1
Vraag
2
Reageer en help mee
Vosjaco

Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Pauzeren niet mogelijk op UPC mediabox

Ik kan dus blijkbaar niet pauzeren op onze 2e mediabox (de UPC variant), terwijl er wel andere mediaboxen bij ziggo zijn die dit wel kunnen. Ik wil ook kunnen pauzeren op onze 2e mediabox. Hoe krijg ik dit voor elkaar, de twitter moderator vindt dat ik het maar moet accepteren. Ik vind van niet, ik betaal immers voor een abonnement waarin ik ook live tv kan pauzeren. Bij een CI+ module snap ik dit nog, maar bij een mediabox niet. En ik weet dat er naast de XL ook nog mediaboxen zijn bij Ziggo die dit wel kunnen. Ik heb zelf ook niet gekozen voor de UPC mediabox (ik heb ook nooit bij UPC gezeten of iets dergelijks, ben pas een abonnee sinds september dit jaar), ik heb gekozen voor een 2e mediabox met de verwachting dat ik hier hetzelfde op kan als op de 1e mediabox. Lijkt mij niet meer dan logisch. Of zie ik dit verkeerd? Dus hoe kom ik aan een 2e mediabox die ook live kan pauzeren?
27 Reacties 27
Vosjaco
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik vraag me af waarom je zo onaardig doet. Ik kom gewoon hier voor informatie. En nee ik heb niet rond gekeken, waarom zou ik de hele dag een forum doornemen. Mijn leven bestaat dan ook niet uit de hele dag op een forum hangen. Ik dacht hier een normaal antwoord te krijgen op een vraag van een ziggo leek. Maar blijkbaar zitten hier alleen maar ziggo fans die de hele niks anders doen dan uit de hoogte doen tegen mensen met vragen die het niet begrijpen hoe het in elkaar zit. Maar goed, ik ga snel hier weg want het enige wat ik nu heb geleerd is dat ik alleen maar agressief wordt van rare gasten die niks anders doen alsof ze bij ziggo werken, maar dan zonder klantvriendelijkheid.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Alle Humax boxen werken in oud-UPC en in oud-Ziggo gebied. Vosjaco

In oud-UPC geen interactieve mogelijkheid en ook niet met smartcard, wel de Free to Air zenders met code 4444.

In oud-Ziggo wel interactieve mogelijkheid en met smartcard je abonnements zenders met code 5555.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Vosjaco
Je kunt iets toch even uitzoeken?
Je hebt bezwaar tegen mijn attitude.
Ok, misschien was ik te streng. Sorry, dan.

Maar je bent zelf nogal resoluut in je onjuiste uitspraken.
Dat kan ook wel wat minder.

Een Ziggo fan ben ik niet.
Wel overgeleverd aan Ziggo, zoals zovelen, wegens gebrek aan het glasvezelalternatief voor een voor mij fatsoenlijke Internetsnelheid.

Ga niet weg hier en stel gewoon je vragen. Dan krijg je een net antwoord.

Gr Han
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt wrote:
Alle Humax boxen werken in oud-UPC en in oud-Ziggo gebied. Vosjaco


In oud-UPC geen interactieve mogelijkheid en ook niet met smartcard, wel de Free to Air zenders met code 4444.

In oud-Ziggo wel interactieve mogelijkheid en met smartcard je abonnements zenders met code 5555.



Kan niet altijd met 4444 in fUPC gebied Be rt. Daarom is er dit topic:

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/wat-je-moet-weten-als-je-de-humax-gebruikt-in-oud-ofwel-fupc-gebied-26634

Zie net dat opa hanh het eerder al had geplaatst. Maar goed, nu is het zeker duidelijk.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
hanh schreef:

"Eerst beweer je dat de Humax 5400 wordt uitgedeeld door Ziggo...."

De Humax 5400c word niet geleverd door Ziggo, maar daarop inhakend: dit model is helemaal uit de roulatie genomen en niet meer leverbaar. Er kan er nog eens een opduiken, maar ze worden dus niet meer gefabriceerd.

Tevens is de 5200c niet meer los te koop, en alleen nog in de verkoop als bundel met de Humax TV+H3. Het is een kwestie van tijd vooraleer ook deze zal verdwijnen. Over een mogelijke opvolger is nog niets bekend.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Jan F. wrote:

Vosjaco wrote:
Nou blijkbaar dus in de ziggo omgevingen en niet in de oude UPC omgevingen. En ze worden uitgegeven als 2e mediabox of bij basis pakket bij ziggo, mits je dus in een ziggo gebied zit.
De Humax 5400 is technisch niet geschikt voor het fUPC gebied en wordt ook niet meer uitgegeven in het fZiggo gebied als onderdeel van een abonnement . De enige box met opname mogelijkheden is de mediabox XL.



De Humax is in feite wel geschikt voor het fUPC gebied, want ook daar werkt men naast het NAgravision systeem ook met IRdeto. Alleen geeft Ziggo geen smartcards uit in dat gebied.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Vosjaco, ik meng me er verder niet in, maar je uit je nogal fel tegen hanh, maar je lokt die reacties ook een beetje uit natuurlijk. Let dus wat op je toon, dan word je echt wel netjes geholpen. We zijn gewoon allemaal klant, op wat moderators na, die zich belangeloos inzetten anderen op weg te helpen, dus houd daar een beetje rekening mee. Want klantvriendelijkheid is er dan zeker.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Jan F. wrote:
Vosjaco
Die Humax 5400 mag dan nieuwer zijn, maar bij welk abonnement wordt die dan nu nog uitgegeven?



Nog maar even als extra info: De Humax 5400c is eigenlijk nooit uitgegeven door Ziggo. Sterker nog: vaak kennen ze dit model niet eens. Daarnaast lijkt deze veel nieuwer, maar is het in feite een 5200c met een grotere harde schijf.

Maar let op: de Humax 5400c word niet meer gefabriceerd en geleverd door Humax.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic