1
Vraag
2
Reacties
Yaap

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Pauze balk Mediabox XL

Lees zojuist in de krant dat er maandelijks meer klanten bij jullie opzeggen dan er bij komen en ik denk daar ook aan.
Waarom??? Omdat ik mij dagelijks erger aan de belachelijke grote balk onder in het beeld bij o.a. pauzeren.
Dit is geen probleem als je het programma/uitzending op pauze zet voor bv. een kop koffie, maar wordt wel een probleem als je b.v. naar voetbal kijkt en je wil het moment van de strafschop en hoe en waar de bal er precies ingaat wil zien......want die belachelijk grote balk beslaat het halve beeld dus je ziet NIX!!!!! Ik wil die balk graag UIT zetten als ik dat wil en niet aan min. 5 sec. vastzitten!!
Graag een helder antwoord op deze vraag/irritatie (dus niet dat zit zo geprogrammeerd o.i.d Want wat er in gezet wordt kan ook veranderd worden) een oplossing voor de zinloosheid van de breedte van de pauze balk, welke in mijn optiek heel simpel naar b.v. 5 cm aan de onderzijde van het beeld teruggebracht kan worden of zo transparant mogelijk, of op 1 sec. want dit is ergernis!!
Uw antwoord mag iets langer duren, want u gaat hier serieus mee aan de slag!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
dijkmane

Level 1
  • 427Posts
  • 31Oplossingen
  • 19Likes
Pauze > druk op "terug"
klaar

Bekijk in context

18 Reacties 18
dijkmane

Level 1
  • 427Posts
  • 31Oplossingen
  • 19Likes
Pauze > druk op "terug"
klaar
Yaap
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Dijkmane kort maar krachtig enne.........belangrijker het werkt.
Hartstikke bedankt, 1e ergernis weg.
Nu nog de hoogte/breedte van de balk en de mogelijkheid voor minder dan 5 sec. en ik wordt nog een tevreden Ziggo klant...........:-))
Ruud R.

Level 1
  • 637Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes
Yaap wrote:
Dijkmane kort maar krachtig enne.........belangrijker het werkt.
Hartstikke bedankt, 1e ergernis weg.
Nu nog de hoogte/breedte van de balk en de mogelijkheid voor minder dan 5 sec. en ik wordt nog een tevreden Ziggo klant...........:-))


Alleen met afspelen op slow-motion en tijdens het heen en terug spoelen is de balk niet weg te drukken en dat is ook zeer hinderlijk, omdat dit ondertiteling en details wegneemt en tijdens sportwedstrijden bvb wil je wel eens iets met 0,5 snelheid terugkijken en dan is die hinderlijke balk er weer.
Yaap
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Ruud het moet zo simpel zijn. Ziggo heeft vast een kostbaar ICT team.
Die k**** balk en alle ergernissen daarover (groter/kleiner/uit beeld/aantal seconden etc. moet in dat team met hun kennis van de Horizon box in een dag op te lossen zijn.
In een update en weer 100.000en tevreden klanten, maar ze zien geloof ik de klanten liever massaal weglopen.
Elise

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik weet niet of ze een kostbaar ict team hebben maar die zit iig niet aan de telefoon. Als je ze iets simpels vraagt over de horizon box weten ze het niet, ze verwijzen wel naar deze community, wat ik toen ook gedaan heb.
En over die balk: dat is ook mijn grootste ergernis aan de horizon box, bij de vorige box had ik die gewoon uitgezet maar dat kan nu idd niet. Heeeel irritant.
Wat ook slecht is: je kan niet bijv. 1x per week zondagavond een uur opnemen. Dan moet je kiezen tussen 'deze aflevering' of 'alle afleveringen', en ik wil allebei niet, alleen maar elke week 1 uur.
En tot slot: in de gids bladeren, ook als je de tijdlimiet in beeld op een half uur zet, en je klikt op ee programma, dan neemt die info zoveel plaats in, dat je niet meer kunt zien wat daarna komt. We hebben de oude box nu boven staan en als ik saarnaar kijk in de epg is dat een verademing.
Pfff...
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Hebben jullie al eens aan een Humax gedacht? 😄
HaroldFrl

Level 11
  • 628Posts
  • 11Oplossingen
  • 76Likes
Ja, die Humax (5200 in mijn geval) is een verademing wat betreft die grote balk.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag HaroldFrl,

als ik het allemaal zo lees is de Humax sowieso een verademing boven de Horizon... 😉

Mvg. Willem
Elise

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou het punt is, mijn humax heb ik naar de slaapkamer verhuisd en voor in de woonkamer moest ik een nieuwe hebben en omdat wij all-in-one (of zoiets) van ziggo hebben (telefoon en internet erbij) wilde ik het wel bij ziggo houden. En die verkopen alleen nog de horizon box.
Enige +punt van de horizon: je kan een al begonnen programma vanaf het begin gaan kijken.
Maar misschien heeftcde recentste hujax dat ook wel.
Ik ga nog eens verder googelen hierover.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Elise,

ik begrijp het. Die optie heeft de Humax niet, tenzij deze al ingeschakeld stond op die zender. Maar dat zul je waarschijnlijk wel weten. Maar je kan de Humax uiteraard nog wel aanschaffen. Je moet dan alleen een smartcard regelen, wat moeilijker is gemaakt, en even activeren. Koop je nieuw, zit deze er waarschijnlijk wel bij. Ziggo levert overigens nog wel een Humax als standaard decoder, maar dan gaat het om de 5300 welke maar 1 tuner heeft en geen ingebouwde harde schijf. Die laatste kan wel worden aangesloten, maar het feit dat deze maar over 1 tuner beschikt, is het grootste nadeel.

De nieuwste Humax is de 5400, maar die is technisch gelijk aan de 5200. Deze zijn op hetzelfde platform gebouwd, maar waar de 5200 een schijf heeft van 500Gig, heeft de 5400 er een van 1TB. Verder dus geen nieuws onder de zon, maar ik heb laatst weleens gevraagd of er iets nieuws gaat komen en dat was nog niet bekend.

Ik vind het overigens erg jammer dat Ziggo ons nu naar de Horizon dwingt, daar zij eerst de Humax decoders zelf leverden, maar dat brengt zo'n fusie dan weer teweeg. Ik hou het echter nog lekker bij de Humax (kan ook niet anders haha 😉

Mvg. Willem.
Elise

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou jij weet er veel van! Maar jij zegt dat Ziggo de humax decoders zelf leverden, nou dat doen ze met de horizon ook, alleen ipv 100 euro koop voor de humax is de horizon nu 4,5 euro per maand huur. Dus na 2 jaar betaal je gewoon 50 euro per jaar meer. Ach ja, zij moeten ook leven.
Maar nog 1 ander puntje: ik wou dat ze het net H2 eens een keer gingen doorgeven, dan hadden we er allemaal nog wat aan. Ik heb al eens gevraagd wanneer die nou kwam, maar dat was ongewis.
En, als jij alles van bites en giegs weet: heb jij misschien ook enige kennis van de MXbox? Die heb ik nl ook en daar heb ik wat problemen mee.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Elise,

voorheen leverde Ziggo ook wat andere modellen, als de 5100 en 5200. De 5100 is dan weer redelijk identiek aan de 5300, maar die laatste is nog wat kariger uitgevoerd en dus goedkoper. Destijds huurde je deze inderdaad niet en in het begin kreeg je zelfs gewoon een decoder. Dat begon destijds volgens mij met de Panasonic en later kwamen de Samsung en de Humax Ir Fox c. Bij een verandering krijg je soms nog de 5300, maar dan in feite in bruikleen. Dat kost je dan niets extra's, maar zeg je op, moet ie terug. Leuke daaraan is dat je deze decoders voor en groot deel op marktplaats terug ziet... :8

Veel mensen hebben liever een apparaat voor zichzelf, maar ja, dan moet je die wel aanschaffen en dat kost ook geld. Je kan 2e hands kopen, maar dan is het afwachten wat je krijgt. Koop je nieuw, heb je ook maar 2 jaar garantie. Huur je, dan betaal je uiteraard het apparaat ook wel, maar gebeurt er wat, is reparatie of vervanging gratis. Dat is dan weer het voordeel.

En ik weet lang niet alles van 'bites en giegs' hoor, maar hou me al jaren bezig met de decoders/PVR's van Humax en ben daar dus wat ingegroeid. Ik heb ook al heel lang contacten met het bedrijf.

