Minder uit de verf ligt er maar aan waar je naar kijkt. Zit ook veel persoonlijke smaak tussen bijv. of je liever met de playstore of de amazon store werkt. Dus dat valt echt wel mee.
Netwerk van de Firestick is weer wat sneller en ondersteund iets meer codecs zegt hij ook.
De Chromecast kreeg voor het eerst in 3 jaar een update. En dat moest Google doen omdat de Chromecast marktaandeel aan het verliezen was.
Want de betrekkelijk nieuwe Firestick had er een afstandsbediening al meteen bij, iets wat de Chromecast nog niet had. Dat hebben die pas sinds kort met hun nieuwe modellen.
De Firestick is pas sinds eind november 2021 dus relatief nieuw.
Firestick heb je niet altijd de extra stroomkabel nodig voor de voeding.
V.w.b. de software zijn er ook updates verkrijgbaar voor de Firestick. Ik heb kennissen van mij nog niet horen klagen over gekke dingen die daar genoemd werden.
Maar het is natuurlijk altijd goed om te vergelijken. Beide apparaten zijn aan elkaar gewaagd en vandaar dat ik de Firestick ook genoemd heb, om een betere keuze te kunnen maken.
Persoonlijk maken mij kabels niet uit en gebruik ik liever een wat groter streamkastje daar waar nodig, met vaste netwerk aansluiting.