonder de internationale nieuwszenders in HD door te geven is in een aantal topics voorbij gekomen. Ik vraag hier ook al een lange tijd aandacht voor. Ziggo is de grootste aanbieder van digitale tv maar ook de enige die geen enkele internationale nieuwszender in HD doorgeeft. Andere aanbieders zoals KPN, Caiway en Delta hebben allemaal CNN en/of BBC World News in HD kwaliteit. Bij Ziggo dus helemaal niets. 

Alfons Verbiest

Level 9
  • 266Posts
  • 20Oplossingen
  • 60Likes

Eigenlijk belachelijk dat er in 2020 überhaupt nog SD is. Ik zit bij KPN en die geeft 5 nieuwszenders door. 

CNN, BBC World News, Al Jazeera English en Tagesschau24 (in apart Duits pakket) in HD. Alleen Euronews wordt in SD doorgegeven.

baswillems

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Eens, Ziggo moet zich hier echt voor schamen. Maar ik ben bang dat we dit op Twitter etc. moeten gooien want anders komt er nooit beweging.

ptrv
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

Dank voor de reacties, ik wil best op Twitter iets er over zeggen, maar ik ben niet zo bekend met het medium. Moet ik dan een bepaalde hashtags ergens invoeren? Misschien heeft iemand een linkje dat ik kan retweeten?

 

In ieder geval, wanneer ik zo door het gehele zenderaanbod fiets, snap ik niet dat serieuze nieuwszenders per se in zo’n lage kwaliteit moeten worden doorgegeven. Ik begrijp dat er heel veel interesse is voor alle mogelijke andere zenders, maar dit valt mij wel behoorlijk tegen van Ziggo.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“Maar ik ben bang dat we dit op Twitter etc. moeten gooien want anders komt er nooit beweging.”

Ik heb zo het flauwe vermoeden dat er niet veel mensen bang te maken zijn via Twitter.

Verwijderd account
Niet van toepassing
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

Als het nieuws er nu ook beter van wordt, doe het dan maar in HD

ptrv
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

Ik snap je grap, maar ja, voor Ziggo geldt:

Op het moment dat het nieuws minder slecht is - en er weer minder mensen naar CNN willen kijken - kan het doorgegeven signaal altijd wel weer terug naar een miezerig SD-streampje 

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

De regionale omroepen zijn ook allemaal al een tijd beschikbaar in HD, maar ook dat vertikt Ziggo om door te geven in HD. Zelfs op de Ziggo go app voor Apple TV.  SD kan gewoon niet meer in 2020 met als gemiddelde kleinste televisiemaat 55 inch. 

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

De vraag naar meer HD zenders wordt steeds groter. Ik heb daar zelf ook al een roep naar gedaan in deze community.

Niet alleen nieuwszenders in HD, maar ik kan er nog wel een paar opnoemen. Zullen we morgen verrast worden? RT verdwijnt en andere nieuwszender(s) ineens opgewaardeerd in HD?

Dat hebben ze in het verleden wel eens vaker gedaan zonder het van te voren aan te kondigen.

Het blijft anders zo stil op de Ziggo afdeling 'Zenderuitbreiding en HD opwaardering'

rick70

Level 10
  • 449Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes

Wie wil ook dat Ziggo CNN in HD gaat doorgeven? Link naar Poll: CNN in HD: https://community.ziggo.nl/zenderaanbod-tv-pakketten-256/poll-cnn-in-hd-58409 

Simba24

Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes

En niet te vergeten Ziggo-sport in 4K (Voetballen en F1)
 

zcxvbmn

Level 3
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

CNN in HD is inderdaad hard nodig! Maar Ziggo zou er allereerst eens voor kunnen zorgen dat de randen van CNN SD niet worden weggesneden. Jullie doen dit bij alle SD-zenders, maar vooral bij CNN valt het op door de vele tekst boven en onder in beeld. Ook bij AT5 zie je het goed doordat er linksonder een deel van het logo wordt weggesneden.

Hier een voorbeeld van CNN via CI+ en nee, dit ligt niet aan mijn eigen beeldinstellingen. Vergelijk het onderstaande beeld met CNN via Chromecast, Fire TV of Apple TV en je ziet het verschil. Met die laatste drie apparaten gaat het namelijk wel goed. Hoogste tijd dat jullie dit oplossen voor CI+ en Mediabox zo vlak voor de Amerikaanse verkiezingen!

 

Alfons Verbiest

Level 9
  • 266Posts
  • 20Oplossingen
  • 60Likes
Alfons Verbiest wrote:

Eigenlijk belachelijk dat er in 2020 überhaupt nog SD is. Ik zit bij KPN en die geeft 5 nieuwszenders door. 

CNN, BBC World News, Al Jazeera English en Tagesschau24 (in apart Duits pakket) in HD. Alleen Euronews wordt in SD doorgegeven.

 

Dan is het nu 4 maanden verder en zit ik sinds deze maand bij Ziggo. Ik ben bij KPN verwend wat HD zenders betreft, dus Ziggo: stel me niet teleur.

rick70

Level 10
  • 449Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes

De laatste tv zender die Ziggo heeft toegevoegd was Tommy TV (thuiswinkel tv zender). Dit was op 2 december 2019. Deze zou tijdelijk worden doorgegeven maar zit nog steeds in het zender aanbod. Voor die tijd en daarna zijn er alleen maar zenders verdwenen uit het tv aanbod. Dit jaar loopt al weer op zijn eind en Ziggo heeft dus helemaal niets gedaan met het tv aanbod.

Ook al is er nog weinig aanbod aan nieuwe tv zenders, je kunt de zenders die nog in SD kwaliteit worden doorgegeven altijd nog opwaarderen naar HD kwaliteit. Dus ook CNN enz. Helaas is Ziggo niet meer de vooruitstrevende aanbieder van digitale tv waar ik al sinds 1998 klant van ben. Ik zeg niet dat ik naar KPN overstap maar sinds hier het KPN netwerk is opgewaardeerd en er hier vanaf volgend jaar glasvezel wordt aangelegd ga ik KPN wel in de gaten houden. 

Gertjan Woudenb

Level 9
  • 251Posts
  • 1Oplossingen
  • 104Likes

Inmiddels zijn we alweer een flink aantal maandjes verder. De afgelopen jaren zijn er meerdere zenders verdwenen dus het lijkt mij dat er wel capaciteit op het netwerk zal zijn op wat zenders op te waarderen naar HD. Waarom blijft Ziggo vertikken om CNN in HD door te geven? 

Gertjan Woudenb

Level 9
  • 251Posts
  • 1Oplossingen
  • 104Likes

Inmiddels zijn we weer een flink aantal maanden verder. Er zijn de afgelopen jaren meerdere zenders verdwenen waardoor er genoeg ruimte op het netwerk is. Toch blijft Ziggo het vertikken CNN in HD door te geven. Heeft iemand enig idee of hier nog verandering in komt? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic