1
Vraag
2
Reacties
Jo Swinkels

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Panasonic TV wel verbinding met Ziggo router maar niet router internet

Ben sinds kort overgestapt van KPN internet naar Ziggo internet.
Heb 2 smart TV's van Panasonic (Viera)
Beide werkten goed op internet en KPN echter nu met Ziggo beiden niet meer
De verbindingstest geeft aan dat er wel een verbinding met de router (gateway) tot stand komt (dus naam en ww oke) maar vervolgens geen verbinding van router naar internet (dat geeft TV aan). Hij indiceert " De connectie met de server is niet in orde (008).
Oplossing gevraagd bij Ziggo maar hebben er (nog) geen
Oplossing bij Panasonic gevraagd en die geven uitgebreide instructies voor TV instellingen, router instelling. Zijn beide volgens instructie. Indien nog niet werken, hun advies harde reset TV. Heb ik ook gedaan wederom zonder resultaat.
Als klant kan ik niet verder iets doen maar "SMART" zijn de TV met Ziggo NIET. Wel met voorheen KPN internet. Wie kan advies geven? Wie moet welk vinkje goed zetten? Omdat beide TV's dit euvel vertonen lijkt het me zeker dat het probleem aan Ziggo's kant ligt
21 Reacties 21
Jo Swinkels
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Han,
Ik begrijp zelfs niet waarom het werkt. Al deze code zeggen mij niets. Maar met de nieuwe codes werkt het wel op allebei de Panasonic TV. Ik ben blij maar andere mogen het technisch verklaren
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok Het aangewezen Beste antwoord zal wel een vergissing zijn.
Je loste het probleem immers op door een alternative DNS Server op de TV in te vullen. Dat staat niet in het antwoord. Kijk zelf maar bovenaan. Veranderen kan niet meer. Foutje van de Community software.

Dat de standaard DNS Server, die al je netwerkapparaten toegewezen krijgen, kennelijk niet op de TV werkt, is een mysterie, waar ik geen verklaring voor heb.
Dat maakt niet uit, als je een oplosing hebt.
Han
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic