Ik heb zelf geen ervaring met Pathé thuis maar er bestaat een Android app voor zodat je inderdaad op een smartp TV kan gebruiken maar ook op een Android telefoon of tablet of een Chromecast dongle kan je ook gebruiken. Voor windows is er ook een app voor in de Windows app store.
Je schrijft geloof ik dat je wil kijken op een niet smart tv. Als je tv wel een HDMI aansluiting heeft kan je een Chromecast dongle kopen daarmee maak je een "domme" tv smart.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik heb zelf geen ervaring met Pathé thuis maar er bestaat een Android app voor zodat je inderdaad op een smartp TV kan gebruiken maar ook op een Android telefoon of tablet of een Chromecast dongle kan je ook gebruiken. Voor windows is er ook een app voor in de Windows app store.
Je schrijft geloof ik dat je wil kijken op een niet smart tv. Als je tv wel een HDMI aansluiting heeft kan je een Chromecast dongle kopen daarmee maak je een "domme" tv smart.
Kijk ook eens naar een Firestick. Is ook erg populair tegenwoordig, had ook al afstandsbediening erbij voordat Chromecast dat had.
Chromecast, Firestick, Game consoles van Xbox en Sony (de huidige generatie consoles en de vorige generatie) laptop/pc met HDMI op de tv aansluiten
Ik zat laatst toevallig naar een Tweakers video te kijken waar beide mediaplayers werden besproken en vergeleken. Daar kwam de Firestick toch wat minder uit de verf dan de Chromecast.
https://www.youtube.com/watch?v=An8R7BklkEc
Minder uit de verf ligt er maar aan waar je naar kijkt. Zit ook veel persoonlijke smaak tussen bijv. of je liever met de playstore of de amazon store werkt. Dus dat valt echt wel mee.
Netwerk van de Firestick is weer wat sneller en ondersteund iets meer codecs zegt hij ook.
De Chromecast kreeg voor het eerst in 3 jaar een update. En dat moest Google doen omdat de Chromecast marktaandeel aan het verliezen was.
Want de betrekkelijk nieuwe Firestick had er een afstandsbediening al meteen bij, iets wat de Chromecast nog niet had. Dat hebben die pas sinds kort met hun nieuwe modellen.
De Firestick is pas sinds eind november 2021 dus relatief nieuw.
Firestick heb je niet altijd de extra stroomkabel nodig voor de voeding.
V.w.b. de software zijn er ook updates verkrijgbaar voor de Firestick. Ik heb kennissen van mij nog niet horen klagen over gekke dingen die daar genoemd werden.
Maar het is natuurlijk altijd goed om te vergelijken. Beide apparaten zijn aan elkaar gewaagd en vandaar dat ik de Firestick ook genoemd heb, om een betere keuze te kunnen maken.
Persoonlijk maken mij kabels niet uit en gebruik ik liever een wat groter streamkastje daar waar nodig, met vaste netwerk aansluiting.
Precies, zeker dat laatst wat je zegt zeer mee eens ik wil ook een ethernet aansluiting hebben.
Ik heb een wpa2-enterprise wifi netwerk daar heb ik wel eens eerder, jaren geleden, een Chromecast op aan willen sluiten maar dat gaat dus niet alleen kan alleen met wpa2-psk. Dus toen weer teruggestuurd.
Nu kan je voor Chromecast een voeding adapter met ethernet aansluiting gebruiken via usb-c dat is wel mooi.
maar ik zit ook naar de Nvidia shield te kijken en de reviews die ik daarover zie en lees zijn goed maar is wel wat duurder.
De nVidia shield is -de- topper op Android gebied maar wel ook met bijbehorende prijs. Dan is "wel wat duurder" nog een bescheiden uitspraak. Met rond de 239 euro. Met zijn 16 GB is die dan 50 euro duurder dan de Apple TV 4K met 128 GB. Dat noem ik een aanzienlijk verschil.
Ik heb hier toevallig nog een Apple TV 4K staan en een goedkoop android kastje. Het meeste kan de TV aan, de rest kijk ik via de Apple TV. Heeft ook geen Google playstore maar wel alle streamingsdiensten.
Apple producten trek ik niet zo aan dus dat valt bij mij al af.
Er schijnt een opvolger eraan te komen bij Google dat zit ik een beetje af te wachten.
Ik neig momenteel naar de Nvideo Shield pro. Maar ik ben nog niet voldoende op de hoogte van de verschillen. Die pro heeft volgens alleen gaming als extra wij gamen niet dus dat heb ik in principe niet nodig.
We willen live tv kunnen kijken en soms een gemist programma kunnen terug kijken.
Films en series kijken we ook niet dus dat hebben we ook niet nodig.
Jij lijkt me wel goed ingevoerd in deze materie dus als je een tip hebt waar ik eens naar moet kijken wat beste bij ons past dan houd ik mij aanbevolen 😉
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.