De MX box ken ik niet echt, maar daar zijn ook soorten in zoals de MX, MXQ*** en bv. MXV. Nu heb ik recent wel de Humax TV+H3 ontvangen van Humax, maar door omstandigheden heb ik me daar nog niet zo op gericht. Dit is een soortgelijk apparaat, alleen werkend met de apps van Humax. Er zijn ook andere mogelijkheden, maar vaak komt de werking wel een beetje op hetzelfde neer. Zo is er b.v. ook de Apple Tv. Vraag is dus wat je wilt weten.

Voorheen hield ik me met veel meer zaken bezig, maar dat liet mijn gezondheid niet meer toe en dus heb ik flink wat afgestoten en richt me nog maar op enkele dingen. Maar goed, je kan je vraag altijd voorleggen. Ik weet alleen niet of dat hier mag...

Kijk anders eens hier: https://www.gebruikershandleiding.com/ of je MXbox daar te vinden is. Ik zag deze zo niet, maar als ik exact het type weet, plaats ik deze er wel bij. Je kan daar ook vragen kwijt, maar het is dan wel de bedoeling dat andere gebruikers je op weg helpen. Vind je deze wel, plaats hier dan even de link. We werken de handleidingen wel steeds bij, maar daar er zoveel apparaten zijn, kun je nooit alles op de site hebben. Er staan nu al zo'n 700.000 handleidingen op, maar bij meerdere apparaten staan meerdere talen, dus het aantal apparaten is uiteraard minder.

Die van de Humax decoders/PVR's vind je er sowieso terug.

Mvg. Willem.
Elise

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is de Flash IPTV MX box, maar misschien is het handiger daar andere mensen niet mee lastig te vallen. Kun je mij even mailen op elisabethha....@gmail.com?

*Bericht ge-edit door moderator vanwege privacy gevoelige informatie.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Elise wrote:
Het is de Flash IPTV MX box, maar misschien is het handiger daar andere mensen niet mee lastig te vallen. Kun je mij even mailen op elisabethha...@gmail.com?


*Bericht ge-edit door moderator vanwege privacy gevoelige informatie.

Dag Elise,

ik weet niet of je email adres hier blijft staan, maar ik sla het meteen op. Je kan hier echter ook een PB (persoonlijk bericht) sturen. maar het komt in orde. Ik zal ook even kijken of deze mediaspeler aanwezig is op eerder genoemde site.

Mvg. Willem.
MNQ

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag maar eens tijd genomen om uit te zoeken of er iets te doen is aan die brede pauzebalk zowel voor mezelf als voor mijn kennissen die ook UPC hebben en er ook tegenaan lopen.. Grote ergernis, maar ik dacht dat het wel uit te zetten was.... niet dus lees ik nu. Ik begrijp er niks van dat Horizon zo lastig te bedienen is en helemaal qua vormgeving zwak is, terwijl de mogelijkheden juist zo geavanceerd zijn.
Ik hoop dat het wordt verbeterd. Bedankt voor de tips.

Mvg, M.
drdevries

Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Weg met die giga balk
drdevries

Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ondanks vele klachten nog steeds een info balk die het halve beeld vult.
Nu een jaar later nog steeds niets mee gedaan.
Ruud R.

Level 1
  • 637Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes
drdevries wrote:
Ondanks vele klachten nog steeds een info balk die het halve beeld vult.
Nu een jaar later nog steeds niets mee gedaan.


drdevries

Dat probleem met de niet uitschakelbare infobalk speelt al veel langer dan een jaar, niet lang na de introductie in 2012 door UPC van de Horizon Mediabox XL werd daar al volop over geklaagd op het (destijds) UPC-forum. Na de fusie van UPC en Ziggo gingen de klachten hier op de Ziggo-community vrolijk verder, maar er is nooit iets aan gedaan. Het moet toch mogelijk zijn om in het menu te kunnen kiezen om de infobalk wél of niet zichtbaar te maken en bij niet zichtbaar zijn, eenvoudige doorspoel- pijltjes in de hoeken te plaatsen oid? En wanneer je bij uitgeschakelde balk hem toch wil zien, is dit met 1 druk op de (back/terug) knop te realiseren.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic